Avatar billede michaeldsl Nybegynder
09. september 2000 - 16:45 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

divx og dxr3

Kan det lade sig gøre at afspille divxfiler så det kan vises på tvet vha creatives dxr3!
Avatar billede grunken Nybegynder
09. september 2000 - 18:18 #1
Hvis der er en mediaplayer med til dit kort, så lan du vel bruge den, men NEJ, kortet kan ikke acccelrere dine divX-movies.

-Grunken
Avatar billede pladask Nybegynder
09. september 2000 - 18:20 #2
Grunken__>> lav det om til et svar!:-)

pladask
Avatar billede grunken Nybegynder
09. september 2000 - 18:20 #3
Efter hvad jeg ved kan Creatives egen DVD-player godt afspille Filer !!!

-Grunken
Avatar billede grunken Nybegynder
09. september 2000 - 18:20 #4
Tak pladask ;-)
Avatar billede pladask Nybegynder
09. september 2000 - 18:21 #5
no problem:-)
Avatar billede michaeldsl Nybegynder
10. september 2000 - 05:09 #6
JUBII.. du har løst mit problem... grunken.... creatives egen DVD-player kan afspille de filer jeg har brug for - tak ---NEJ..... MEN SKAL VI IKKE LIGE KONCENTERE OS OM PROBLEMET... MIT DXR3 KORT KAN IKKE AFSPILLE DIVX.. HVORDAN OG HVORFOR IKKE?
Avatar billede steffen Nybegynder
10. september 2000 - 08:54 #7
DivX kan for øjeblikket ikke hardwareaccellereres helt generelt.

fx G400\'s mpeg-2 acceleration kræver at der er et specielt bredde-længde forhold på mediet der skal afspilles - og det overholder divx ikke.

Noget lignende gælder andre playere, også creatives.

Matrox siger det bliver løst i en af de næste udgaver, og jeg vil tro det samme gør sig gældende for creatives player - og alle andre.

Men for nuværende skal der 300mhz PII til - der er ingen hardwarehjælp. Sådan er det.
Avatar billede grunken Nybegynder
10. september 2000 - 11:59 #8
hmm, så vidt jeg ved var min kommentar at det ikke kunne lade sig gøre, men jeg kan jo nu referer til steffens svar osse...., og hvem vidste om måske creative havde lavet deres software bare lidt smart så den kunne smide alt ud gennem deres software....

-Grunken

Avatar billede michaeldsl Nybegynder
11. september 2000 - 23:20 #9
jeg er ligeglad om kortet kan accelere mine divx film da jeg har en computer der nok skal klare det..

det jeg er interesseret i er bare at den skal kunne vise videoerne på mit tv!.. men har jeg forstået det rigtigt at kortet godt kan vise divx film men at det er softwaren der er problemet!?!
Avatar billede steffen Nybegynder
12. september 2000 - 07:06 #10
Jep, en nyere version af softwaren vil kunne \"omdirigiere\" divx til hardware-afspilleren uden problemer.
Avatar billede mr.inzane Nybegynder
05. december 2001 - 12:24 #11
Efter mine erfaringer, så kan Dxr3 kortet ikke sende divx ud til fjernsynet, da kortet åbenbart ikke vil have andet end MPEG/DVD filer.. så umiddelbart vil jeg sige at det kan ikke lade sig gøre.
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2001 - 12:28 #12
Der findes et program der hedder DivxPlus der kan bruges på både Hollywood+ kortet og DxR3 kortet. Men det er stadig software afspilning, og programmet er ret buggy.

Det eneste det kan er at lede DivX billedet ud gennem tv-udgangen på dit kort. Og da Hollywood+ kortet er identisk med DxR3 kortet vil det måske virke.
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2001 - 12:29 #13