Avatar billede nielsgron Nybegynder
29. august 2002 - 19:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Endnu et FTP-problem...

Hej...

Okay, jeg ved godt, at Eksperten.dk flyder over med spørgsmål vedrørende ftp-problemer, og jeg HAR da også set indtil flere af de givne svar igennem, men intet hjælper på mit problem...

Når jeg connecter til ftp'en får jeg følgende log:
STATUS:>    Connect: Thursday 19:29:55 08-29-2002
STATUS:>    Connecting to xx.xx.xxx.xxx
STATUS:>    Connecting to xx.xx.xxx.xxx (ip = xx.xx.xxx.xxx)
STATUS:>    Socket connected. Waiting for welcome message...
        220 webserv04.cliche.dk FTP server (Version 6.00LS) ready.
STATUS:>    Connected. Authenticating...
COMMAND:>    USER xxxxxx
        331 Password required for xxxxxx.
COMMAND:>    PASS ********
        230 User xxxxxx logged in, access restrictions apply.
STATUS:>    Login successful
COMMAND:>    TYPE I
        200 Type set to I.
COMMAND:>    pwd
        257 "/" is current directory.
COMMAND:>    TYPE A
        200 Type set to A.
STATUS:>    Retrieving directory listing...
COMMAND:>    PASV
        227 Entering Passive Mode (xx,xx,xxx,xxx,xxx,xxx)
COMMAND:>    LIST
STATUS:>    Connecting data socket...
ERROR:>        Failed to establish data socket
ERROR:>        Timeout
STATUS:>    Trashed response received
        425 Can't open data connection.

(I skal ikke tage jeg af mine mange x'er. Jeg er ikke helt fortrolig med hvad jeg kan 'afsløre', så jeg håber ikke, at det ødelægger log'en)

Jeg var ret sikker på, at det havde noget at gøre med PASV-mode, men nu har jeg prøvet indtil flere gange med PASV både slået til og fra, og intet hjælper...

Er der nogen der har en ide om, hvad der kan være galt?
Avatar billede initializing Nybegynder
29. august 2002 - 19:52 #1
Har dui Passive Mode slået til?

Prøv med både Passive Mode slået TIL go FRA.

-Martin
Avatar billede nielsgron Nybegynder
29. august 2002 - 19:55 #2
øhh...jeg har jo lige skrevet "Jeg var ret sikker på, at det havde noget at gøre med PASV-mode, men nu har jeg prøvet indtil flere gange med PASV både slået til og fra, og intet hjælper..."
Avatar billede nielsgron Nybegynder
29. august 2002 - 19:55 #3
PASV-mode = Passive Mode
Avatar billede initializing Nybegynder
29. august 2002 - 19:56 #4
Ahh sorry havde ikke læst :)
Avatar billede lassebm Nybegynder
30. august 2002 - 08:36 #5
Tror der er noget galt med dit home directory på din ftp server.
Prøv at checke at den er 100% korrekt.
Avatar billede no-stress Nybegynder
30. august 2002 - 12:44 #6
Jeg har oplevet problemet før.

det opstår i forbindelse med ADSL routere og deres indbyggede NAT

så mine gæt er
1. Du har ADSL
2. FTP serveren er ikke på port 21

så inden jeg finder en lang forkromet løsning vil jeg gerne vide om mine postulater er korrekte.

samt om det er din egen FTP server eller om det er en du har fundet ude på nettet (læs har du adgang til boksen den kører på?)

Mvh

No-Stress
Avatar billede nielsgron Nybegynder
30. august 2002 - 15:24 #7
Det var lige godt satans...

I dag da jeg prøvede at connect'e, virkede det pludseligt...og jeg havde slet ikke ændret noget...mystisk...

Tak for hjælpen anyway...