Avatar billede gephion Nybegynder
29. august 2002 - 14:58 Der er 18 kommentarer og
3 løsninger

Inet til ejendomsforening - nogen der kender udbydere af den type

Hejsa..

Vi er en ejendomsforening på ca.150 lejligheder, der leder efter muligheder for at få implementeret internet/lokalnet i vores lejligheder.

Problemet er bare, at den eneste mulighed jeg umiddelbart kender til, er kabelnettet.dk (det der hed internetklubben før), så umiddelbart er det lidt småt med mulighederne.

Så hvis der er nogen der kender andre firmaer (udbydere) eller har erfaringer med en hel anden type løsning ville det være kanon..

Håber nogen har nogle rigtigt dejlige guldkorn!
Avatar billede dmdisco Nybegynder
29. august 2002 - 14:59 #1
Avatar billede verden Nybegynder
29. august 2002 - 15:04 #2
Song Networks er topproff. firma som leverer netværksløsninger til firmaer og størrer ejendoms-foreninger. Fx. Dalgas Have hvor jeg bor.

http://www.songnetworks.dk/index.oois
Avatar billede hhjensen Nybegynder
29. august 2002 - 15:04 #3
http://www.dalgashave.dk/ deler gerne ud af deres erfaringer!
Avatar billede hhjensen Nybegynder
29. august 2002 - 15:09 #4
http://www.adsl-service.dk siger at de ikke laver andet!
Avatar billede hhjensen Nybegynder
29. august 2002 - 15:11 #5
der er også noget her http://www.telelet.dk/
Avatar billede Chewie Novice
29. august 2002 - 15:12 #6
www.ceconsult.dk ... har jeg gode erfaringer med !!!
Avatar billede gephion Nybegynder
30. august 2002 - 03:21 #7
Takker ydmygt de herrer, nu har jeg da lidt at arbejde med. Efter at have mailet frem og tilbage med kabelnettet.dk har jeg allermest det indtryk, at de er nogle fuskere eller nogle amatører.. Eller måske en dårlig kombination. De virker ihvertilfælde ikke særligt troværdige..

Verden.. Det kan godt være at nogle råd og ideer fra dig/jer derude i dalgashave ville være iorden.. Kan jeg/vi evt. maile lidt info frem og tilbage?

Håber btw at pointfordelingen er iorden? Ellers må I sku lige brokke jer :D
Avatar billede hhjensen Nybegynder
30. august 2002 - 10:01 #8
Jeg mener at Dalgas Have plejer at afholde nogle informationsmøder - det gjorde de ihvertfald for et par år siden. Så´n for at øse ud af deres erfaringer. Held og lykke med det!
Avatar billede gephion Nybegynder
30. august 2002 - 13:10 #9
Verden:

Jeg kan se på Dalgashaves hjemmeside at I er 482 lejemål der deler en 2 mbit linie (snart 4 mbit). Det må da køre ufatteligt langsomt så, jeres net?
Avatar billede verden Nybegynder
08. september 2002 - 11:41 #10
Det er ikke alle de 482 lejemål som er tilsluttet. En hel del ønsker af en eller anden grund ikke at være med. Prisen fejler ikke noget 300kr. pr. kvartal. Det er til at klare.
Der er 4 Mb linie nu. Dalgas Have's hjemmeside er "lidt" længe om at blive opdateret.
Til den daglige Surfer og Net-gamer er der rigeligt med hastighed på nettet. Og dem som vil "suge" lidt ekstra venter bare til om aftenen/natten. Jeg har hastigheder på 250kb og op når natten falder på.
Avatar billede gephion Nybegynder
08. september 2002 - 13:29 #11
Sweet...

Jeg fik nemmerlig et tilbud fra et firma, som virker helt iorden, Telenet. Og de smider en 4mbit på, en dhcp server og en "free to use" server. Plus self, tv løsning, telefon..

Kan scanne det hvis du er nysgerrig :)

250kb... Yummy ;)
Avatar billede hemmeligheden Nybegynder
15. oktober 2002 - 15:35 #12
Hey Gephion

Kan jeg ikke få dig til at sende dit tilbud til mig på: misuja@tdcadsl.dk??
Avatar billede gephion Nybegynder
16. oktober 2002 - 13:33 #13
Jow da... Jeg kan kopiere alt hvad jeg har fået indtil nu og snailmaile det til dig hvis det er?

Boligselskabet AAB (som jeg bor i en afd af) har nu opsat en arbejdsgruppe som skal vurdere inet m.m løsninger, som skal bruges som skabelon for alle AABs afdelinger.

Jeg er medlem af den gruppe , så måske finder vi ud af noget som andre boligforeninger kan drage nytte af, som jeg vil dele med jer herinde.
Avatar billede coolzone Nybegynder
16. juni 2003 - 22:39 #14
Vi har kabelnettet.dk i Lejerbo 248 på nørrebro og i starten var det godt men efterhånden som folk er kommet på holder deres løfter ikke en meter. Det er tooootalt langsomt. De har delt linierne ud ikke alene i ejendommen men imellem flere af deres kunder. Helt i starten lå vi mellem 4-6 Mbit men nu er den nede dagligt på en hastighed som en gammelt 56K modem kan slå.
Deres kundeservice er meget dårlig!!

Og vi må kostatere herude at deres "2Mbit oplevelse" kun er en enkelt oplevelse!!
Min mening er helt klart at hvis det eneste man gør er at checke mails i ny og næ samt at se på lidt hjemmesider så er det ok til 49.- pr. mdr. men hvis man er mere aktiv på nettet så kan det slet ikke betale sig. Man kan lave det 100 gange mere stabilt selv eller evt. finde en af de andre gode og kendte leverandøre. I Advedøre Stationsby har de indlagt 10Mbit på hver hustand (Upstream/Downstream) og hver hustand har reelt 10Mbit, jeg tror nok de giver omkring 250 pr. mdr. Det kan bedre betale sig i længden.

Ligeledes har der været mange forespørgsler på fast IP eller i det mindste dynamisk IP til kabelnettet. Gang på gang siger de "næste måned" men i snart 6 mdr. er der ikke sket en pind. Hører man til dem der har en server stående så kan den få lov til at samle støv fordi INGEN udefra kan få adgang til den idet man kun kobler sig op på deres router og dermed modtager en intern IP der ikke kan nås udefra.

Vi har været i kontakt med andre ejendommme og det er endnu dårligere erfaringer de har gjort sig. Således er der flere sagsanlæg igang imod kabelnettet.dk
Avatar billede gephion Nybegynder
18. juni 2003 - 07:52 #15
Som jeg skrev i den anden "Bredbåndstråd" hvor du også deltager har vi fravalgt Kabelnettet som mulig samarbejdspartner. Jeg mener ikke man kan tage et firma seriøst der

1. endnu ikke har fremsendt en forventet etableringspris for Installationen og
2. ikke på noget tidspunkt har været under 2 dage om at svare på "almindelige" teknisk relaterede spørgsmål omkring deres produkt.

Det værste er næsten, at de spørgsmål jeg HAR fået besvaret lugter mest af at Kabelnettet består af folk der ikke aner en meter om netværk og servere, og det alene har fået os til at foretrække andre løsninger.

Og så det at jeg snakkede med en anden boligforening der også havde kontaktet Kabelnettet, og de havde fået nogle helt andre priser (lavere) og produktbeskrivelser (bedre) end vi modtog, til trods for at vores boligforening er dobbelt så stor.

Det fatter man så ikke lige helt, man skulle vel forestille sig, at Kabelnettet enten kørte med ens priser, eller at jo større man var, jo bedre priser fik man?
Avatar billede hemmeligheden Nybegynder
18. juni 2003 - 09:27 #16
Det er klart at når jeres forening er dobbel så stor, at det så ville blive dyere! sådan er det over det hele, og det er fordi man skal ud i en lidt større løsning når det er....

Men ellers synes jeg folk skal tage kontakt til IndieNet ApS (http://www.adsl-service.dk/) Og snakke med dem... De laver et komplet perfekt og og økonomisk venligt netværk, og så ved de præcis hvad de laver...
Prøv dem, har selv kun gode erfaringer med dem ;o)
Avatar billede gephion Nybegynder
18. juni 2003 - 15:15 #17
Ehmm hvorfor er det klart, at vi skal betale mere per meter kabel (osv), end en mindre boligforening? Selvfølgeligt har jeg da opgjort prisen per lejlighed, som var højere end i den mindre boligforening, samt at vi fik mindre produkt for de samme penge.

Normalt, når man snakker om større mængder får man som regel en bedre pris, men det er langt fra tilfældet.
Avatar billede hemmeligheden Nybegynder
18. juni 2003 - 15:23 #18
Ja, det er klart at der ikke skal være en ENORM forkel, men priserne ligger altså sådan at det bliver lidt dyrere for de større foreninger... :( Desværre...
Nu kender jeg jo ikke helt præcis den pris du har fået, da jeg ikke har set dit tilbud, så derfor kan jeg jo ikke udtale mig helt præcis om dit tilbud...

Men er der nogle som har erfaringer med Kabelnettet.dk via FIBER forbindelse???

Mine erfaringer med Kabelnettet.dk er heller ikke for gode. De var også alt for dyrere!!! IndieNet kunne levere det billigere uden at gå på kompromis med kvalitet, og service....
Plus at de kunne gi' os STØRRE valg frihed end nogle andre har kunne gi' os. Og det er én ting JEG i hvert fald ligger stor vægt på....
Avatar billede gephion Nybegynder
18. juni 2003 - 16:54 #19
"Men er der nogle som har erfaringer med Kabelnettet.dk via FIBER forbindelse???"

De eneste tilbud jeg har fået fra kabelnettet gik på cat5E kabling eller trådløst.
Avatar billede hemmeligheden Nybegynder
18. juni 2003 - 20:59 #20
Det er heller ikke et fiber netværk jeg snakker om. Men fiber forbindelse i stedet for den trådløse forbindelse til internettet som der er så mange probs. med :(

De har lagt meget ude på Nørre/Østerbro....
Avatar billede gephion Nybegynder
19. juni 2003 - 17:35 #21
Ah... Der må jeg jo så være dig svar skyldig ;)