Avatar billede sarah_k_c Nybegynder
29. august 2002 - 13:58 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Dokumentation og vejledninger

Vi har fået overdraget en ny hjemmeside af vores webbureau. I kontrakten står der bl.a. at som led i idriftsættelsen overdrages henholdsvis dokumentation og vejledninger.

Mit spørgsmål er så, hvad dækker dokumentation over. Jeg havde nok tænkt míg noget mere teknisk end det undervisningsmateriale, jeg har modtaget, der ikke kommer ind på noget med kildekode eller lignende.
Avatar billede disky Nybegynder
29. august 2002 - 14:10 #1
Den er RIGTIG svær, det skulle egentligt havde været beskrevet i kontrakten.

For dokumentation kan være alt fra, et A4 ark der lige fortæller hvad filerne hedder, til komplet teknisk specifikation med source og alt.
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. august 2002 - 15:56 #2
Dokumantation kan indeholde meget forskelligt, f.eks.

Produktbeskrivelse: En beskrivelse af websitet og den grunide der er brugt under udformning. Denne tekst tags normalt fra det tilbud firmaet i sin tid gav.

Et sitemap: en oversigt over sider samt links imellem dem.

Kildekode til alle appletter, flash filer, og anden prorammering der er foretaget. Dette punkt kun hvis det står i kontrakten, vi er her inde på problemerne omkring copyright og ophavsret.

E.v.t. kommenterede scripts. Kommentare udelades normalt fra scripts i produktion da kommentarene fylder unødigt. M man kan levere kommenterede scripts i dokumentationen.

Database dokumentation med Tabel struktur, relationer og databeskrivelse på de enkelte kolonner.

Hvis du orgå har købt optimering, så dokumentation over keywords, søgemaskine submission, doorway linkstruktur,

Meget mere
Avatar billede sarah_k_c Nybegynder
19. januar 2003 - 10:16 #3
Tak for hjælpen fra jer begge. Og undskyld min langmodighed mht at give point.

Mvh
Sarah