Avatar billede jecalc Nybegynder
28. august 2002 - 23:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

kan ikke genstarte når den er varm

Er der en der kan hjælpe mig med følgende problem.
Min computer vil ikke boote / starte når den er varm. Hvis jeg har spillet et par timer på den, og slukker den mens jeg går ned og spiser, for derefter at tænde den igen vil den ikke boote / starte. Hvis jeg der imod først tænder den næste dag eller når den er blevet kold er der ikke noget problem.
Jeg har et ECS - K7S5A Socket A bundkort og AMD Palomino 1800+ XP , Silent Viking Socket A køler, GeForce 2 MX400 64 MB RAM m/TV-Out grafikkort, 256 MB DDR ram og 80 GB IBM DeskStar 120GXP harddisk.
Håber der er en der kan løse mysteriet.
Avatar billede bbs Nybegynder
28. august 2002 - 23:16 #1
Har du prøvet at putte en extra kabinet køler ind? Det burde godtnok ikke kunne passe at du ikke kan starte op igen.
Avatar billede master_orion Nybegynder
28. august 2002 - 23:16 #2
Tjaa kunne det ik være en sikkerheds funktion i bios at den ikke ville starte når den er for varm..? hvor langt kommer den når den booter? Kommer der strøm til bundkortet eller kunne det være strømforsyningen som siger stop..?
Avatar billede bbs Nybegynder
28. august 2002 - 23:19 #3
Meget interessant, måske er det blæseren i strømforsyningen der er stået af..

Der er vidst ikke sådanne sikkerheds funktioner på en ECS bios, de er ikk specielt avancerede..
Avatar billede Hitman Praktikant
28. august 2002 - 23:20 #4
Du kan ændre instillingerne inde i bios. Der kan du bestemme hvornår computeren skal reagere når computeren bliver for varm. Du kan bestemme, hvor mange grader den skal nå op på, før den reagere.
Du kan jo prøve at lade toweret stå åben når du spiller, det hjælper med at nedkøle din computer.
Ellers burde du nok købe en større køler.

Mvh
xxxHitmanxxx
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
29. august 2002 - 07:39 #5
Det der sker med disse bundkort er at det allerede uden noget er strækket til det yderste ... det du skal gøre er at få dig en extra køler behøves ik noget særligt men ofre dog d du vil på d....! -
En anden tin er at du kan prøve at tage din side af kapinettet... og lade det stå åben.. så køre den osse  (Kender problemmet)
Så det synes jeg du skal prøve!

>> Demant
Avatar billede peet-49 Novice
29. august 2002 - 08:55 #6
Tjek temperaturen på din CPU næste gang inden du lukker. Det kan være din cpu-kæler ikke har rigtig kontakt til cpuèn.
Avatar billede jecalc Nybegynder
29. august 2002 - 15:05 #7
xxxHitmanxxx Har du et bud på hvordan jeg ændrer indstillingerne i Bios på ECS - K7S5A, jeg kan ikke se det er muligt. Og Silent Viking skulle jo kunne køle en xp2000+ tilfredsstillende. Eller er der et bud på en bedre køler helst lidt lydløs lige som silent viking?