Avatar billede onlinespil.tk Nybegynder
28. august 2002 - 22:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Adsl problem!!

Jeg skal have adsl nu, og det skal kobles til 2 computere, hvordan gør jeg det næmmest og billigst??
Avatar billede snowcat Nybegynder
28. august 2002 - 22:27 #1
Det du gør er at du lejer dig en Switch hos din udbyder, og derefter sætter du det til også er der 2 opkoblet
Avatar billede onlinespil.tk Nybegynder
28. august 2002 - 22:30 #2
Når jeg bestiller får jeg et adsl modem, en deler ting, og så skal jeg leje en switch af udbyderen.
Avatar billede webcreator Nybegynder
28. august 2002 - 22:34 #3
en deling ting ? Ok - det kunne godt lyde som en HUB eller Switch - Tror næsten det bliver sidstnævnte (Hvilket også er bedst)
Avatar billede onlinespil.tk Nybegynder
28. august 2002 - 22:35 #4
På tdc´s hjemmeside står der at man både skal have router og switch, er det rigtigt, når det kun er 2 computere der skal have adgang.
Avatar billede onlinespil.tk Nybegynder
28. august 2002 - 22:36 #5
Nej det er sådan en der deler telefon linien fra adsl linien
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
28. august 2002 - 22:45 #6
Hvis det KUN er 2 computere der skal være på nettet gør du følgende:

1. Sæt 2 netkort i den computer der skal være "server"

2. sæt ADSL stikket i det ene netkort og træk så et KRYDSET netværkskabel imellem de 2 computere

3. Opret netværk ved at lade de 2 computere være i samme arbejdsgruppe(skriv for mere info)

4. Gå ind på denne side http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/index.htm og vælg Windows XP internet connection sharing hvis computeren med 2 netkort i kører med XP eller vælg det windows XXX Internet connection sharing hvor XXX er windows version.

5. Så er du på nettet på 2 computere samtidig, men HUSK at du kan ikke være på nettet med PC 2 uden at computeren med de 2 netkort er tændt.
Avatar billede onlinespil.tk Nybegynder
28. august 2002 - 22:49 #7
Det er jeg ikke så interesseret i, det jeg vil vide er om det er nødvændigt både at have en router og switch
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
28. august 2002 - 23:21 #8
Jep du skal både have en router og en switch, men TDC lejer nogle router ud som har indbygget switch, det koster vist 16 kr ekstra om måneden at leje sådan en sammen med sit netexpress abonnement. Og man kan også købe nogle har jeg set, altså på nettet.
Avatar billede galaxy Nybegynder
28. august 2002 - 23:26 #9
men hvis du ikke har brug for fast ip, får du flere dynamiske hos TDC og skal slet ikke bruge en router... så kan du bare købe en switch til 3-400 kr. + kabler og så kører det !!

HUSK i øvrigt, at Bredbånd er billigere end Opasia, da tlf.-abonnement jo er inkluderet i prisen på bredbånd... som i øvrigt kører med tilbud på oprettelsen lige for tiden !!
Avatar billede tumben Novice
29. august 2002 - 00:11 #10
TDC bredbånd....med et modem...køb deres unexswitch (er på den side hvor du bestiller dit bredbånd)...vælg 2 dynamiske IP adresser (som ER includeret i prisen)...og KØR med dine 2 maskiner...simpelthen.
det er IKKE nødvendigt også at have en router.
skod alt det der med at sætte flere netkort i samme maskine....hvad skulle idéen være...det er unødvendigt. ovenstående kører perfekt her..så mon ikke det også gør det hos dig :-)