Avatar billede bengtm Nybegynder
28. august 2002 - 12:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

køler til Athlon XP 1600+

Hvad er den bedste køler til Athlon XP 1600+
Avatar billede hirayz Nybegynder
28. august 2002 - 12:22 #1
Thermal Take Silent Storm A1288
Avatar billede dmdisco Nybegynder
28. august 2002 - 12:23 #2
Thermal Take Silent Viking
eller
Thermal Take Volcano 7
Avatar billede peet-49 Novice
28. august 2002 - 12:24 #3
Du kan bruge en standard køler, der klare 1400MHz. Den bedste køler har du ikke brug for, hvis du da ikke kun er ude på, at smide penge ud af vinduet. Med en standardkøler kører du med en temperatur på ca. 55 grader.
Avatar billede bengtm Nybegynder
28. august 2002 - 13:21 #4
svar til peet49.
Tak dit svar lyder fornuftigt men standard køler der udvalget jo stort
Har du evt. et forslag ?
Avatar billede peet-49 Novice
28. august 2002 - 14:51 #5
BestCooler >1400Mhz kan købes her www.bj-trading.dk for under en hund.
Avatar billede rs2000 Nybegynder
28. august 2002 - 15:50 #7
Thermal Take Silent Viking vil jeg godt anbefale dig.
Den kan holde min XP2000+ nede på 48 grader og den siger næsten ikke en lyd
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724637917
Den er helt nede i 265kr nu.
Avatar billede bengtm Nybegynder
28. august 2002 - 18:38 #8
Er en silent viking svær at montere ?
Avatar billede pc_lasse Nybegynder
28. august 2002 - 19:08 #9
ThermalTakes kølere har som regel en temmelig stram clips, værst af alle er dog deres Volcano7 hvor du er nødt til at have en ven der holder på køleren imens at den anden monterer den, ellers kan den godt smadre processoren. Jeg knækkede et hjørne af kernen på min gamle 1400 Tordenfugl, men den virkede heldigvis alligevel bagefter.

Prøv at checke den der MIST ud fra www.studiedata.dk
Den skulle være et brag og så larmer den nærmest ikke, jeg har selv bestilt en i dag, den har iøvrigt en rigtig god clips og skulle være let at montere og samtidig sidder den rigtig godt fast på processoren med et jævnt tryk, håber du finder ud af det!
Avatar billede peet-49 Novice
28. august 2002 - 19:23 #10
Selen Wiking er ekstrem stram, at sætte på, og der er ingen garant, hvis du ødelægger CPU