Avatar billede jps2mt Nybegynder
27. august 2002 - 23:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Spøjst problem med IIS

Jeg har lavet et web på min IIS5...

Dette web består af en del blandede filer, bl.a. Win32 kompilerede CGI-scripts og HTML filer...

Alle filer har samme rettigheder, og webbet har script and execute parameter sat...

Når jeg vil se en HTML fil virker det fint, men vil jeg se en af CGI filerne kommer den med at jeg ikke har adgang...
Den startede med at spørge efter brugernavn og pass, men det er den så holdt op med, efter at jeg har rodet lidt med den, så nu siger den bare access denied...

I kan kigge efter på
http://chat.trab.dk/login.cgi
http://chat.trab.dk/register.htm

Hvad skal jeg gøre for at få det til at virke igen...

Det skal siges at jeg har haft det til at virke før, men kan ikke huske settings, da det er noget tid siden sidst...

Mvh. Morten
Avatar billede cbolvig Nybegynder
28. august 2002 - 11:40 #1
Prøv at læse "About Access Control" serverens IIShelp. På min er det http: //localhost/iishelp/iis/htm/core/iiacnsc.htm den kan være beskyttet så du kun kan læse den fra serverens konsol.
Der står hvordan du checker "Access control" for IP-address, User, Web Server Permission og NTFS Permissions.
Alle disse skal være korrekte for at du får "Access".
Der er så mange steder at din opsætning kan være gal, at det er umuligt at give dig et eentydigt svar og løsning.
Avatar billede jps2mt Nybegynder
22. september 2002 - 16:26 #2
Jeg forsøgte lidt af hvert, men blev enig med at jeg ville hente det som en pakket fil fra en af mine kammerater (havde hentet det direkte fra en Linux)...

Havde prøvet at lave om på ejer og permission forholdene på filerne, uden held...

Efter at have fået det som en rar fil, pakket i Windows virkede det...

Så ACL fra Linux'en må have fulgt med, selvom jeg ikke kunne lave om på det... :(

Mvh. Morten