Avatar billede junko Nybegynder
27. august 2002 - 10:19 Der er 2 kommentarer

Modem er på hele tiden!

Siden vi sidst havde tordenvejr, har mit indbyggede modem ikke fungeret ordenligt. Jeg har en ældre Mac Performa 6400 med et PCI-ports 28.8 Global Village Platinum modem (benyttes udelukkende til e-mail ;-P).

Hvis jeg starter Mac'en op, så beslaglægger modemmet med det samme telefonlinien. Og denne tilstand kan jeg ikke ændre på, hvilket bevirker at jeg ikke kan logge på hos min udbyder, da modemet er optaget.

Er der nogen der har nogle gode ideer eller prøvet noget lignende??

Det skal lige siges, at jeg har haft modemet ude, sat i igen og geninstalleret softwaren - uden at det hjalp!

Håber nogen kan hjælpe?
Avatar billede Jman Praktikant
27. august 2002 - 10:25 #1
Det kan sagtens skyldes det uvejr, der har været - der var et par nedslag i diverse kabelbokse rundt om i Danmark og det har bevirket mange forskellige former for fdorstyrrelser i linierne - der skal jo ikke meget til i de telefonkabler, før der går overgang i skidtet - Jeg skulle selv have skiftet min ADSL-boks :(
Avatar billede aeblenet Nybegynder
26. marts 2003 - 10:27 #2
Hvis ikke det hjælper at trampe rigtigt hårdt på dit modem, bør du købe et nyt.
-alternativ; kør hen over det på en meget tung cykel (læs; bil eller tanks).

Din indboforsikring erstatter lynnedslag, hvis det kan betale sig at få den oplysning.