Avatar billede jonathan Nybegynder
07. september 2000 - 17:54 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

Photoshop - Problem i win2k - photos02.dll

Hej.. jeg har problemer med at starte Photoshop 5.5 (Har ikke prøvet andre versioner) i Windows 2000.

Når jeg prøver for jeg beskeden \"photos02.dll is not a valid Windows image. Please check this against your installation diskette.\"

Please Help.. jeg har sat mange points ind.. fordi det virkelig irritere mig. !

Forhåbentlig tak :)
Avatar billede wof Nybegynder
07. september 2000 - 17:58 #1
Du skal installer den igen.
Avatar billede wof Nybegynder
07. september 2000 - 17:59 #2
Jeg har selv prøvet det på Windows 98 og så skulle prøve det i Windows 2000 så sage den det sammen.
MEn så skulle man bare installer den igen.
Avatar billede theartist Nybegynder
07. september 2000 - 18:10 #3
photos02.dll kunne være beskadiget under installationen, det kunne muligvis løses ved at reinstallere som Wof skriver, men er du ved at installere en crack (det er du selvfølgelig ikke :-)) så lyder det mest som en fejl i cracken, du kan evt. skrive din e-mail så skal jeg sende dig photos02.dll filen.
Avatar billede wof Nybegynder
07. september 2000 - 18:18 #4
Du kan downloade photos02.dll her http://www.wof.dk/photoshop.ace 678 KB du kan pakke den op med WinAce og WinZip.
Avatar billede wof Nybegynder
07. september 2000 - 18:19 #5
Avatar billede jonathan Nybegynder
07. september 2000 - 18:53 #6
Nej det er ikke en crack, og jeg har reinstalleret både Windows 2000 og Photoshop op til flere gange
Avatar billede wof Nybegynder
07. september 2000 - 18:57 #7
Hmmm
Det fatter jeg ik.
Jeg reinstalleret bare PhotoShop 5.5 igen og så kørte det bare.
Avatar billede wof Nybegynder
07. september 2000 - 18:57 #8
Prøv Adobe support hvis den er lovlig :o)
Avatar billede jonathan Nybegynder
07. september 2000 - 19:02 #9
De siger at det stort set er op til mig selv.. da versionen ikke er lavet til at supporte Windows 2000... !

Det skal lige fortælles at jeg installerede Photoshop på en af mine andre maskiner .. (Med Win98) efter at den ikke gad...
Avatar billede wof Nybegynder
07. september 2000 - 19:05 #10
Ja og Windows 98 der køre det kanon.
Avatar billede jonathan Nybegynder
07. september 2000 - 20:03 #11
jah.. det er nemli det...
Avatar billede steffen Nybegynder
09. september 2000 - 19:56 #12
Jeg har selv installeret PS5.5 mange gange i w2k uden problemer.

Det eneste jeg kan komme i tanker om, er hvis du vælger et \"custom\" dir under installtionen - prøv at køre igennem med en komplet \"default\" installation.

.. og nu er det ikke for at fornærme dig, men du husker da at logge ind som administrator når du installerer det, ikke?
Avatar billede jonathan Nybegynder
10. september 2000 - 09:14 #13
Jow... selvfølgelig ... jeg er ikke nybegynder... men jeg er lige ved at give op.. og installere Win98 igen... på min \"hoved\" computer.. anyway.. Photoshop 6 er jo oxo lige ved at være på banen så .. spørgsmålet er om jeg skal prøve at skrabe nogle grunker sammen... ellers ville det jo være temli spildt at jeg først har købt Windows 2000
Avatar billede steffen Nybegynder
10. september 2000 - 11:10 #14
Du er åbenbart plaget af et underligt problem, fx software installeret før du når til PS5.5.

Et (temmeligt dårligt, men brugbart) råd kunne være at installere w2k helt forfra, og derefter installere PS5.5 som det første - derved var tænkelige fejlkilder i andet installeret software udryddet.
Avatar billede wof Nybegynder
10. september 2000 - 11:14 #15
Det nye PhotoShop 6 det kan hvist nok godt køre NT som Windows 2000 prof. er.
Avatar billede jonathan Nybegynder
10. september 2000 - 11:40 #16
Jeg har prøvet at reinstallere.. og installere Photoshop som det første.. men det hjalp lige meget.. ellers tak for hjælpen steffen :)
Avatar billede wof Nybegynder
10. september 2000 - 11:46 #17
Jeg kan ikke se hvad der sker for den.
Men tror du skal bruge Windows 98 eller WindowsME nå nu det kommer.

Jeg er ked af at jeg ikke kunne hjælpe dig.
Men jeg prøvet maget. :o)
Avatar billede steffen Nybegynder
10. september 2000 - 14:41 #18
Det lyder helt klart som om vi ikke har samme version .. hvis du har mulighed for at skaffe en anden, så var det måske vejen, hvis den skal TVINGES ind .-)
Avatar billede jonathan Nybegynder
11. september 2000 - 00:13 #19
af Windows eller Photoshop ?.. altså jeg har flere licenser til Windows .. men ikke Photoshop..
Avatar billede prodic Mester
11. september 2000 - 09:26 #20
jeg er lige ved at forhøre mig omkring blandt nogle af drengene. Indtil videre er det eneste jeg er kommer frem til, at nogen har fået PS til at virke på 2k uden din fejl.

Så det kan komme til at virke. Men prøv med en anden udgave af 2k, hvis du har flere licenser.

Jeg vender lige tilbage, når jeg har fået kontaktet nogle flere af drengene.
Avatar billede prodic Mester
14. september 2000 - 12:02 #21
nu har jeg efterhånden været verden rundt i kontakt med mine personlige guruer, og de har alle på et eller andet tidspunkt fået PS til at virke på Win2K. det er dog ikke uden besvær, selv om de aldrig har hørt om din fejl i forbindelse med nogle af deres installinger.

deres eneste råd, og mit, er at prøve med en ny version af Win2K, og se om det ikke går lidt bedre med den.

Ellers så kan du jo vente til den længe ventede version 6.0 kommer af PS. Den skulle efter hvad rygterne siger understøtte version 2K af windows.
Avatar billede jonathan Nybegynder
19. september 2000 - 07:44 #22
okay.. jeg vil prøve at skaffe en anden version af Windows 2000.... håber jeg kan bytte min gamle :)
Avatar billede prodic Mester
06. november 2000 - 12:24 #23
hmm måske ligger dit svar her : http://www.adobe.com/products/photoshop/systemreqs.html - ps6.0

en update koster kun 199$

eller har du fået det til at virke?
Avatar billede cstern Nybegynder
06. november 2000 - 13:05 #24
Et godt råd: Check Adobes User 2 User forum. Der er eksperterne (og udviklerne) med på en lytter - og de svarer ofte på netop denne type problemer.

http://www.adobe.com/support/forums/main.html

Du skal være registreret for at kunne stille spørgsmål (ikke registreret som software bruge, men bare på u2u boardet).

Avatar billede prodic Mester
06. november 2000 - 13:15 #25
cstern : den var jeg også inde på dengang men fandt ikke noget brugbart. Oprettede dog ikke et spørgsmål, men det var jo en mulighed. Eller måske er der kommet et svar på spørgsmålet. Og hvis han alligevel skal igang så er PS6.0 et godt køb alligevel så kunne han jo slå 2 fluer med et lidt dyrere smæk.
Avatar billede cstern Nybegynder
06. november 2000 - 13:35 #26
sandt. Bare kedligt hvis det ikke hjælper ;-) (sagt på en anden måde: problemet er ikke forbundet med versionen men en anden faktor, vi ikke kender)

Jeg vil foreslå at stille et rapt spørgsmål på U2U og se hvad der sker. Herefter kan man overveje at opgradere.

I øvrigt, hvis PS 5.5 er købt fornyligt er opgradering gratis. Jeg har lige fået PS6, IL9, GL5 som Grace Upgrades fra de tidligere versioner.
Avatar billede danagadk Nybegynder
15. november 2000 - 12:16 #27
Se, nu har jeg hverken forstand på PhotoShop eller nogen andre Adobe produkter, men jeg synes nu mere det her lugter lidt af inkompatibilitet mellem den version af Os\'et du bruger og det som andre bruger - der jo godt kan få det til at virke.
Det fik mig til at tænke på dette: Kan det tænkes at denne photos02.dll bliver placeret i en folder der indeholder mellemrum (og ikke gør det i en engelsk version af Windows 2000).
Hvis du på et tidspunkt får adgang til en engelsk Win2k med programmet på, så kan du jo udruste dig selv med følgende informationer:
I Regedit.exe kan du lede efter forekomster med photos02.dll og notere dette indhold, samt hvor photos02.dll ligger på din maskine.
Sammenlign nu dette med maskinen med den engelske version af Win2k.
Jeg har en kollega der benytter denne opsætning, så hvis du vil skrive det du fandt her, så kan jeg jo kontrollere mod hans maskine...

/Dan
Avatar billede jonathan Nybegynder
15. november 2000 - 23:17 #28
Jeg har været så heldig at få et nyt job, og har deraf fået anskaffet mig Adobe Photoshop 6.0, så derfor er dette intet problem for mig længere, jeg underskylder meget den forgæves tid i alle har brugt på at besvare mig spørgsmål, og har derfor valgt at fordele pointene, efter hvorvidt jeg nu syntes at deltagerne i denne debat har deltaget aktivt, og kommet med seriøse ideér :)
Avatar billede prodic Mester
15. november 2000 - 23:25 #29
hmmmm så er det så man føler sig lidt snydt. Men sådan er den uretfærdige verden nok nu engang. Men så uretfærdig......
Avatar billede jonathan Nybegynder
17. november 2000 - 19:30 #30
Du må meget undskylde.. af en eller anden fårkin årsag fik den afvist lortet... Jeg havde faktisk tænkt mig at give halvdelen til prodic og den anden til wof.... Kan i ikke maile mig på Jonathan@skaevinge.itcafe.dk - Så må jeg sq lave et andet spørgsmål, oxo må i svare.. (Bare et lille latterligt et)
Avatar billede jonathan Nybegynder
17. november 2000 - 19:37 #31
Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke forstår hvordan det her system virker.. men .. når man afviser for man så ikke pointene igen ?..
Det er sq da herre meget dumt.. så kan jeg jo ikke finde ud af noget med at give dem til jer.... :((((((
Nu har jeg ikke rigtigt brugt eksperten.. men .. jeg vil da gerne give jer de points i fortjener..
Hvis i fatter hvorfor jeg ikke har fået pointene igen.. så mail lige.. så skal jeg oprette nogle grimme spørgsmål.. i bare kan få accepteret for..
Avatar billede prodic Mester
18. november 2000 - 14:23 #32
Du har også den anden mulighed, at få Wof til at oprette et andet spørgsmål, men halvdelen af pointene til dem der nu skulle have haft dem.
Dermed undgår du at \"betale\" 2 gange for samme spørgsmål. Men der skal du nok have fat i Wof og hans samtvitighed.

Og når du afviser et spørgsmål, får du ikke pointene igen. Der skal du selv ligge et svar og acceptere det svar du selv har givet. Det er den eneste måde hvorpå du kan få dine point tilbage igen.
Avatar billede wof Nybegynder
18. november 2000 - 15:26 #33
Nå ja men tak. :o)
Avatar billede danagadk Nybegynder
20. november 2000 - 12:57 #34
Bare lad alle give et svar. Når alle de du ønsker at give point er der, så kan du afvise svar fra dem du ikke ønsker at uddele point til (f.eks. mig =). Derefter acceptere du vel svaret/svarene.

/Dan
Avatar billede danagadk Nybegynder
20. november 2000 - 12:59 #35
Damn, jeg kiggede det ikke lige igennem... hvad med bare at råbe på A D M I N, og få ham til at ordne sagerne? - Det er jo derfor han er der.
Avatar billede prodic Mester
20. november 2000 - 13:31 #36
Systemet virker således, at nu er wof nødt til at oprette et dummy-spørgsmål til de brugere som oprindeligt skulle have haft point. Han har fået alle pointene, og er derfor er det nu hans point og han skal derfor uddele dem igen til de oprindelige modtagere af pointene.
Så vi er nødt til at appellere til wof\'s samvitighed. Og håbe, at han deler ud af sin formue, hvilket ikke plejer at være noget problem.
Avatar billede prodic Mester
29. november 2000 - 20:57 #37
wof? - hvis manden ikke ville have givet dig de point, har du så ikke bare lidt dårlig samvittighed?