Avatar billede mikael_k Nybegynder
26. august 2002 - 22:00 Der er 5 kommentarer

Netværk via en satellit forbindelse

Hej Alle
Er der nogen som har kendskab til hvordan man laver en netværks forbindelse via en satellit, hvad skal man bruge af hardware, udbyder. Forbindelsen skal bruges til at lave en lan forbindelse mellem danmark og ukraine.
Forbindelsen skal primært bruges til administrative opgaver, dvs. økonomisystemer plus lidt mail og internet.
Grunden til satellit forbindelsen er at man kan ikke få en stabil fast linie eller adsl der over øst på.
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
26. august 2002 - 22:06 #1
Hej Mikael

Alle de satellit forbindelse jeg har hørt om, skal man også bruge et modem. Dvs. du uploader med modem, og downloader med satelliten. Dette fordi man ikke lige umiddelbart kan får lov/udstyr til at sende op til en satellit, dermed tror jeg ikke du kan få to-vejskommunikation over en satellit.

MVH
Christoffer
Avatar billede thomashove Nybegynder
26. august 2002 - 23:35 #2
vil give food4u.dk ret...

kig evt. her:

http://www.europeonline.com/en/technical_info/index.shtml

tror de er en af de eneste der tilbyder servicen herhjemme
Avatar billede Noone Nybegynder
27. august 2002 - 01:09 #3
Hvis økonomi ikke er et problem, så prøv at kontakte et teleselskab, Telia, TDC, find selv flere. Men det er nok ikke billigt.
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
27. august 2002 - 17:40 #4
Nu ved jeg ikke hvad du skal bruge det til, men hvis det er noget med at sende en masse filer, så er det ikke et problem fra DK til Ukraine, her kan du have en grum ADSL ting i DK, og så en sat. i Ukraine, det er nok fint nok.

Men den anden vej, her kræver det jo en stabil forbindelse til at uploade. Så du skal finde en satelit der kan sende, og det koster kassen.
Avatar billede Noone Nybegynder
28. august 2002 - 01:58 #5
Derfor kommentaren "Hvis økonomi ikke er et problem" ;)