Avatar billede tat Nybegynder
26. august 2002 - 20:46 Der er 10 kommentarer

Remote Host v.hj. af MX til Cliche

Prøver forgæves at oprette ftp forbindelse til cliche ved hjælp af Dreamweaver MX.
Har prøvet alt lige fra:
/usr/www/adress_dk/public_html/site
til /public_html/site & /public_html/site/
har prøvet alle combinationer mrd ../../
og alt der imellem

Har nogen haft succes med det?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
26. august 2002 - 20:52 #1
Du går selvfølgelig i "site definition"-->"remote info"

access: FTP
FTP Host: www.ditdomæne.dk
host directory: som regel intet - nogle gange fx wwwroot/
login: siger sig selv
password: siger sig selv

Burde være meget simpelt, hvad står der i dine oplysninger bortset fra user & pass?
Avatar billede tat Nybegynder
26. august 2002 - 20:58 #2
Jeg skal ind i en folder på www.ditdomæne.dk/site

Gør jeg som du lægges alting i rodfolderen tror jeg nok - har ikke prøvet.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
26. august 2002 - 21:03 #3
Hvorfor skal du det? Er det ikke dit domæne?

Tror jeg absolut ikke at du kan, du kan jo bare oprette en mappe i roden.
Avatar billede tat Nybegynder
26. august 2002 - 21:09 #4
Det kan jeg på andre servere, bare ikke på Cliche. Jeg har mange mapper under mit domæne, det virker fint på den måde.
Har du erfaring med cliche - der er altid et aller andet mystisk der?
Har prøvet på amok.dk og det virker perfekt, men når jeg prøver det samme hos cliche og alle afarter så.............
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
26. august 2002 - 21:10 #5
Nej jeg har ikke prøvet cliche og kommer heller ikke til det :)
Avatar billede tat Nybegynder
26. august 2002 - 21:26 #6
Din løsning virker heller - du får en fejlmeddelelse.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
26. august 2002 - 21:29 #7
Hvad gør jeg?
Jeg får ingen fejlmeddelelse...!

Jeg har sådan ca. 20 domæner af kunders listet i dreamweaver mx, så jeg tror nærmere det er dig der ikke hører efter :)
Avatar billede tat Nybegynder
26. august 2002 - 21:37 #8
Du skulle næsten have lov at prøve. Du får en fejlmeddelse: Dreamweaver cannot determine the remote server.
The selct Newer and Syncronize will not be aviable. Derefter logger den på og du får foldericon Files/site i Dreamweaver.
Går du ind på Macromedia FAQ kan du læse om alle besværligheder omkring dette.
Avatar billede tat Nybegynder
26. august 2002 - 21:38 #9
Glemte at fortælle af folder-icon er tomt - og du kan ikke uploade eller andet
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
26. august 2002 - 21:40 #10
du kan sende mig dine ftp oplysninger via email hvis du har lyst, så skal jeg med glæde forsøge.

hvis... webmaster@peterelkjaer.dk