Avatar billede rasmus_d Nybegynder
26. august 2002 - 18:33 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Kabinet med el. uden ekstra kabinetkøler?

Jeg er lidt i tvivl om jeg skal købe mit kabinet med ekstra kabinetkølere. Er det nok med den køler der sidder i PSU´en? Jeg regner med at købe en p4 med lidt rdram og lidt grafik oven i hatten. Så med dette system er det så nok med en PSU´ens køler?

P.s. Jeg har ingen intentioner om at OC`e min com.
Avatar billede peet-49 Novice
26. august 2002 - 18:35 #1
Det skulle ikke være nødvendig med ekstra kølere til pentium, de bliver ikke så varme.
Avatar billede cykellapper Nybegynder
26. august 2002 - 20:07 #2
Det skader aldrig med en 80mm kabinetblæser, evt. koblet op på 7 volt, så den ikke støjer så meget. De kan fås ned til ca 50 kr.
Avatar billede rasmus_d Nybegynder
26. august 2002 - 21:47 #3
nej, det skader ikke... og jeg er også klar over at en P4 ikke bliver så varm, men kan det betale sig? Jeg har kig på følgende kabinetter:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404737897

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404667894
Avatar billede skrewz Nybegynder
26. august 2002 - 23:06 #4
thermal take't sidder der da to kabinetblæsere i i forvejen?
Avatar billede rasmus_d Nybegynder
26. august 2002 - 23:45 #5
ja...?? -det ene har to kabinetkølere og den anden har ingen.. Jeg linker til dem begge for at understrege min problemstilling. Du skal se dem som 2 alternativer!
Avatar billede e-doux Nybegynder
26. august 2002 - 23:49 #6
Tja, hvis det var mig ville jeg købe det kabinet uden køler. Og hvis det så viser sig at cpu'en bliver for varm, ville jeg købe en 80mm blæser og smidde i.
Avatar billede rasmus_d Nybegynder
27. august 2002 - 00:17 #7
ja, det tror jeg nok også det ender med.. Men er der ingen P4-ejere derude, der kan komme med nogle erfaringer?