Avatar billede ransill Nybegynder
07. september 2000 - 13:56 Der er 9 kommentarer

FTP i IIS4

Hvordan opsætter jeg mine rettigheder således at FTP brugerne bliver logget ind i deres eget dir. og ikke kan \" træde \" et skridt ud i roden og få adgang til andres dir.

P.S    jeg køre virtuelle sites
Avatar billede hojben Novice
07. september 2000 - 14:18 #1
hmm skriv det bibliotek som du vil have brugeren skal have fat i. kan ikke forestille mig at brugeren så kan træde tilbage som du beskriver. Det er den alm. FTP som følger med IIS ik?
Avatar billede ransill Nybegynder
07. september 2000 - 14:36 #2
Jo det er den normale FTP men det jeg ville vide er hvorledes jeg skal opsætte mine ntfs rettigheder sådan at bruger kun har adgang til sit eget dir.
Avatar billede hojben Novice
07. september 2000 - 15:28 #3
åbn stifinder, højreklik på biblioteket, vælg egenskaber, vælg security, den første knap øverst - klik der, fjern alle undtaget administrator og brugeren.
Avatar billede nk Nybegynder
08. september 2000 - 15:02 #4
Brugerens mappe skal hedde det samme som brugernavnet...Dvs. at hvis brugernavnet er ole, og der findes en mappe som hedder ole, så starter brugeren automatisk der...

Og så skal du kun give brugeren list rettighed i rod mappen...
Avatar billede ransill Nybegynder
08. september 2000 - 15:11 #5
Mine rettigherder er sat sådan op iforvejen men dette forhindre ikke brugerne i at træde ud i roden og se hvad der ligger de kan dog ikke komme ind i nogle dir. men det må da for h...... være muligt at sætte det således at de ikke kan træde ud i roden eller i det midste ikke kan se indholdet af den.
Avatar billede hojben Novice
08. september 2000 - 15:31 #6
Så sæt dog rettighederne på rodmappen! på rodmappen er det kun administrator der skal ha adgang! og kun brugeren + administrator der har adgang til %User%Mappe
Avatar billede ransill Nybegynder
08. september 2000 - 15:38 #7
Som jeg har sagt en gang så er det virtuelle sites hvilket vil sige at jeg ikke kan nøjes med at give admin. adgang til roden, brugerne har jo ikke nogen ip at ftp til, hvis jeg ikke giver ftpusers read eller list adgang så kan de ikke logge ind, ligegyldigt hvilke rettigheder man giver deres mapper.
Avatar billede hojben Novice
08. september 2000 - 15:42 #8
Jeg fatter simpelthen ikke problematikken i dit spørgsmål, så jeg træder af her.
Avatar billede pela Nybegynder
18. september 2000 - 00:09 #9
Du ændre bare dit ftp-root dir til en tom mappe, så vil brugerne ikke kunne se de andre brugere. eks. ftproot dir d:\\ftproot, user1 d:\\users\\user1 o.s.v.