Avatar billede jobba Nybegynder
26. august 2002 - 10:19 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Eksekvere program på serveren

Jeg skal have asp koden til at eksekvere et program lokalt på serveren. Hvordan gør jeg det??
Det skal bruges til at starte kix32.exe, som kører et script igennem og sender emails ud med mail.exe.
Hvis dette ikke kan lade sig gøre, er der så andre metoder til at sende emails ud??
På forhånd tak...
Avatar billede keysersoze Guru
26. august 2002 - 10:46 #1
har du i det hele taget mulighed for at køre exe-filer på serveren?
Avatar billede jobba Nybegynder
26. august 2002 - 10:49 #2
Er det en rettighed som skal sættes på IIS-serveren for det pågældende web?
Avatar billede keysersoze Guru
26. august 2002 - 10:56 #3
mener det er en global ændring på serveren - men snak med dit webhotel om det... dog tvivler jeg på at nogle vil ændre det for dig medmindre du får en dedikeret server, for det er en ekstrem sikkerhedsrisiko
Avatar billede jobba Nybegynder
26. august 2002 - 11:10 #4
Jeg tror ikke det vil være et problem, da det er en intranetserver i mit firma. Men ellers må jeg finde en anden metode til at sende emails. Jeg kunne jo f.eks. benytte Frontpage server extensions (hvis jeg kan få det til at spille :-/
Ellers nogen som har nogle gode ideer til udsendelse af email fra asp?
Avatar billede rxftp Nybegynder
26. august 2002 - 11:18 #5
Du kan bruge ISS Mail komponenten CDONT eller bruge 3. parts serverudvidelser som JMail eller nogle af de andre der findes..

Rock on,
rxFTP
Avatar billede keysersoze Guru
26. august 2002 - 11:18 #6
altså - hvis den ligger på en IIS-maskine så er det mest optimale at lave mailafsendelsen via ASP. Det er let at lave den vha ASP og så er det hurtigt - dog kræver det at man har installeret et mail-komponent på serveren (dvs fx jmail, aspmail el. andet - se http://activedeveloper.dk/komponenter/default.asp?mode=kategori&id=1)

Der er kun en enkel ulempe ved mails på denne måde og det er hvis det er et meget højt antal mails der skal udsendes på én gang...
Avatar billede keysersoze Guru
04. oktober 2002 - 19:02 #7
hvordan går det her?
Avatar billede jobba Nybegynder
04. november 2003 - 09:56 #8
point tilbage
Avatar billede keysersoze Guru
04. november 2003 - 10:20 #9
hvorfor pointene tilbage? der er svaret på dit spm - og du har haft rig mulighed for at spørge ydeligere...

kom med en bedre forklaring eller en anmeldelse venter
Avatar billede keysersoze Guru
12. november 2003 - 21:33 #10
hermed anmeldt...
Avatar billede eagleeye Praktikant
17. november 2003 - 12:34 #11
jobba >> Du har fået svar på dine spørgsmål og derfor er det ikke iorden du selv tager point. Du bedes oprette et nyt spørgsmål med point til dem du har snydt i dette spørgsmål. Det er ikke en undskyldning at det er lang tid siden du har oprettet spørgsmålet.

Så opret et nyt spørgsmål med point, husk at ligge et link i dette til det nye spørgsmål og omvendt.

eagleeye / CoAdmin
Avatar billede eagleeye Praktikant
24. november 2003 - 15:31 #12
jobba>> 1.Advarsel givet for §2.6
eagleeye / CoAdmin