Avatar billede onlinespil.tk Nybegynder
23. august 2002 - 17:55 Der er 26 kommentarer

Kæmpe problem???

Min bror har et kæmpe problem, hans computer kan ikke køre nogle spil overhovedet. Så snart han starten et spil, loader den og når den skal til at vise noget krævende grafik hopper den ud i windows, eller crasher. Han har haft den ned ved forhandleren, og de har testen den igennem, men mener at det er en software fejl. De har testet den med en anden harddisk og siger at det virker. Vi har prøvet at formatere men det hjalp ikke.

Det er en lorte harddisk han har, men det skulle da ikke kunne gøre det.

lidt info:

AMD t-bird 1400Mhz
g-force 2 mx 200
quantrum fireball 30gb 4500 omdrejninger
128 sdram
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
23. august 2002 - 17:56 #1
Har i opdateret alle drivere og windows?
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
23. august 2002 - 17:57 #2
Og directX
Avatar billede onlinespil.tk Nybegynder
23. august 2002 - 18:00 #3
De opdaterede det hele hos forhandleren uden resultat, men de mente at det hjalp. Efter vi havde opdaget at det ikke hjalp smed vi den ned til dem igen, og derefter kom di med den konklusion at det var en software fejl aligevel.
Avatar billede jba750 Nybegynder
23. august 2002 - 18:00 #4
Jeg har tidligere haft samme problem - prøv at hente de nyeste GeForce-drivere http://www.nvidea.com
Avatar billede onlinespil.tk Nybegynder
23. august 2002 - 18:00 #5
di=de
Avatar billede onlinespil.tk Nybegynder
23. august 2002 - 18:01 #6
Vi har prøvet de nyeste nvidia drivere, og de originale der fulgte med.
Avatar billede jba750 Nybegynder
23. august 2002 - 18:02 #7
Hvad med at formatere lortet det plejer at virke i Windoze
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
23. august 2002 - 18:02 #8
Hvilke spil er det helt specifikt?
Avatar billede jba750 Nybegynder
23. august 2002 - 18:03 #9
Det kan i hvert fald vise om det er ensoftware fejl
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
23. august 2002 - 18:05 #10
jba750 -> han skriver jo at det har de prøvet, så jeg tror ikke det er det desværre...
Avatar billede onlinespil.tk Nybegynder
23. august 2002 - 18:05 #11
Vi har prøvet at formatere, dog format c: /q.
Det er alle spil det sker, også 3dmark 2001 se.
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
23. august 2002 - 18:06 #12
har i prøvet med et andet grafikkort?
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
23. august 2002 - 18:06 #13
Jeg vil umidlbart tro at der er noget galt med din gpu
Avatar billede onlinespil.tk Nybegynder
23. august 2002 - 18:10 #14
Vi har prøvet et andet g-force, det hjalp ikke.

Forhandleren siger at computeren virker med en anden harddisk, men mener stadig at det er en software fejl.

Vi har også testet med en anden cøler på cpu'en, den lå på ca. 57 grader når man tænte den.
Avatar billede dramsgaard Nybegynder
23. august 2002 - 18:18 #15
prøv at sætte FSB ned inde i bios. Ved at sætte den ned sænker du også hastigheden på din AGP port. (hvis hastigheden på AGP porten er for høj kan computeren blive ustabil ligesom du beskriver det)
Avatar billede onlinespil.tk Nybegynder
23. august 2002 - 18:21 #16
Jamen, forhandleren har sagt at det er harddisken der har et problem, men at det er et software problem, det virker med en anden harddisk.

Det jeg ikke forstår, er at jeg har aldrig hørt at en harddisk har været skyld i sådan noget, hvor det ikke har hjulpet at formatere.
Avatar billede onlinespil.tk Nybegynder
23. august 2002 - 18:22 #17
Hele computeren er som da den blev købt, har aldrig været overclocket eller noget.
Avatar billede dramsgaard Nybegynder
23. august 2002 - 18:27 #18
ok...men prøv at sætte den ned alligevel... det du beskriver er præcis det der sker hvis hastigheden er for høj på agp porten (har selv haft et det problem)
...du kan jo altid sætte FSB op igen senere :)
Avatar billede onlinespil.tk Nybegynder
23. august 2002 - 18:28 #19
Har lige prøvet, hjalp ikke!
Avatar billede dramsgaard Nybegynder
23. august 2002 - 18:29 #20
hvad var den oprindelige hastighed?
..og hvad satte du den ned til?
Avatar billede onlinespil.tk Nybegynder
23. august 2002 - 18:32 #21
133-100, hjalp ikke.
Avatar billede dramsgaard Nybegynder
23. august 2002 - 18:37 #22
ok...så kan det jo ikke være det der er galt....
hmm den der software fejl du snakker om... i hvilke software skulle det være?
...men udover det så er en HD på 4500 RPM nok også i underkanten til at kører som systemdisk.... de skal helst være 7200 rpm eller mere for at køre bedst
Avatar billede onlinespil.tk Nybegynder
23. august 2002 - 18:43 #23
Jeg ved det er lorte disk, men det skulle da virke aligevel.

Jeg aner ikke hvad de mener med software fejl, jeg syntes ikke det giver mening. Det eneste jeg tænker på er at de prøver at undgå at gøre noget ved den.
Avatar billede benjamin_dk Nybegynder
23. august 2002 - 21:52 #24
Det kan muglighvis være bundkortet der er i stykker... Ellers er det HD der er i stykker...
Avatar billede strarup Nybegynder
24. august 2002 - 15:40 #25
Hej Online,

hvilken version af Windows bruger du?
har dit Bundkort Via Chipset?

hvilke programmer eller spil forårsager dette problem?

mvh.

Strarup
Avatar billede onlinespil.tk Nybegynder
25. august 2002 - 14:38 #26
Jeg har prøvet med winxp pro, og win98. Det er et Azzaa bundkork, mener det er via chipset, og det er alle spil det sker ved + 3dmark 2001 se