Avatar billede pcking Nybegynder
22. august 2002 - 22:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

opsætning af trådløs ADSL mellem 2 pc'er

Hej
Jeg har fået trådløs ADSL fra TDC , som er sat op som følger: 1 fast ip adresse, adsl modem fra TDC,Accespoint fra TDC , og trådløs net kort i pc.
Nu skal knægten så have hans pc'er på nettet også , og vi skal så dele denne ene ADSL forbindelse, men er det bare at sætte det andet trådløse netkort i hans  og så skulle det køre.
Jeg har fået af vide hos TDC at 2 dynamiske IP'er ikke ville have nogen indflydelse på noget ??
Avatar billede pcking Nybegynder
22. august 2002 - 22:40 #1
Tjah, det er nu ikke lige det der er spørgsmålet da jeg har købt sættet, og laver en kryptering af signalerne( som sikkert nemt kan brydes)men mere hvordan jeg skal kører opsætningen, så knægtens kommer på
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. august 2002 - 22:50 #2
Trådløst er dyrt og sikkerheden er et problem der gør det endnu dyrere hvis du vil løse det. Du skal have trådløse netkort i begge maskiner og et accesspoint sat til råuderen. Hvis du vil have sikkerhed også. er du nød til at kryptere. Gør du ikke det kan alle med et trådløst netkort koble sig på dit net og udnytte dine faciliteter.

Du kan få et almindeligt netkort for 140,- kr og kabel er næsten gratis
Avatar billede pcking Nybegynder
22. august 2002 - 22:55 #3
Jeg kører med en kryptering, som før beskrevet, så det skulle være løst...
Avatar billede symtech Nybegynder
14. oktober 2002 - 20:24 #4
Med mindre det er en "Enkel PC" forbindelse du har på TDK linien, kan du have lige så mange PCer på samtidig (AP har nomalt en begransning, 32, 128, eller mere)
Du skal naturligvis have et WLAN kort til "Knægten's" PC.

Michael