Avatar billede farouche Nybegynder
05. september 2000 - 23:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Identificering af netkort

Jeg har efterhånden en del netkort til at ligge som jeg ikke rigtig kender data for.

Er der en måde hvorpå man kan identificere om der er tale om et 10Mbit, 100Mbit eller 10/100 Mbit netkort ?

På forhånd tak
Avatar billede firefox Nybegynder
05. september 2000 - 23:20 #1
10Mbit netkort har som regel altid to \"stik\": et BNC-stik til Coax-kabler og et RJ45 stik til TP-kabler

10/100Mbit og 100Mbit har kun et \"stik\": RJ45 stik til TP-kabler.

Så hvis du har mange med kun et stik, så kan det altså være både 10/100Mbit og 100Mbit

- firefox
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2000 - 01:42 #2
Aha mit 10/100 Mbit netkort har 3 stik samme som ovennævnte + port stik
Avatar billede goulduck Nybegynder
06. september 2000 - 06:56 #3
Port stik = AUI stik, som man bruger til Thick Coax, som bruges til backbone i netværk. Er dog ikke så udbredt mere!
Avatar billede burningice Nybegynder
06. september 2000 - 18:00 #4
hmm... jeg har nu et 10/100 mbit netkort der har både et rj45 stik og et BNC-stik. Det er godt nok lidt sjældent, men det findes altså.
Avatar billede firefox Nybegynder
06. september 2000 - 19:36 #5
Hmmm.. Jeg skrev da også \"som regel\". At der findes ældre netkort der har flere stik, er jeg godt klar over. Mit bud var dog også kun en metode til hurtigt at kunne fastslå identiteten på et givent netkort... Men man kan aldrig være 100% sikker, medmindre man har haft kortet i en maskine...

- firefox
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2000 - 01:18 #6
Tja mit er nu helt nyt og ligger ikke i den helt billige ende.