Avatar billede dondon Nybegynder
05. september 2000 - 22:28 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Reetablering af outlook express mails

Jeg har en computer, hvor windows98 gik helt ned og jeg blev nødt til at installere forfra.

Jeg gemte hele bibl. hvor alle mails mm. lå fra outlook express - dvs alle *.dbx filer.

Hvordan får jeg dem frem igen i den friske installation af outlook express?
Avatar billede kurtj Nybegynder
05. september 2000 - 22:47 #1
Kan du ikke gå i filer/importer/Mailprog/gennemse.
Avatar billede kurtj Nybegynder
05. september 2000 - 22:49 #2
Selvfølgelig i outlook.
Avatar billede driis Nybegynder
05. september 2000 - 22:50 #3
Mulighed 1: I Menuen: File->Import->Messages. Vælg importer fra OE, Vælg derefter \"Import mail from an OE store directory\" og vælg mappen, hvor filerne er gemt.

Jeg er ikke lige sikker på, at dette virker i alle versioner af OE. Så derfor mulighed 2:

Vælg menupunktet Tools->Options... Vælg fanebladet \"Mainteance\" og klik på \"Store Folder...\" og vælg mappen, hvor dbx filerne er gemt. Den spørger så, om du vil skifte til at bruge dette meddelelseslager, hvortil du selvfølgelig svarer ja. (Lav lige en backup af dbx filerne først, for hvis du kommer til at svare nej, overskriver den dine gamle meddelelser).

Så skulle det køre. Hvis du har dansk OE kan du sikkert nemt finde de \'danske versioner\' af menupunkterne.

Avatar billede kurtj Nybegynder
05. september 2000 - 22:51 #4
Sorry, i filer/importer/meddelelser/Mailprog/gennemse
Avatar billede dondon Nybegynder
05. september 2000 - 23:14 #5
Tak
Avatar billede dondon Nybegynder
05. september 2000 - 23:20 #6
Jeg prøver det lige imorgen og vender så tilbage.
Avatar billede kurtj Nybegynder
05. september 2000 - 23:21 #7
okay. :)
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2000 - 01:15 #8
Hej dondon

Det jeg fortæller dig nu har virket hver gang hos mig uden problemer.

Når du har gensinstalleret åbner du din outlook Expres og går ind under Funktioner/indstillinger/veligeholdelse . Vælg lagringsmappe og bestem dig for hvor du vil have din mailmappe liggende(Husk den skal have samme navn som tidligere). Når denne manøvre er foretaget. lukker du din outlook express. Herefter går du ind hvor du har placeret din mail mappe. Kopier nu din backup mailmappe ovenen i den din outlook Express lige har lavet. Så skulle det være ok. Næste gang du åbner din outlook express ligger alle dine tidligere mails på deres pladser igen. Slut. Så nemt kan det gøres.
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2000 - 01:17 #9
Eksport bruges til at sende mails til outlook eller exchange og ikke andre manøvre.
Avatar billede kurtj Nybegynder
06. september 2000 - 01:21 #10
Hej Kharder.
Det var nu også import
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2000 - 02:03 #11
Ok det var det også <;o), men den måde jeg har skitseret virker upåklagelig, blot der ikke er for kraftig versionsskift.
Avatar billede kurtj Nybegynder
06. september 2000 - 02:06 #12
Yep,det er den danske udgave af driis indlæg bare lidt mere raffineret. *S*
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
06. september 2000 - 17:04 #13

Dine DBX filer skal ligge her

C:\\WINDOWS\\Application Data\\Identities\\{DECD2C20-33BD-11D3-83A9-B41D9D932D2A}\\Microsoft\\Outlook Express

Husk samme version og filer må ikke være skrivebeskyttet

>Blueyed1
Avatar billede driis Nybegynder
06. september 2000 - 22:38 #14
blueyed1>> Den sti er forskellig fra maskine til maskine. Men den kan ses, når man klikker på \'Store Folder\'.
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2000 - 01:45 #15
Det bliver bedre og bedre. Med de nye versioner af outlook express fra 5,0 er mail mappe placeret i følgende folder oprindelig:  C:\\WINDOWS\\Application Data\\Microsoft\\Internet Explorer\\Outlokexpress\\mail . Denne kan man i midlertid ændre efter for godt befindende. Min e-mailmappe befinder sig på D:\\dokumenter\\email . Jeg lægger min post direkte på backup.
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
07. september 2000 - 07:14 #16
Jeg ved godt den kan være forskellig, men standard burde den ligge, i eller tæt på den mappe jeg har skrevet.. :-)
Ellers må man jo søge efter dbx- filerne først
Avatar billede dondon Nybegynder
24. september 2000 - 00:04 #17
Sorry, jeg har været så lang tid om at svare, men jeg blev lige nødt til at udskyde det. Tak for svarene det hjalp.