Avatar billede angelfire Nybegynder
22. august 2002 - 08:40 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Dual Processor

Jeg leder efter et bundkort der kan klare minimum 2 AMD XP1900+, og køre med DDR Ram, det skal være i danmark, helst direkte link.
Avatar billede moebius Nybegynder
22. august 2002 - 09:04 #1
Her er et, kan dog ikke lige finde noget om max Mhz...
Finder lige en forhandler...
Avatar billede moebius Nybegynder
22. august 2002 - 09:06 #2
De har det hos www.shg.dk !
Varenummer: 310200
Avatar billede moebius Nybegynder
22. august 2002 - 09:09 #3
Hmm... Jeg glemte vist det første link...
http://www.asus.com/mb/socketa/a7m266-d/overview.htm
Avatar billede idm Nybegynder
22. august 2002 - 09:26 #4
--| ASUS A7M266-d |--

Socket: Dual Socket A (AMD ATHLON MP)
Der kan køre med 2 Processore. fra 1 - 1.6 Ghz (opgrader biosen og den kan tage mere)

4 * DDR RAM op til 2Gb DDR RAM 512Mb pr. blok.
1 * AGP (speed 4)
2 * PCI 64 Bit
3 * PCI 32 bit

Se kortet på disse sider:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264628019

http://www.asus.com/mb/socketa/a7m266-d/overview.htm

Dette ville nok være det bedste kort, da AMD er det bedste mærke og billigeste.

http://www.shg.dk er den billegeste forhandler i dag, vare nummer: 310200

Net-base
Avatar billede idm Nybegynder
22. august 2002 - 09:55 #5
Du skal ikke køre med AMD XP, Men MP

XP er bygget til at køre aflene

MP er bygget til at køre aflene eller flere!

Net-base
Avatar billede angelfire Nybegynder
22. august 2002 - 12:58 #6
kan en MP evt. køre alene
da pengene ikke rækker til 2 i første omgang???
Avatar billede idm Nybegynder
22. august 2002 - 13:55 #7
Ja Mp kan også køre aflene. det er der ikke nogle problemer i !
Avatar billede faramir Nybegynder
23. august 2002 - 00:00 #8
Synes lige at jeg ville sige at der altså ingen forskel er på MP og XP processorer. MP er bare blevet testet til at køre dual og har garanti på dette. XP kun er testet alene men de er fuldstændig identiske. Og XP er jo billigere end MP så...
Avatar billede idm Nybegynder
31. august 2002 - 07:54 #9
Du kan ikke sætte to XP'er på et dual bundkort, Det kan du kun med MP, det er jo nok derfor at MP er dyre end XP tror du ik?

Net-base
Avatar billede faramir Nybegynder
31. august 2002 - 13:08 #10
Jeg læste en artikkel i et computerblad hvor de sagde at forskellen var at MP processorene var blevet testet til at køre på dual kort men at de var fuldstændig identiske med XP'erne. Men hvis der sker noget med XP'erne hvis man bruger dem i sit dual kort så dækker garantien bare ikke... Men det er også bare noget jeg har læst. Har ikke selv prøvet det i praksis.
Avatar billede idm Nybegynder
03. september 2002 - 11:59 #11
Okay...

Jeg ved bare at man ikke kan køre med 2 AMD XP processore på et dual bundkort. Da XP'en ikke er bygget til at køre Dual men det er MP, det er rigtigt nok at der ikke er nogen forskel på dem, andet end de Mp kan køre Dual..

Net-base
Avatar billede fonsie Nybegynder
23. oktober 2002 - 12:50 #12
MP er heller ikke Multiplier låst.
Så helt ens er de heller ikke.
Avatar billede praetorian Nybegynder
23. oktober 2002 - 12:53 #13
AMD athlon Xp kunne sagtens køre Dual for noget tid siden . Problemet er bare som sagt at MP udgaverne er lavet til at være dual processor, men disse er også multiplier låst!!!.
Avatar billede fonsie Nybegynder
24. oktober 2002 - 11:44 #14
Er der ikke noget med at man skal lave en lodning
om på XP?
http://www.anandtech.com/chipsets/showdoc.html?i=1483&p=1
Avatar billede praetorian Nybegynder
24. oktober 2002 - 12:09 #15
På de gamle låste (der var nemlig nogle af dem der ikke var låst) Athlon Thunderbird-c skulle man bare trække en blyansts streg mellem to punkter på selve CPU'en. Dette har AMD fundet ud og har så stedet for brændt området med en laser så der skal nogle lidt vildere og lidt med farlige midler til for at kunne låse dem op.