Avatar billede lakke Nybegynder
05. september 2000 - 15:06 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Arbejder ikke sammen

Jeg har en version 4.55 pro fra copernic, og jeg kan ikke få den til at arbejde sammen med min explore 5.0. Jeg er på et netværk og køre over poxy-server. Når jeg har trykker på et link i min copernic, kan den ikke finde exploren.
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. september 2000 - 16:13 #1
Hvad er copernic?

Kan det være en option inden i copernic, hvor der står hvilket program der skal håndtere URL\'s? Sådan er det i hvert falde i mIRC (Chat program)
Avatar billede lakke Nybegynder
07. september 2000 - 00:24 #2
Jeg ved ikke rigtig hvad det der url er for noget, men den spørg efter et program med det der url. Copernic er den ultimative søgemaskine, der søger på 10-15 søgemaskiner på en gang.
Avatar billede sen8or Nybegynder
07. september 2000 - 07:40 #3
Hejsa lakke,

When you create a hyperlink, its destination is encoded as a URL (Uniform Resource Locator), such as http://example.microsoft.com/news.htm or file://ComputerName/SharedFolder/FileName.htm. A URL contains a web server or network location, path, and file name. A URL also identifies the protocol that will handle the file, such as HTTP, FTP, or FILE.

Det der Copernic - der er næsten med garanti mulighed for et eller andet sted i \"settings\" at angive, hvor dit Internet Explorer er!

Med venlig hilsen
SEN8OR - som ikke kan logge ind :-(
Avatar billede sen8or Nybegynder
07. september 2000 - 13:14 #4
Hejsa lakke,

Inde under Tools, Options, Browser, Settings: Enable Microsoft Explorer search Extension - mon ikke det skulle hjælpe?

Med venlig hilsen
SEN8OR - som ikke kan logge ind :-(
Avatar billede lakke Nybegynder
07. september 2000 - 14:14 #5
Jeg har været inde i alle menuer, men spørgsmålet er nok om hvilken del af exploren jeg skal lænke det sammen med.
Sorry jeg ville gerne ha´ givet dig lidt for hjælpen. Det er nok også noget at gøre med at jeg sidder på netværk og bag en poxy-server
Avatar billede lakke Nybegynder
07. september 2000 - 14:16 #6
og når angiver stien til min explore skriver den at den ikke kan finde den ??
Avatar billede sen8or Nybegynder
07. september 2000 - 15:10 #7
Hejsa lakke,

Ked af du ikke kan bruge mine svar - hvis du gerne ville ha´ givet mig lidt for hjælpen så kan du jo altid sætte pointsene ned! :-)

Med venlig hilsen
SEN8OR - som ikke kan logge ind :-(
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. september 2000 - 23:24 #8
Well, sen8or, nu ville det jo være synd af sige at det havde løst noget.

Grunden til at den ikke kan finde din Explorer, er helt (næsten, det er jo computere vi taler om) sikkert at det ikke har noget med at du bruger netværket til Internet. Problemet ligger i at det ene program ikke kan åbne det andet op, alså inden at du skal bruge internettet.

Prøv at gå ind i Kontrol panel -> Internet indstillinger -> Programmer og se om Interner Explorer er standart browser. Hvis det står at det er, så gør den \"ikke-standart\" og tryk ok. Genstart computeren og gå ind og sæt den som standart.
Avatar billede sen8or Nybegynder
07. september 2000 - 23:45 #9
Hejsa goulduck,

Ved du, hvad du taler om?

Jeg fandt Copernic frem og fil det til at fungere ved at gå ind i programmets Tools, Options, Browser, Settings: Enable Microsoft Explorer search Extension. Så virkede det her

Dit svar lyder for mig fuldstændig skudt ved siden af - nu håber jeg sgu´ ikke at det virker for så er tavshed guld :-)

Med venlig hilsen
SEN8OR - som ikke kan logge ind :-(
Avatar billede goulduck Nybegynder
08. september 2000 - 00:03 #10
Well, for mig så det ikke ud som om at problemet blev løst ... og nu har jeg ikke installeret Copernic, så jeg kender det stadig ikke. Jeg ville ellers tro at det var Windows, som ikke lige kunne finde ud af hvad det skulle gøre med URL\'s ... ikke andet. :)
Avatar billede lakke Nybegynder
10. september 2000 - 19:46 #11
der er ingen af svarene der har hjulpet, eller også må det være mig der ikke er så ferm til computer. Jeg må desværre afvise das det ikke har hjulpet, men takker mange gange, og jeg må simpelhen af installere hele lortet.
Avatar billede lakke Nybegynder
11. september 2000 - 17:20 #12
den skriver \"windows cannot find program\" Og så skal man finde en locations. Hvad er det for et program jeg skal finde. Jeg er ved at blive åndsvag, så nu er det 200 værd
Avatar billede sen8or Nybegynder
11. september 2000 - 19:24 #13
Hejsa lakke: det er jo højst sandsynligt enten Copernick eller Internet Explorer - prøv med dem begge!

Med venlig hilsen
SEN8OR - som ikke kan logge ind :-(
Avatar billede lakke Nybegynder
13. september 2000 - 15:11 #14
Jeg har selv fundet problemet, eller rettere sagt, jeg har install den nye 5.5 explore og nu virker det. Men tak for hjælpen