Avatar billede phytias Nybegynder
21. august 2002 - 15:13 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Billed Størrelse

Hvis jeg har en masse billeder som feks. er i 800x600 og jeg vil have dem ned 640x480 - kan det så lade sig gøre at loade alle billederne ind i adobe og så istedet for at ændre hvert billeds størrelse, så ændre dem alle på engang ???
Avatar billede initializing Nybegynder
21. august 2002 - 15:14 #1
Du kan ikke ændre flere billeder på én gang.. Du skal gøre dem hver for sig...

-Martin
Avatar billede ladyhawke Novice
21. august 2002 - 15:15 #2
hvis ikke photoshop har en god batch konvertering, kan du bruge Irfan View (freeware mener jeg) Den kan lave batch konverteringer, med rigtig mange muligheder...
Avatar billede ladyhawke Novice
21. august 2002 - 15:17 #3
Irfan View kan!

http://www.irfanview.com/

Det er også en kanon viewer (ikke mindst på grund af prisen)
Avatar billede cthun Nybegynder
21. august 2002 - 15:17 #4
Det kan man med photoshop!!

Jeg kan ikke ikke lige huske hvordan... finder lige ud af det!
Avatar billede ladyhawke Novice
21. august 2002 - 15:18 #5
kig under batch conversion, det er ret nemt og MEGET lettere end at konvertere dem alle manuelt :o)(har brugt det til konvertering af billedsekevenser fra film: 100 billeder++ hver gang)
Avatar billede phytias Nybegynder
21. august 2002 - 15:20 #6
d0h.. så ikke du havde skrevet cthun, sry.. men hvis du finder ud af det, oprette jeg bare et spm der hedder: points til cthun
Avatar billede Himbear Nybegynder
21. august 2002 - 15:25 #7
Se her: http://www.eksperten.dk/find.phtml?method=and&words=batch+photoshop

Der er masser af besvarde spm. om det emne.
Avatar billede cthun Nybegynder
21. august 2002 - 15:27 #8
I photoshop kan du indspille din handling, og derefter køre den på en hel mappe!
Avatar billede ladyhawke Novice
21. august 2002 - 15:32 #9
Ja, det ser bare noget bøvlt ud i forhold til Irfan view. I den vælger du bare source og target dir samt hvilke ting der skal ændres (filtype, farver, billedstørrelse, filnavne mm.)
Avatar billede Himbear Nybegynder
21. august 2002 - 15:39 #10
Det kan godt være. Men den funktion er jo langt mere fleksibel, da man kan lave alt muligt andet også.
Avatar billede ladyhawke Novice
22. august 2002 - 09:26 #11
Selvfølgelig, der er også forskel på prisen. Jeg har ikke photo shop (endnu), men jeg ville nok anvende begge værktøjer afhængigt af opgaven... I dette tilfælde villle jeg vælge Irfan View fordi den nærmest er bygget til at ændre billeder på denne måde, men hvis det var et filter eller en effekt jeg skulle ændre ville jeg selvfølgelig vælge photoshop :o=