Avatar billede royzr Nybegynder
20. august 2002 - 19:43 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

fysik

har et par stykker her

Omregn følgende desiteter til SI-enhed :

1. p= 0,85 g/cm3

2. p= 1,83 g/mL

3. p= 7,87*10*3(10 i tredje)kg/cm3

har en mere

Omregn følgende densiteter til enheden g/cm3

1. p= 19,28 * 10*3(10 i tredje)

2. p= 0,084 g/L

3. p= 3,51 * 10*6(10 i sjette) mg/mm3

taK
Avatar billede jelzin101 Praktikant
20. august 2002 - 19:47 #1
har du overvejet at du nok ikke ender med at være ret god til fysik, hvis du hver gang du får stillet en opgave får ekspertenbrugere til at løse dem for dig.

prøv dog i det mindste selv, så er jeg sikker på at du nok skal blive rettet så fremt der er fejl.
Avatar billede royzr Nybegynder
20. august 2002 - 20:04 #2
hmmm r da ligeglad
Avatar billede jelzin101 Praktikant
20. august 2002 - 20:09 #3
det var da en vidunderlig holdning at have, har du overvejet om din ligegyldighed måske kan få andre til at være ligeglade med dine spørgsmål.?
Avatar billede royzr Nybegynder
20. august 2002 - 20:19 #4
tjaa og ?
Avatar billede royzr Nybegynder
20. august 2002 - 20:24 #5
spurgte forhelvede jo heller ik kun resultat vil bare havde en forklaring om hvordan man regner ET af stykker ud saa fat da !!!!!!!!!
Avatar billede resten Nybegynder
20. august 2002 - 20:28 #6
Et dybt klask lød der her i stuen da min flade hånd røg mod min pande.
Avatar billede eagleeye Praktikant
20. august 2002 - 20:40 #7
SI enheden er: kg/m3

i 1. skal du finde ud af hvor mange g der går på 1kg samt hvor mange cm3 der går på 1m3, eks 1000g = 1kg og 1m3 = 1000000cm3

Så udregner du det ved 0,85g/cm3 * 1000000 cm3/m3 * 0,001 kg/g  = 850 kg/m3
Avatar billede eagleeye Praktikant
20. august 2002 - 20:43 #8
Du kan få hjælpt til at finde forholde her:
http://www.ex.ac.uk/cimt/dictunit/dictunit.htm#metric
Avatar billede bearhugx Nybegynder
20. august 2002 - 22:07 #9
Hmmm.. Jeg er efterhånden ved at være træt over at eksperten "floodes" med brugeres ikke-IT-relevante spørgsmål, bare fordi de ikke tør/vil/gider bruge et par af deres hjerneceller på dette... (provokerende sagt, JA, men det er min mening)

Tag f.eks. denne bruger _royzr_ ... I to andre spm (af 60 points hver!), har han allerede fået forklaret, hvordan man regner om... Han _burde_ også vide, hvad en SI enhed er (ellers så slå op på en af de første sider i fysikbogen - Det er ca. det første stof man kommer igennem, når man starter!)

Nu er det så et 100-p spørgsmål... Tja... Min nervøsitet omkring inflationen af exp-points må nok siges at være velbegrundet, hvis man i løbet af 2 dage kan være heldig at samle 220 points sammen på 3 spørgsmål, som INTET med IT har at gøre...

/Søren Munk Skrøder
(som kun lige, med må og få, slæbte sig igennem fysik i Gym, men i det mindste havde _mod_ til at sidde ned og forsøge først!!!)
Avatar billede bearhugx Nybegynder
20. august 2002 - 22:08 #10
Derudover er jeg da også i tvivl om, om dette er i den rigtige kategori (hvis der da skal være en kategori for dette!)....

Måske kunne "vores allesammens" kombinerede playground/dumpingground "Eksperten : Fri Debat" bruges :-)
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
20. august 2002 - 22:59 #11
hvad gør det mest skræmmende er vel at det er folk som ham/hende der skal føre samfundet videre mens de gamle går på efterløn? ;)
Avatar billede bearhugx Nybegynder
22. august 2002 - 16:02 #12
tja... "Jacta alea est"  eller "Så blev pointsne fordelt" ...

Tillykke til dig, eagleeye... Din hjælp har vist sig at belønne dig i overflod...

Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvor lang tid, du egenligt har brugt på "løsning" af denne opgave - Det kunne være interessant at se en points/time kvotient ... Og sammenligne den med nogle af de IT-relaterede spm... :-=)))

/Søren Munk Skrøder