Avatar billede ciabatta Nybegynder
05. september 2000 - 10:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Textarea - kan man undgå Courier-fonten?

I en form - et textarea (som det jeg skriver i nu) er fonten altid denne: Courier,er det vist. Men den er tit så grim i sammenhæng med verdana eller tahoma.
Kan man ændre den med javascript?
( Iinput type=\"text\" er fonten jo fx altid Arial eller hvad det er. Jeg syns det er noget mystisk.)
*Ser frem til svar.
Avatar billede bjarte Nybegynder
05. september 2000 - 10:49 #1
se www.sensewave.com her har de endret den , tror jeg.. skal skjekke,... :)
Avatar billede bjarte Nybegynder
05. september 2000 - 10:55 #2
nei.. det var visst feil... beklager..
men jeg mener det skal gå an! i style...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. september 2000 - 10:56 #3
Sæt en style på

<textarea style=\"font-family: arial\"> ... </textarea>

(visse browsere af ældre dato, kan så ikke klare det, men det skader ikke)
Avatar billede bjarte Nybegynder
05. september 2000 - 11:01 #4
åå du var raskere enn meg.. men jeg tror at det og styres av pc/dataen man har.. i innstillingene... for skrift..
Avatar billede bjarte Nybegynder
05. september 2000 - 11:02 #5
<input type=\"text\" name=\"T1\" size=\"20\" style=\"font-family: Verdana; font-weight: bold\">
Avatar billede bjarte Nybegynder
05. september 2000 - 11:03 #6
så er det bare å se om det virker hos deg..
Avatar billede ciabatta Nybegynder
05. september 2000 - 11:29 #7
Jes, det virker.... det er SÅ meget pænere... Gad vide hvorfor flere ikke gør det sådan..
Tak for det.