Avatar billede alexj Nybegynder
20. august 2002 - 14:35 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Opsætning af W2K server

Jeg har 4 computere derhjemme, hvor jeg godt kunne tænke mig at bruge den éne som server, for at lære at sætte domæne, DNS, DHCP m.m. op (har forståelse af begreberne).

Derfor ville jeg spørge om, om I kender nogle bøger (helst danske), det kan lære mig dette eller steder på nettet, som jeg kan lære fra? Måske endda komme og hjælpe mig og jeg vil betale omkostningerne for transport m.m. (bor på midtfyn).

\Alex
Avatar billede pilfinger Nybegynder
20. august 2002 - 14:39 #1
www.svein.dk der kan du måske finde noget om det ellers er der MCSE win 2000 server der for du alt om severen og dens vedligehodl ( PS er lidt kostbar :-)  ))
Avatar billede pilfinger Nybegynder
20. august 2002 - 14:39 #2
det ovenover skulle ha været et svar. :-)
Avatar billede been Nybegynder
20. august 2002 - 14:41 #3
http://www.ibooks.dk/default.asp?mode=show_item&vare_id=92699

Denne her bog er ganske god og så er den dansk...
Avatar billede been Nybegynder
20. august 2002 - 14:43 #4
Windows 2000 Server
Mark Cassidy

--------------------------------------------------------------------------------
"...en glimrende introduktion til emnet"
Computerworld

--------------------------------------------------------------------------------

ISBN: 87-7843-312-6
Oktober 1999
120 sider
Kr. 89,00
Avatar billede rkhdk Nybegynder
20. august 2002 - 14:43 #5
Avatar billede rkhdk Nybegynder
20. august 2002 - 14:50 #6
denne fik vi udleveret, da vi begyndet IT-Supporter uddannelsen

http://www.idgforlag.dk/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-312-6
Avatar billede alexj Nybegynder
25. august 2002 - 14:46 #7
>>been

Jeg har kun installeret W2K server og ikke andet. Er det også derfra, at bogen guider mig igennem?
Avatar billede been Nybegynder
25. august 2002 - 22:30 #8
Ja, men der findes faktisk en bedre som hedder :

Netværk til Windows2000 jeg har den i 3. udgave, ved ikke om der findes en nyere . og den er også på dansk.

Forlaget er Globe og forfatteren Regnar Ingversen.
Avatar billede alexj Nybegynder
26. august 2002 - 09:36 #9
>>been

Jeg har den bog, men den handler kun om selve netværket. Det jeg har brug for er, at få det skridt for skridt af vide, når jeg skal konfigurere W2K server. Men jeg kan anbefalde til andre, der har interresse i netværk.

>>rkhdk

Vil du ikke skrive titelen og forfatteren's navn på den bog du anbefalder, da linket kun fører til forlaget?
Avatar billede been Nybegynder
26. august 2002 - 21:27 #10
Windows 2000 Server
Mark Cassidy

--------------------------------------------------------------------------------
"...en glimrende introduktion til emnet"
Computerworld

--------------------------------------------------------------------------------

ISBN: 87-7843-312-6
Oktober 1999
120 sider
Kr. 89,00