Avatar billede matanaka Nybegynder
20. august 2002 - 12:11 Der er 12 kommentarer

Feedback tak

Hejs kan jeg få lidt feedback på sitet... der er den første prototype......

http://www.fiskergodt.dk/index.asp

domain er bare et test domain
Avatar billede sthen Nybegynder
20. august 2002 - 12:26 #1
Din "lille sorte mand" ham til højre har det ikke så godt.
Kører med IE 5.5 600x800. Han "knækker" underligt over.

Synes din tekstfarve er for lys.

Vi vil ikke være stor (hedder det ikke storE i denne forbindelse)

Ellers er der jo ikke så meget at sige endnu.
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. august 2002 - 13:18 #2
enig: hos mig (NS7) ser det ud til at den sorte mand har fået klippet det meste af højre arm, samt hovedet af. Er det idealkunden der styrter hovedløst ud for at købe købe købe ?

enig igen: teksten er alt for for lys og svær at læse.

'vi' er flertal, så det skal stor også være "Vi vil ikke være store"

der er et eller andet på siden der enten ikke kan loade eller også reloader hele tiden.

under den sorte mand er der 5 små uforklarede ikoner, formentlig de sædvanlige:
"gør til startside"  angiv venligst profil på en person som kunne tænkes at gøre det
"gør til favorit"  OK, det er en mulig og nyttig en (hvis ellers kunderne kan hitte ud af hvilken)
"udskriv denne side"  som alle allerede har i værktøjsbjælke og menu, der er endda nogen der kender <Control + p>.
"gå til forside"  super at have, men man skal kunne finde den.
"søg lokalt på webstedet"  igen super, men skal kunne findes.
"hjælp"  ja jeg ved det er 6 muligheder til 5 ikoner, men jeg aner jo ikke hvad der er hvad.

danacup video:  nederst tilhøjre.
    Der stod intet i introen om generelt salg af videofilm, hvis det er en betalt reklame bør den adskille sig lidt mere fra sitest design så man kan se det. hvis den er en del af sitet bør introen skrives bedre for at undgå at brugeren mister tillid til S2's evne til at formidle et budskab klart og konsistent.

Da firmaets virke netop er centreret omkring brugervenlighed synes jeg det design vil være direkte skadeligt for dem.

mvh JakobA
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2002 - 16:33 #3
"Kunden i centrum"

Hvis de 2 herrer på forsiden er jeres kunder ser det nærmere ud som om de flygter.

De virker ikke særlig glade :)
Avatar billede bonkerz Nybegynder
20. august 2002 - 19:05 #4
Hm, som supplment til det der ellers er blevet sagt:

- Personligt ville jeg droppe drop-shadow'en i "kunden i centrum" - en alt alt for overbrugt effekt og ik' særlig "prof" IMHO.

- Ændre skrifttypen så "kunden i centrum" og "Vi vil ikke være stor(e) etc." er mere ensartet

- Evt. mere kontranst i farverne det store billed øverst.

- De stiplede grå linjer forvirre mere end de gør gavn, og virker lidt "gimick"-agtige, less is more (ind i mellem ;)

- Du bruger to nuancer af blå (#99CCCC og #A9C5DA...) til teksten i links, hvorfor?

Anyways, de er som sagt min personlige holdning.

MVH
Avatar billede reffak Nybegynder
22. august 2002 - 20:53 #5
Hej

Jeg synes det er et enormt flot og prof design.

Det kunne dog give en bedre effekt, hvis ikke hele siden skulle genindlæses ved tryk på et menupunkt.

MVH
Avatar billede matanaka Nybegynder
22. august 2002 - 21:46 #6
SITET ER VED AT BLIVE LAVET OM SÅ DEN DER LIGGER PÅ DOMIAN ER MÅSKE LIDT UNDERLIG
Avatar billede Trine Nybegynder
27. august 2002 - 15:42 #7
Min første tanke var: "Waaau", den var flot med den høje top. Men i længden er den for forvirrende denne top, når den kører 4ever. Blikket flakker hele tiden derop.

Farverne er elegante og meget flotte sadt sammen (grå, blå, hvid, sort).

Ikonerne ser for almindelige windows agtige ud. Det kan jo også være godt nok for genkendelighedens skyld. Men det er ikke logisk hvad de symboliserer, ikke dem alle sammen. Huset er meget logisk for HOME, Luppen for SØG (sitemap), printeren for PRINT, men S'et og !'et er ikke logiske. Men det kan også bare være en vanesag.

Jeg synes du skal bruge sort tekst, både i knapperne og i teksten på midten. Den fremtræder lidt for utydelig. Eller også kunne du lave det sådan, at når man har trykket på en knap (og valgt den) skifter teksten til sort, så man også på denne måde kan se hvad man har trykket på.

Så har du "Du er her" tekst til at stå for oven. Sådan set en rar ting. Men det ser forvirrende ud, den måde den står. Og det kasseikon du har forean synes jeg slet ikke om. Ved godt, at det sikkert skal symbolisere sider, men den passer ikke ind i stilen. Og ærlig talt, hvad skal den "Du er her" der, når du i forvejen har en i bunden. Gentagelser ser altid lidt dumme og sjuskede ud.

Kasserne (de lyseblå) med nyheder og Danacup er sådan set meget flotte.

Logoets placering er smart. Jeg kan godt lide placeringer af logoer der skiller sig lidt ud. For selv om du har placeret det i nederste venstre hjørne, gør det sig selv tydelig alligevel, idet det har runde kugler og et rundt/ovalt look, der skiller sig ud fra resten af den noget firekantede site.

Det var alt fra mig.

Mvh. Trine / Misskat
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
28. august 2002 - 10:18 #8
Jeg synes at det er en meget professionel side, med et godt farve valg, som er meget dæmpet, men som passer utrolig godt til det resterende.

Du får fint præsenteret hvad siden indholder. og hvad dens budskab er. Du har givet siden lidt liv, ved brug af flash, det er også ok, og jeg synes ikke det tager magten over de andre elementer.

Jeg kan ikke rigtig finde noget ud over det som de andre har kommenteret som jeg ikke er godt.

jeg synes måske lidt at det er en skam, at der er en scroll bar ude i siden, forsiden kunne sagtens trækkes lidt sammen, og være på en side.
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2002 - 14:14 #9
det eneste jeg kan komme på, som jeg ikke er vild med er nok de grønne bokse der popper op når man holder musen over et menupunkt.

De må gerne laves, så de følger det ellers meget flotte design.
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
20. oktober 2002 - 12:47 #10
Jeg syntes designet er rigtig flot, men det eneste er bare at farverne er lidt fot mørke eller dystre, syntes jeg. Det er meget godt med det grå, men så måske en lille klat orange i de grønne felter ?? Sådan syntes jeg det skulle være.

MVH
Anders
Avatar billede proc Nybegynder
20. oktober 2002 - 13:04 #11
Layoutet er rigtig godt, gode farver og fin afdæmpet stil. Men det hele ødelægges fuldstændigt af masser af stavefejl - om det så er  toplogoet er det stavet anderledes end nederst på menuen! Er det fiske-sortering eller fiskeR-sortering? Du skal være meget grundigere med den tekst du smider på fra starten - det viser sig ofte, at meget af den bliver den endelige tekst, og stavefejlene bliver ikke altid fanget. Men der er helt sikkert nogle brugere som fanger dem, og det er virkeligt forstyrrende. Du skal også have styr på små og STORE bogstaver - Grønne Trucks ?!?
Men ellers et flot indtryk - det ku´ da ha´ wor´n møj vaer...
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2002 - 07:37 #12
Lukketid?