Avatar billede apocolypse Nybegynder
20. august 2002 - 00:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

LYD!!! plz

hvis jeg har 2 programmer åbent som bruger lyd har den ene en sindsyg "kradselyd" asso cs og winamp samtidig så kører winamp lyd perfekt men cs er totalt wierd..sådan er det med alt f.eks cs og GV osv...hvad er der galt kan det være IRQ eller er det bare mit onboard lydkort der ikke understøtter det? ps har winXP pro
Avatar billede halifax Nybegynder
20. august 2002 - 07:12 #1
Start Winamp, gå i Preferences (Ctrl-P), Plug-ins, output og vælg DirectSound. Så skulle du kunne køre Winamp og CS m.fl samtidig.
I Winamp bruger du p.t. formentlig Wave out som output.
Avatar billede proximus86 Nybegynder
20. august 2002 - 07:41 #2
det er dit onboard... jeg havde samme problem indtil jeg købte et nyt soundblaster kort...!
Avatar billede halifax Nybegynder
20. august 2002 - 08:11 #3
"det er dit onboard... " !!!  -  Det behøver det absolut ikke at være. På min anden PC med AC97 onboard lyd (det er jo ikke verdens bedste) er der ingen problemer med at bruge Nullsoft DirectSound plug-in. Og ikke det tilsvarende waveOut plug-in.
Prøv DirectSound før du af den grund investerer i andet lydkort.
Avatar billede apocolypse Nybegynder
24. august 2002 - 12:03 #4
tror osse jeg har AC97 onboard.....skal jeg ha en bestemt driver til XP? hvis ja hvor kan jeg hente den?
Avatar billede halifax Nybegynder
24. august 2002 - 13:52 #5
Tror ikke du skal have nogen særlig driver til XP. DirectSound er jo en del af hele DirectX udvidelserne som er includeret i XP.
DirectSound plug-in til Winamp installeres sammen med Winamp installationen.
Du skal blot vælge at dit output (lyden) fra Winamp skal ske gennem DirectSound. - Gør blot som jeg skrev i svar 20/08-2002 07:12:38 med hensyn til output'et fra Winamp. Her skal du blot markere Nullsoft DirectSound plug-in og lukke Preferences vinduet igen.

Det skulle bevirke at lyd fra Winamp sker via DirectSound kanalen og at Wave-out kanalen i dit AC97 lyd er ledig for lyden fra dine spil.