Avatar billede dengaleheste Nybegynder
19. august 2002 - 20:31 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke spille to samtidig på min ADSL

Jeg har et ret underligt problem her, når jeg har venner på besøg kan vi ikke spille på samme server i CounterStrike (kun online), jeg har ADSL Boomtown 512/512 kBit

Mit router er af mærket Trendnet
Avatar billede musti776 Nybegynder
19. august 2002 - 20:35 #1
hvis du har et fast ip går det ik
Avatar billede hrh Nybegynder
19. august 2002 - 20:35 #2
Jeg vil skyde på at dit problem er at i har samme ip add. men hvis i har 2 forskellige skal jeg lige tænke over det

Mvh Hrh
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
19. august 2002 - 20:36 #3
Hvis i bruger samme halflife kode er det derfor
Avatar billede musti776 Nybegynder
19. august 2002 - 20:36 #4
ups. var lidt hurtig til at trykke på udfør :)

det er noget med at serverne ikke godkender det, tror jeg nok.

Jeg har haft/ har det samme problem
Avatar billede proximus86 Nybegynder
19. august 2002 - 21:07 #5
I skal ha hver jeres Cd-Key til Half-Life. og i skal ha en hub eller en switch så i begge kan være på nettet samtidig...!
Avatar billede dengaleheste Nybegynder
19. august 2002 - 21:38 #6
Vi har vær sin Cd key, og vi dynamisk ip fra routeren
Avatar billede zoree Nybegynder
20. august 2002 - 12:00 #7
Problemet ligger i at når i går på nettet går i gennem routeren, i har jo hver jeres IP på det lokale netværk, men når i går ud på internettet, så går i igennem routeren og får routerens ip ude på nettet, og CS serveren på boomtown kan ikke finde udaf at der er to spillere der har den samme IP, og det har i når i går igennem en router.

kan også forklares på en anden måde, lad os sige at du var sereren, og at du skulle sende nogle informationen til en ip, men der var to der havde samme ip, hvor skulle du så sende informationen hen. sender du dem til begge to går der fejl.... derfor blokeres der for at to kan komme på med samme ip....

Jeg har en vis erfaring med netværk, da jeg er i lære som Datafagteknikker og derfor ved en del om netværk.

Håber at jeg har kunne hjælpe dig

Zoree
Avatar billede zoree Nybegynder
20. august 2002 - 12:01 #8
Jeg er for hurtig på knapperne og glemte at trykke svar, se kommentaren oven på, den skrev jeg...
Avatar billede cre8 Nybegynder
21. august 2002 - 14:19 #9
Hvis du har købe version af counter-strike kan man ikke spille to computer med samme cs key på samme server
Avatar billede dengaleheste Nybegynder
21. august 2002 - 23:28 #10
Tak for jeres svar... problemet er jo desværre ikke løst, og det falder mig lidt underligt at routeren ikke bruger den ip man får tildelt på nettet, okay det ville kræve et par faste IP addresser, men jeg havde håbet at der var en måde at løse det på...
Men alle de 200 point skal jo ikke gå spilt, så zoree...
Avatar billede cre8 Nybegynder
22. august 2002 - 10:39 #11
Dengaleheste -> Er problemet løst eller hvad? hvis ikke har du købe version eller den frie
Avatar billede dengaleheste Nybegynder
31. oktober 2002 - 17:05 #12
undskyld mig alle sammen, men jeg bliver alså nød til at snakke med et urent sprog nu:
TIL ALLE JER FUCKING DELTIDSBØSSER SOM IKKE KAN LÆSE: vI HAR HVER SIN CDKEY (ORGINALE WON KOMPATIBLE) SÅ DET ER IKKE PROBLEMET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!