Avatar billede hrh Nybegynder
19. august 2002 - 20:24 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Hvad hedder musik filerne på Cd-ere ??

Hey Alle Xperter jeg vil gerne hører Hvad hedder musik filerne på Cd-ere ??. Jeg skal nemlig bruge det til en opgave i skolen håber der er nogen som ved det :-)

Mvh HrH
Avatar billede initializing Nybegynder
19. august 2002 - 20:26 #1
Smid en i computeren og se filnavnet.

-Martin
Avatar billede nicklasb Nybegynder
19. august 2002 - 20:26 #2
.cda
Avatar billede nicklasb Nybegynder
19. august 2002 - 20:28 #3
og så hedder de Track01.cda, Track02.cda osv..
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
19. august 2002 - 20:36 #4
.cda er kun genveje. de hedder .wave01 etc
Avatar billede s.stud Nybegynder
19. august 2002 - 20:36 #5
Kan også forekomme som .cdda  :)
Avatar billede hrh Nybegynder
19. august 2002 - 20:37 #6
Tusind Tak Alle Sammen
Avatar billede hrh Nybegynder
19. august 2002 - 20:38 #7
Initializing Jeg har ikke accepteret dit svar på grundlag af at mit cd'rom drev r brændt sammen, så det er lidt svært
Avatar billede ..musse.. Nybegynder
19. august 2002 - 20:44 #8
AAHHHH det hedder wawe som metal hansen siger
Avatar billede cpedersen Nybegynder
19. august 2002 - 21:47 #9
mp3 filer
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. august 2002 - 22:21 #10
Filformatet på cd´ere er hverken wave (det er et pc-format :)) eller mp3 (LOOOL) - de hedder *.cda som nicklasb har skrevet :)
Avatar billede nicklasb Nybegynder
20. august 2002 - 15:47 #11
ja.. wave er da et computerformat, MP3 et komprimeret computerformat og cda et cd-format.. Man kan dog få cd-spillere der kan læse mp3 filerne på en cd.. ( http://www.waitec.com/df-mp3.htm ).. Men det er da vel ikke sådanne cd'er du mener??

Prøv at sætte en cd i (selvfølgelig ikke dig, da din ikke virker.. Men lige så meget jer andre.. :) Så vil i se at de hedder .cda.. Hvis i altså har slået det til.. hehe..
Det er så rigtigt at man ikke kan kopiere dem over på computeren.. Men så bruger man en converter og ligger dem ind som .wav, .mp3, .wma osv..