Avatar billede cazzznh Nybegynder
19. august 2002 - 15:34 Der er 15 kommentarer og
6 løsninger

AMD vs. Intel

Jeg skal købe comp, men er virkelig i tvivl om hvilket mærke jeg skal vælge ) amd eller intel.

Jeg vil gerne have noget hjælp til hvad de to processor typer er gode/dårlige til.

er Amd´s 2200+ lige så hurtig som Intels 2,2 ghz ?
hvad med FBS forskellen 266 - 533 mhz
- andet

Jeg ønsker kun seriøse kommentare !

Point går til den der kan overbevise mig om hvilken af de to producenter der laver de bedste processorere.
Avatar billede a1a1 Novice
19. august 2002 - 15:46 #1
intel inside.....:)

intel er meget dyre i forhold til amd, men jeg har aldrig haft problemer med mine intel computere, men 2 stk. amd (k6 now) dur ikke mere?????

nej amds 2200 er ikke lige så hurtig som intels 2,2 ghz, hvis det er clock frekvensen du tænker på.

hvis amd "kun" har en 266 mhz fsb, er intel jo dobbelt så hurtig når den skal komunikere med de andre enheder..
Avatar billede dramsgaard Nybegynder
19. august 2002 - 15:52 #2
Jeg har begge mærker, og de kører udemærket.
den største forskel er efter min mening prisen.
Rent ydelsesmæssigt får du mere for dine penge ved at vælge AMD.
og ja, en amd 2200+ yder ligeså godt som en 2,2 ghz intel....og lidt til (ifølge diverse benchmark tests)
...så som det ser ud i øjeblikket ville jeg nok vælge en amd 2000+ (set i forhold til pris og ydelse)
Avatar billede rickypriv Nybegynder
19. august 2002 - 15:56 #3
Jeg vil nok tillægge mig a1's holdning.

Jeg har længe kørt med AMD - først K6-2 500 MHz, så Duron 700 MHz og til sidst Athlon 1GHz

Årsag? Pris kontra ydelse ..

Men jeg blev klogere ..
For jeg har ikke haft andet en problemer med varme, stabilitet og levetid.

Nu kører jeg Intel Pentium 4 - 2GHz, og har aldrig i mine leveår med computere, haft så stabil og dejlig computer..

.. og denne gang går det nok mere end blot et lille års tid inden jeg ser mig nødsaget til at investere igen!

Måske skulle jeg spytte 1000 kr mere i hardware, men til gengæld starter computeren hver gang - og jeg bliver ikke mødt med et Probe Utility, der advarer mig om for varme processorer og bundkort!
Avatar billede oktober Nybegynder
19. august 2002 - 15:59 #4
der er nok ikke nogen tvivl om at intels procesorer er de bedste hvad angår holdbarhed og hurtighed her tænkes på clock frekvens. men en amd med mindre frekvens kan tit arbejde lige så hurtigt eller hurtigere end intels proccesorer så det kommer lidt anpå hvad du skal bruge din computer til.

Amd= spil/kontor arbejde og så er prisen jo god

Intel= kontor/krævende programmer (dog ikke så god til spil) men prisen er noget høj efter min mening

men har du penge nok skal du købe en intel
vil du spare lidt men have god ydels så er det AMD
Avatar billede loonz Nybegynder
19. august 2002 - 15:59 #6
Har selv en Athlon XP1700+ som jeg har haft i snart 9 måneder, uden nogen som helst problemer. Den er aldrig blevet for varm (ligger på ca. 48 grader konstant), starter hver gang osv.
Avatar billede nuki Nybegynder
19. august 2002 - 16:01 #7
Køb en god køler så er der ingen problemer!
Jeg har både en p2,p3 og en xp2100+ og de starter hver eneste gang.
Avatar billede dramsgaard Nybegynder
19. august 2002 - 16:01 #8
det er rigtigt at amd chips bliver varmere end intels, men jeg mener ikke rigtigt at man kan sammenligne en k6-2 med en amd xp processor. Der er sket MEGET i tiden mellem de to processorer
Avatar billede a1a1 Novice
19. august 2002 - 16:02 #9
men du skal også huske at ofre penge på et ordentligt bundkort, og resten af hardwaren

Min gamle p2 400mhz (hjemmebygget), kører væsentlig hurtigere en en ibm 450mhz...
Avatar billede a1a1 Novice
19. august 2002 - 16:05 #10
og jeg har enda ibm hardiske i den....:o)
Avatar billede a1a1 Novice
19. august 2002 - 16:08 #11
flere intel vs. amd benchmarks
http://www6.tomshardware.com/cpu/02q2/020402/p4_2400-07.html
(klik videre i bunden)
Avatar billede michael-k Nybegynder
19. august 2002 - 16:11 #12
du kunne også prøve en søgning på amd vs intel her på eksperten  fik ikke færre end 928 spørgsmål  der er et par timers læsning :-)
Avatar billede dramsgaard Nybegynder
19. august 2002 - 16:38 #13
jeg faldt lige over en lille sjov nyhed
http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=11888
handler om nogle forbrugere i usa(selvfølgelig), der har sagsøgt intel, fordi pentium 4 er for langsom....
:)
Avatar billede spt Nybegynder
19. august 2002 - 19:29 #14
jeg har selv en athlon xp 1700 og hold da kæft hvor skal der smides mange kølere i såddan en. En athlon pc har det med at støje mere end en p4 maskine på grund af at en producerer mere varme. Dermed ikke sagt at man ikke kan lave en athlon støjsvag det koster bare.

Hvis jeg skulle vælge blev det p4 idag. måske lidt dyrere, men så sparer man også lidt på kølere og andet støjende skidt.

Man siger at en xp 2200 er lige så hurtig som en p3 2200 mhz, det passer kun næsten, da de 2200 er set i forhold til en athlon tbird.
Avatar billede zurog Nybegynder
20. august 2002 - 08:44 #15
KØB KUN AMD, Intel's CPU'er er ikke effektive nok. Men det kommer også an på hvad du skal bruge den til. Hvis du er typen der gerne vil spille. skal du købe en AMD´Processor. Men hvis det er mere til programmer og Store matematiske udregninger skal du vælge en P4 Prosessor.

Men et godt råd. Køb en AMD Athlon XP, det er en stabil CPU.
Avatar billede zurog Nybegynder
20. august 2002 - 14:23 #16
fortsat....:

Jeg har selv en AMD Athlon XP 1700+ (1446 MHz).
Og har aldrig nogensinde haft problemer.
Avatar billede rickypriv Nybegynder
20. august 2002 - 22:29 #17
Jeg har .. med 3 af 3 AMD Processorer .. og ingen ved 2 af 2 Intel.
Avatar billede cazzznh Nybegynder
31. august 2002 - 15:47 #18
Jeg har bestemt mig for at købe P4 2,53 bla. andet fordi den er faldet til halv pris.
Avatar billede rickypriv Nybegynder
31. august 2002 - 16:17 #19
godt valg ;)
Avatar billede a1a1 Novice
02. september 2002 - 13:31 #20
:)
Avatar billede spt Nybegynder
03. september 2002 - 21:35 #21
det fortryder du ikke.