Avatar billede leonardo Nybegynder
19. august 2002 - 11:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Bounce SMTP

Hvor finder jeg specifikationerne for at Bounce en e-mail via en STMP-server ?
Det behøves ikke at være noget med .NET at gøre!
Jeg kan sagtens lave e-mails og sende dem via en SMTP-server, men hvordan Bounce'r jeg en e-mail??
Avatar billede odegaard Nybegynder
19. august 2002 - 12:21 #1
Er det det her du leder efter?
"SMTP Service Extension for Delivery Status Notifications"
http://www.ietf.org/rfc/rfc1891.txt?number=1891
Avatar billede odegaard Nybegynder
19. august 2002 - 12:23 #2
Det kan også være at følgende har interesse:
"SMTP Service Extension for Returning Enhanced Error Codes"
http://www.ietf.org/rfc/rfc2034.txt?number=2034
Avatar billede leonardo Nybegynder
21. august 2002 - 08:43 #3
Jo, det har noget med det at gøre,
men jeg mangler en forbindelse over til .NET/ASP/VB/...
Hvordan aktiverer jeg SMTP serveren's mange muligheder fra mit program?
Avatar billede odegaard Nybegynder
21. august 2002 - 09:51 #4
Hvad er det du vil lave ? Vil du lave en webmail-klient, eller vil du kunne styre SMTP-serverens opsætninger fra et webinterface?
Eller vil du kunne returnerer en hvilken som helst modtaget mail som om den var bounced? (for så genererer du jo blot en email som du sender retur).
Avatar billede leonardo Nybegynder
21. august 2002 - 10:00 #5
"Eller vil du kunne returnerer en hvilken som helst modtaget mail som om den var bounced? (for så genererer du jo blot en email som du sender retur)."
Ja, men hvordan gør jeg det ?
Jeg kender ikke andet end en almindelig mail med en almindelig afsender.
Avatar billede odegaard Nybegynder
21. august 2002 - 10:17 #6
Jeg får så mange forskellige at det vist ikke er en standard.
Send en email til en forkert adresse (f.eks. din eget SMTP-server), og se hvordan den ser ud når der bouncer.
Erstat emailadresserne med dine egne (inkl. dem i headeren).
At sende email fra .net er der masser af eksempler på på www.123aspx.com
Avatar billede leonardo Nybegynder
27. august 2002 - 12:19 #7
OK du skal have dine point.
Men jeg troede/tror at der kan laves en mere 'korrekt' afvisning,
så det ikke kan spores at jeg blot har sendt et Reply...
Avatar billede odegaard Nybegynder
27. august 2002 - 13:39 #8
Hehe... den har jeg også tit tænkt på at for at undgå spam :-)
Avatar billede odegaard Nybegynder
27. august 2002 - 13:51 #9
Prøv forresten at kigge her:
http://cajunfw.com/email2.htm