Avatar billede rasmus_d Nybegynder
19. august 2002 - 00:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Køb af Hardware udenlands?

via www.pricewatch.com tjekkede jeg lige priserne på nogle sony-skærme i US. De var meget billigere end i DK. Og så var det jeg tænkte... Er der nogen der har erfaring på dette område? Dvs. køb af Hardware udenlands? Kan det overhovedet betale sig når der er knaldet godt med told og fragt på?

- Træerne gror nok heller ikke denne gang ind i himmelen... :(
Ha´ det pænt.
Avatar billede loonz Nybegynder
19. august 2002 - 01:40 #1
Først og fremmest gælder det jo om, at finde ud af, om butikkerne overhovedet sælger til udlandet. Jeg tjekkede nogle af butikkerne, og det lader til, at mange af dem ikke gør det.
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2002 - 01:44 #2
Det kan ikke betale sig.

Problemer:

- dansk moms (katjing i den danske statskasse)
- toldafgift (katjing igen)
- fragt (ofte mellem 300 og 500 kr)
- reklamation (hvad gør du hvis lortet ikke virker)

Køb den her i DK, til nøds i Sverige
Avatar billede rasmus_d Nybegynder
19. august 2002 - 03:11 #3
loonz> jeg fandt senere også ud af det samme.. var inde på 4 sites skulle man være fra Us for at købe noget.. træls. Men jeg prøver da lige af skrive en mail til dem og høre hvad de siger til det.

el barto> de opstillede problemer er jeg godt klar over, men det er mere i hvilket omfang de vil være... Og momsen kunne man godt stille spørgsmål ved, eftersom det ikke er en vare der er købt i DK.
Avatar billede rs2000 Nybegynder
19. august 2002 - 06:36 #4
Jeg ved med bilreservedele at inden de er her hjemme så har man betalt ca. 12-13kr pr.$
Så hvis du prøver at regne med en kurs på 13kr.
Avatar billede kraka Nybegynder
19. august 2002 - 07:39 #5
Få en amerikansk "onkel" til at købe en til dig i fødselsdagsgave, eller en bekendt der skal til USA.
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2002 - 08:30 #6
Der er ikke noget fast beløb, da varen skal vurderes af Told&Skat.
Der kommer under alle omstændigheder 25% moms på.

Læs lidt mere på http://www.erhverv.toldskat.dk/display.asp?mode=2&o_id=137519&ov_id=74752 og http://www.forbrugersikkerhed.dk/doc_136_1.asp
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2002 - 08:33 #7
Der er et godt eksempel her:

Pris ifølge faktura 45 USD 374,09 kr.
+ fragtomkostninger  160,00 kr.
= toldværdi: (374,09 kr. + 160,00 kr.) 534,00 kr.

Told: 12,4% af 534,00 kr.  66,20 kr.
+ moms: 25% af (534,00 kr. + 66,20 kr.) 150,05 kr.

A skal i alt betale told og moms 216,25 kr.

Tager vi det eksempel som en generel udregning vil det betyde at du skal gange din skærms pris med 1.7

En skærm til 3000 kr vil med andre ord blive en kostbar affære på 5100 kr.
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2002 - 08:33 #8
Og det var så hvad man får for 15 point :)
Avatar billede rasmus_d Nybegynder
19. august 2002 - 13:37 #9
tak til el_barto m.fl., lukker her!