Avatar billede eagle124 Nybegynder
17. august 2002 - 22:28 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Kan ikke pinge ved at bruge computernavnet

Jeg kan ikke pinge min server ved at skrive /ping ditlev (det hedder serveren) Men jeg kan godt pinge med IP. Jeg kan komme ind på serveren ved at skrive \\ditlev.

Hvad er der galt ??
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. august 2002 - 22:31 #1
sidder du på lanet sammen med serveren?

det er pga din dns IKKE kender ditlev's IP

du kan fusk dig uden omkring dette ved at søge efter filen hosts (i windows 2000 ligger den i c:\winnt\SYSTEM32\drivers\ect )

og rette i den så den hedder

# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#
#      102.54.94.97    rhino.acme.com          # source server
#      38.25.63.10    x.acme.com              # x client host

127.0.0.1      localhost
xxx.xxx.xxx.xxx  ditlev

xxx => IP'en

og gemme den
Avatar billede eagle124 Nybegynder
17. august 2002 - 22:33 #2
Ditlev køre som DHCP server, har det noget med det at gøre ??
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. august 2002 - 22:34 #3
nope, DHCP har intet med det at gøre..

når du pinger ditlev, så spøger PC sin DNS om den kender ditlev, og hvis den kender ditlev, så kan den pinge den..

dns bruge jo til at lave ditlev om til en IP
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. august 2002 - 22:36 #4
er serveren også DNS server i dit LAN?

er det som du har problemet når du pinger fra LAN eller WAN?
Avatar billede eagle124 Nybegynder
17. august 2002 - 22:40 #5
hvis jeg går ind i CMD og skriver ipconfig /all står der følgende:

Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : webspeed.dk
IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.55
Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1

er det ikke en fejl der står webspeed.dk som DNS-suffiks ??
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. august 2002 - 22:42 #6
er webspeed din egen server eller din udbyders?

du kan bare rette i hosts filen, så virker det med 99% sikkerhed

BTW.. smutter for iaften.. er tilbage imorgen
Avatar billede eagle124 Nybegynder
17. august 2002 - 22:43 #7
webspeed er min internet-udbyder
Avatar billede rkhdk Nybegynder
18. august 2002 - 10:34 #8
har du prøvet det med hosts filen?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
20. august 2002 - 06:33 #9
du har fundet ud af det med DNS'en?
Avatar billede jørn meyer Mester
20. august 2002 - 22:27 #10
hej,
Du har oplysningen
"Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . : webspeed.dk"

Prøv at ping ditlev.webspeed.dk eller prøv at skrive
tracert 192.168.0.55    (hvis det er den ipadresse du søger)
får du et posetivt svar skal du i din netkortdefinition udfylde DNS med host (maskinid) og domain webspeed.dk

Et svar fra en tracert giver almindeligvis en komplet adresse.
Avatar billede code1 Nybegynder
22. august 2002 - 10:00 #11
ved godt det ikke har noget med dit spørgsmål at gøre men fandt du ud af at dele din webspeed linie?? for så vil jeg meget gerne i kopntakt med dig!!! kan ikke dele min linie, buuuhuuu:)
Avatar billede eagle124 Nybegynder
22. august 2002 - 19:34 #12
Du kan kontakte mig på cs_eagle@ofir.dk
Avatar billede eagle124 Nybegynder
23. august 2002 - 13:34 #13
eller på ICQ # 142903361