Avatar billede zimmer Nybegynder
03. september 2000 - 17:40 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

nyt vindue med tastetryk - er det muligt?

Er der nogen der ved om det er muligt at åbne ex. \"My Computer\" folderen ved et taste tryk...? Så man ikke skal dobbeltklikke på \"My Computer\" for at se filindholdet af ens computer
Jeg kan ikke se der er nogen lettere måde end at gå ned i start og så åbne controlpanel - og så gå videre derfra..?
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
03. september 2000 - 18:45 #1
Måske er min hjerne bare stegt efter et par eksamner, men er det \"return\" du leder efter ??...
Avatar billede teknik Juniormester
03. september 2000 - 23:05 #2
\"filindholdet\"...i \"kontrolpanel\".....

det lyder som om du vrøvler en lille bitte smule.... ?-)

...Inde i kontrolpanel finder man typisk info om hardwareopsætning....
...og det man altid skal ind i når der er bøvl er \"enhedshåndtering\".
...jeg bruger de danske navne, da min version er dansk.

At få vist \"computerens filindhold\", det må vel være det du har på harddisken(e).

Du kan lave en effektiv genvej til alle drev ved at højreklikke på programlinien (den med \"start\" i, og så vælge
-værktøjslinie, -ny værktøjslinie, (oversæt selv efter behag) så får du frit valg i et stifinder lignenede vindue, og kan så selv vælge \"my computer\".
..det giver dig en genvej til alle dine drev, og de kan nu nås med ét klik.

Hvis du leder efter en direkte genvej til \"enhedshåndtering\", så er der også en løsning, men jeg har den ikke lige ved hånden p.t.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede sen8or Nybegynder
05. september 2000 - 02:32 #3
En direkte genvej til enhedshåndtering?
Åben kontrolpanel og højreklik på enhedshåndtering og træk den ned i menulinien.

Med venlig hilsen
SEN8OR - som ikke kan logge ind :-(
Avatar billede milo Nybegynder
06. september 2000 - 16:34 #4
hvad mener du zimmer?
Avatar billede zimmer Nybegynder
06. september 2000 - 16:46 #5
Jeg mener - er der et tastatur-shortcut til \"My Computer\" genvejen... ? Eller kan man oprette et selv..?
Jeg ved at man kan trække et shortcut ned i ToolBar\'en - Men det ville nu være rart med et enkelt tastetryk uden brug af mus..
Avatar billede teknik Juniormester
06. september 2000 - 18:09 #6
>>Zimmer
Hold Winkey nede og tast E, så får du et stifinder vindue, som kan nøjagtig det samme.
Det burde dække behovet...

>> Sen8or(en)...det trækker lidt ud med at få rettet dit login problem....surt..

Har du enhedshåndtering i kontrolpanel ?
Det du beskriver lyder som en genvej til \"egenskaber for system\"....
Jeg havde en vaks lille genvej en gang, som også fandt den rigtige fane (enhedshåndtering) frem...Jeg tror nok det var Winboost der kunne fremtrylle den.
Ret handy hvis man tit skifter dele.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede sen8or Nybegynder
06. september 2000 - 18:23 #7
Hejsa Teknik,

Ok - kan du ikke lige maile mig vedr. hvad der er galt, hvor mange andre det drejer sig om og om vi måske ikke bare kan nulstille SEN8OR og tildele nicket pointsene samt linke til svar og spørgsmål...det kan vel ikke tage mere end 30 min.? :-)

Med venlig hilsen
SEN8OR - som ikke kan logge ind :-(
Avatar billede zimmer Nybegynder
06. september 2000 - 18:36 #8
Tak til teknik... Det var lige det jeg manglede..  Jeg undskylder lige min dårlige forklaring i starten...
Avatar billede teknik Juniormester
06. september 2000 - 18:38 #9
!! -Ingen relation til dette spørgsmål - sorry!
>>Sen8or(en)
...Jeg kan ikke maile dig da jeg ikke har din mail adresse.
- derfor dropper jeg et svar her.
...Jeg ved heller ikke hvad der egentlig er gået galt  og hvor mange der er berørt.
Det eneste jeg mente var, at jeg har set din lille klagemand \":-(\" flere gange,
og ville tilkendegive min sympati...

..Jeg er klart fan af at tillade oprydning i den slags bøvl, hvor alle kan se at det ikke er fusk, men så vidt jeg kan bedømme er \"Admin\" meget stejl nej siger, når det drejer
sig om at flytte surt tjente points til et nyt navn

Tro mig ham her ville gerne have sit rettet....men har fået blankt nej.
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=127144146281

..Hvordan admin vil reagere på selvtægt det ved jeg ikke, men når du ikke kan komme på
så er den mulighed jo også ude...har du spurgt admin ? hvad siger han ?
...
Best of luck ;-)
Teknik
Avatar billede sen8or Nybegynder
06. september 2000 - 18:45 #10
Hejsa Teknik,

Ah - sorry! Troede faktisk at du havde noget med Eksperten.dk at gøre eftersom du tilkendegav din sympati - og at du så hed teknik! :-)

Ok. Jeg mailede lidt frem og tilbage med Eksperten og pludselig var der ingen mailen frem og tilbage længere...ved ikke om det vil løse sig!

Tak for sympatien - det virket altså!!! :-)))

Med venlig hilsen
SEN8OR - som ikke kan logge ind :-|
Avatar billede teknik Juniormester
06. september 2000 - 19:01 #11
>>Sen8or
Du bør vist lige checke den mulighed her !!
http://www.eksperten.dk/spm/24980