Avatar billede benzon Praktikant
16. august 2002 - 22:43 Der er 39 kommentarer og
1 løsning

Ehm hvorfor ikke 100 FPS Stabilt ????

Hey jeg har lige fået et GeForce 4 TI4600

Men i Counter-Strike har jeg ikke 100 FPS Stabilt vilket jeg mener TI4600 Skulle give,

jeg har prøvet at slå v tingen fra og refreshfix er også kørt !

Men hvorfor ligger den ikke stabilt på 100 ???

Min Comp
1 GhZ Thunderbird
512 SDRAM
2x20 GB HD
1x80 GB HD
Agp 4X
Windows Xp
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2002 - 22:45 #1
stabilt på 100? Den svinger vel alt efter hvor meget der skal renderes. Lav framerate = mange textures
Høj framerate = få textures
Avatar billede sucsa Nybegynder
16. august 2002 - 22:53 #2
jeg kører stabilt 99 sådan give eller take, du skal sikre dig at kortet kører open gl og kører det korrekt du skal ind i opsætning og se på dine open gl indstillinger!
Avatar billede sucsa Nybegynder
16. august 2002 - 22:59 #3
Hey du skal også ind i din config cfg og sikre dig at de 2 følgende linier er der :
fps_max "100"
rate "9999.000000"
Avatar billede sucsa Nybegynder
16. august 2002 - 23:03 #4
geforce4 Ti4400 køre 99 fps hele tiden (det burde være det samme for dig pånær din model jo er 4600 :O)......p.s kræver at du køre openGL i CS
hvis du vil prøve:
Egenskaber på skrivebordet
tryk på instillinger
nu trykker du på avanceret
finder du fanen med navn i mit tilfælde er det jo geforce 4 Ti4400 trykker på fanen med navnet på grafikortet
nu skal du trykke på ydeligere egenskaber
tag den der hedder instillinger for openGL
så skal lodret syncronisering være deaktiveret
og den neden under skal også være deaktiværet
tryk så anvend gå ud af det hele og prøv igen!! :)))))
ved det køre jeg 99 fps heletiden
Avatar billede benzon Praktikant
16. august 2002 - 23:19 #5
hmmmmmmmm sucsa det gør den ikke og den er deaktiveret jeg undre mig meget
Avatar billede benzon Praktikant
16. august 2002 - 23:26 #6
jeg hved ikke hvordan jeg kan få 7000 i Benchmark testen og at mine fps så kan svinge så meget i cs
Avatar billede sucsa Nybegynder
16. august 2002 - 23:29 #7
har du tjekket din config cfg??? fps og benchmark skal du nok ikke sammenligne :O)
Avatar billede benzon Praktikant
16. august 2002 - 23:44 #8
nej men den burde holde 99.99 FPS hele tiden i CS !!!!

Selv et GeForce 3 Kort kan det så undre mig en del hvorfor min ikke kan..........
Avatar billede sucsa Nybegynder
16. august 2002 - 23:46 #9
benzon hvis det ikke fremgår af din cfg fil kan du have nok så stort graffikkort!!!! plz tjek din cfg fil, det hjalp for mig!
Avatar billede benzon Praktikant
17. august 2002 - 02:58 #10
jeg har tjekket det med 100 og 9999 og det var sat som det skulle være !!!
Avatar billede benzon Praktikant
17. august 2002 - 13:09 #11
AMD Tunderbird 1000 MhZ
Soltek KAV 75
512 SDram
Matrox 2x20 GB | Seagate 80 GB HD
Geforce 4 TI4600 128 DDR Ram
Plexter 40/24/10
Realtek RTL8139/810X Family PCI Fast Ethernet NIC
On Bord Lyd kort
3DMark 2001 Se
Avatar billede benzon Praktikant
17. august 2002 - 13:10 #12
Avatar billede sucsa Nybegynder
17. august 2002 - 14:42 #13
Ja men igen kan du ikke helt sammenligne testen med counter-strike især fordi testen er sat til at køre den samme sekvens flere gange på flere nivauer, jeg kører heller ikke over 100 fps på de test der! Har du fx slået antialiasing til ??+ så vil fpr falde for at gøre det så detaljeret som muligt!
har du i counter-strike et script kørende så du hele tiden kan se fps??
har du testet I ALLE opløsninger lige fra den laveste fora t se om det er det samme der?? hvad opløsning kører du i?
Avatar billede benzon Praktikant
17. august 2002 - 18:27 #14
800x600 og ja antialiasing er slået fra !!!!!
jeg har net_graph fremme så jeg kan se mine fps !!!!!!
Avatar billede sucsa Nybegynder
18. august 2002 - 11:24 #15
du skal prøve at måle dine fps internt i counter-strike fx via et autoscript bare lige for at tjekke at resultatet er det samme!
Avatar billede benzon Praktikant
18. august 2002 - 15:00 #16
hmmmmmmmmm
Avatar billede sucsa Nybegynder
18. august 2002 - 15:53 #17
hmm???
Avatar billede benzon Praktikant
19. august 2002 - 02:00 #18
jeg køber en P4 - 2GhZ - 512 DDR Ram så skulle jeg fanme få 100 FPS ! :D
Avatar billede sucsa Nybegynder
19. august 2002 - 20:10 #19
det burde kunne lade sig gøre alligevel, har set fyre med en 700 mhz have det sååå, men har du prøvet det jeg sagde med et autoscript der kan måle fps inde i spillet og ikke via eksternt program?
Avatar billede andersenph Nybegynder
20. august 2002 - 12:51 #20
Hej
Ikke fordi det kan hjælpe dig så meget, men jeg har samme prob.
Amd athlon 2100 xp og 512 ddr ram med geforce 4ti4600.
Har 71 fps konstant i 1024x768 eller hvad den opløsning nu hedder.
V tingen er slået fra og lige som dig er refreshfix installeret.
I CS config er tingene også rette til max 100 og rate 9999.
Men kunne det være skærmen ?
Skal man ind i bios og rette på et eller andet?

Med venlig hilsen
andersenph
Avatar billede benzon Praktikant
20. august 2002 - 14:44 #21
det kan jeg så godt fortæle dig hva er andersenph vis du køre med vsync slået til og din skærm kun køre 71 Hz så har du problemet der !!!
Avatar billede benzon Praktikant
20. august 2002 - 14:45 #22
hmm wird nu da jeg lige læser det helt igenem
Avatar billede benzon Praktikant
20. august 2002 - 14:45 #23
du skal være sikker på der står fps_max "100" i din config.cfg
Avatar billede benzon Praktikant
20. august 2002 - 14:46 #24
en anden ting vil råde dig til at køre 800x600
Avatar billede andersenph Nybegynder
21. august 2002 - 09:25 #25
Hej igen

Jamen vsync er slået fra som jeg skriver og det samme med max"100".
Jeg har godt nok ikke prøvet at køre cl_showfps 1 i 800x600 opløsning.
Men det er nok fordi jeg ikke bryder mig om at spille i den opløsning, mest fordi jeg rammer skod i forvejen ;-)
Men jeg kan da lige prøve det af i aften.

Angående skærm var det mere hjælp til dig. Det er da synd at købe mere hardware, hvis fejlen kan rettes i bios. Ikke fordi jeg er så skideskrap til det der med bios´en, men det var bare en tanke.
Der er jo skærme der ikke kan køre 100 fps.

untill next time

andersenph
Avatar billede andersenph Nybegynder
23. august 2002 - 10:45 #26
Min skærm er 100 hrtz
Jeg har 71 fps i alle opløninger.
Jeg slog antianialising fra. Tog en 3dmark test og fik 9850 point.

med venlig hilsen
andersenph
Avatar billede kamazo Nybegynder
06. september 2002 - 12:18 #27
evt. fordi CS er såååå ringe ? Troede at folk var kommet videre med deres liv og ikke sidder og hænger foran PCen og spiller Klovne-BONGFJÆS
Avatar billede 24u Juniormester
07. september 2002 - 03:13 #28
ehhm.. det er lidt forviring omkring Hz og fps...
Hz er den opdatering af billedet din skærm/monitor har..
fps = frame per second (billedet per sekund) er hvor mange billeder/opdateringer dit grafik kort kan lave (ved en givet opløsning)

Dit grafik kort kan altså godt opdatere flere gange end din monitor kan.. men monitoren kan altså bare ikke vise det ;o) (med mindre man kan sætte sin monitor højre op i Hz)
Det betyder intet om monitoren kører en anden frekvens, grafik kortet yder det den gør!.

-24U-
Avatar billede benzon Praktikant
07. september 2002 - 09:22 #29
kamazo det du lige kom med der bliver vider givet til Co Admin sådan nogle udfald er ikke brug bare
Avatar billede benzon Praktikant
07. september 2002 - 09:26 #30
min skærm kan køre 100 FPS :)

24u heg hved godt Hz er Skærm Opdatering og jeg bruger da også en Fix for at rette den fejl i XP...

Jeg køre 120 Hz på skærmen i 800x600 så heller ikke der !!!!

Men jeg har taget kosekvensen og skrottet den Gamle Comp eller det vil sige jeg får en Ny comp Onsdag og den er støre og hurtigere og meget bedre end Fucking AMD Lort
Avatar billede andersenph Nybegynder
09. september 2002 - 08:16 #31
Benzon vent liiige lidt.

Du skal lige prøve en ting, inden du skrotter dunken helt.
For jeg er bange for at du heller ikke får 99 fps konstant med din nye dunk.

Prøv lige at hive consolen ned og skriv fps 100 og se hvad der sker.

Det prøvede jeg nemlig da alt andet var afprøvet.

Jeg har nu 99 fps konstant. Det eneste jeg skal gøre er ovenstående, hver gang jeg starter CS.

>kamazo er åbenbart misundelig på os der er kommet helt frem til at spille CS i stedet for at befinde os på det helt lave plan, nogle kalder spamming.:)
Avatar billede andersenph Nybegynder
09. september 2002 - 08:20 #32
> Sucsa

Rate har intet med fps at gøre.
Rate 9999.00000 er den indstilling du skal køre med, når du har bredbånd. Den skal ikke over 6500.00000, når du har ISDN osv.
Den har altså noget hastigheden, hvorved computerne "snakker" sammen at gøre.
Avatar billede kamazo Nybegynder
09. september 2002 - 11:33 #33
fedt benson ..
Avatar billede kamazo Nybegynder
09. september 2002 - 11:33 #34
Har snakket med dem engang
Avatar billede kamazo Nybegynder
16. september 2002 - 13:51 #35
Du kører bare på Benzon, du spiller sååå hellig.!!
Avatar billede benzon Praktikant
16. september 2002 - 14:04 #36
andersenph jeg har fået 100 FPS :)
Avatar billede benzon Praktikant
16. september 2002 - 14:05 #37
andersenph jeg har fået 100 FPS :)

Jeg fik bare ny Computer i stedet for hehe :D

Nu mangler jeg så bare lige lydkortet :D
Avatar billede andersenph Nybegynder
16. september 2002 - 14:18 #38
Tillykke med de 100 :-)

Jeg er bare lidt nysgerrig. Prøvede du de sidste par ting jeg skrev eller?
(fisker måske lidt efter point)
Avatar billede anders_stigaard Nybegynder
13. januar 2003 - 10:03 #39
Benzon mit vide gæt er du har fået en XP processer :>! Tordenfuglen kan simpethen ikke følge med jeg har samme problem, med min 1200 tordenfugl og Gayforce 3.. Men ved at få en XP (også selv en mindre en end min e´gen 1200 er jeg MEGEt sikker  på at mine fps ville ligge på 100 KONSTANT!)
Avatar billede timza Nybegynder
29. marts 2004 - 22:01 #40
Hvor mange Hertz kan din Skærm køre ??