Avatar billede kolme Nybegynder
03. september 2000 - 11:06 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

påvirkes ISDN af støj fra telefoner ligesom en Analog telefonlinje?

Grunden til at jeg spørger er at jeg ofte bliver kastet af nettet. Det er dog på mange forskellige tidspunkter og det er ikke hver gang at det sker.
Da jeg havde en analog forbindelse havde vi nemlig en telefon som lavede for meget støj, hvorfor vi ikke kunne connecte når den var koblet på telefonnettet. Vi bruger stadig denne telefon, men jeg troede ikke (og tror stadig ikke) at ISDN blev påvirket af dette da det fungerer digitalt, men det kan den måske?
Jeg har Cybercity som inet-udbyder, og det er dem jeg mistænker for at stå bag problemet, for som i nok ved er Cybercity rent ud sagt noget pis!!
Men inden at jeg afskriver andre muligheder ville jeg lige høre hvad eksperterne har at sige.
Avatar billede lybecker Nybegynder
03. september 2000 - 11:15 #1
JA. Jeg har især haft problemer med gamle B&O telefoner.
Avatar billede kolme Nybegynder
03. september 2000 - 11:24 #2
MEn det gælder altså også når man har ISDN?
Avatar billede lybecker Nybegynder
03. september 2000 - 12:20 #3
Ja. Der kan også forkomme støj på digitale linier, men man <B>prøver</B> at komme det til livs med et \"støj-filter\"(Repeater).
Avatar billede kolme Nybegynder
03. september 2000 - 12:34 #4
Tak for hjælpen! :-)
Avatar billede jonasj Nybegynder
03. september 2000 - 17:48 #5
kolme << Du kan da nemt finde ud af om det er telefonen. Bare prøv at tage den af et stykke tid. Løser det problemet har du jo forklaringen.
Jeg bruger selv Cybercity (fastpris). Jeg er ofte online 5-6-7 timer af gangen. Er endnu ikke blevet smidt af én eneste gang.
Avatar billede hojben Novice
03. september 2000 - 18:23 #6
Jeg har pt et CC flatrate abb. og er for det meste på faktisk 24 timer konstant.. uden problemer... så jeg mener ikke at CC er noget \"pis\"...
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2000 - 18:35 #7
Jo teleDanmark spiller dig et pus fordi du er gået over til konkurenten. endvider er det også en måde, at frigive linjer hvis bestilling af nye p.g.a præs ikke går igennem. Det er fordi TD ikke er hurtig nok til at stille nye linjer til rådighed i puljen, som aftallen ellers skulle lyde på mellem TD og CC
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2000 - 18:38 #8
I den tid jeg bruge FastPris, som nu er dyre end ADSL, havde jeg samme problem. Der brugte jeg programmet RasCal til at holde forbindelsen med. Så skete det ikke så tit. Skete det så sørgede RasCal for genopretning omgående, så det var ikke en gang hver gang, jeg var generet af afbrydelsen.
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2000 - 18:39 #9
Jeg kan forresten sig, at jeg har været udsat for samme problemer med Internet Stik.
Avatar billede jonasj Nybegynder
04. september 2000 - 07:51 #10
kharder << Det lyder som om det er et problem, der relaterer sig til på hvilken (TDK)central man hører... Jeg er åbenbart heldig. Typisk TDK :-/