Avatar billede oldfool Nybegynder
16. august 2002 - 21:25 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Converter TV-out - SCART?

Jeg har lige fået nyt grafikkort med TV-out. Men jeg har ikke nogen port i mit tv til det gule tv-stik. Jeg skal derfor bruge en adapter der konverterer det gule stik til SCART-stikket (er det ikke det samme som man bruger til spillekonsollerne?). Jeg ved godt at jeg bare selv kan lodde sådan et stik, men det gider jeg altså ikke. Anyways, hvor kan jeg købe sådan en adapter?

Oldfool
Avatar billede loonz Nybegynder
16. august 2002 - 21:29 #1
jeg købte én i HiFi-klubben til omkring 80 kr. Jeg ved dog ikke, om den kan fås billigere :)
Avatar billede verden Nybegynder
16. august 2002 - 21:39 #2
Husk at købe et s-vhs kabel til. Det kabel som du har er et kabel som har s-vhs stik i den ende som stikkes i grafik-kortet. Køb et kabel som har s-vhs stik i begge ender. Det kan så sættes i SCART-adapteren. Det giver et meget bedre billede.
Du kan få det hele for ca. 150kr.
Det kan købes 1000 steder.
Avatar billede kraka Nybegynder
16. august 2002 - 22:10 #3
Brug kun supervhs hvis dit fjernsyn eller video supporterer supervhs. ellers får du  "kun" S/H billeder. Et af de 1000 steder er alle radioforretninger og stormagasiner. Man bruger samme metode til videocameraer og nogle digitalcameraer. Mange videomaskiner har også den gule composite indgang og så kan man gå den vej til sit fjernsyn.
Avatar billede verden Nybegynder
16. august 2002 - 22:28 #4
Send ikke signalet igennem videoen hvis du vil se DVD. Så sætter Macrovision (copy-protecion) bare ind og forvrænger billedet.
Avatar billede kraka Nybegynder
17. august 2002 - 08:20 #5
---> Det er rigtigt.
Avatar billede oldfool Nybegynder
17. august 2002 - 17:10 #6
Hmm... jeg fandt selv en adapter i Merlin til 50 kr.. Men det kunne da godt være at jeg også skulle have et s-vhs-kabel. Men jeg kan bare ikke finde ud af om mit tv supporterer s-vhs. Det står ikke i manualen...
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
18. august 2002 - 09:51 #7
Hvis du kigger foran og bag på dit tv og der ikke er noget S-VHS indgang så understøtter dit tv formodentlig ikke S-VHS
Avatar billede kraka Nybegynder
18. august 2002 - 23:45 #8
Der er faktisk ikke ret mange fjernsyn (i den billige ende) der understøtter s-vhs. Står det ikke i manualen kan du roligt gå ud fra at det gør det ikke. Bruger du så et s-vhs kabel får du temmelig sikkert sort/hvide billeder (men de kan jo også være flotte)
Avatar billede oldfool Nybegynder
24. august 2002 - 22:35 #9
fint, men nu har jeg et andet problem; nemlig at den kun viser s/h (ikke med s-vhs)
Avatar billede oldfool Nybegynder
24. august 2002 - 22:37 #10
opretter lige en ny tråd...