Avatar billede allan_engell Nybegynder
16. august 2002 - 12:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opgradering med Microsofts nye licensregler

Er det med Microsofts nye licensregler ikke længere muligt at opgradere f.eks. Windows 95,98,Me til WinXP eller Win2000?
Avatar billede olly Nybegynder
16. august 2002 - 12:36 #1
Jo hvorfor skulle det ikke være det?
Avatar billede allan_engell Nybegynder
16. august 2002 - 12:39 #2
Jeg synes bare ikke jeg kan finde upgrade produkter længere??
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
16. august 2002 - 12:43 #3
gå ind på edbpriser.dk --> software --> microsoft og søg på opgraderingsversioner, så får du en oversigt
Avatar billede leif Seniormester
16. august 2002 - 22:08 #4
Efter nye licensregler skulle det da ikke være muligt længere at købe opgradering !!!
Avatar billede allan_engell Nybegynder
17. august 2002 - 14:23 #5
Det er stadigvæk muligt at opgradere fra Win98 og WinMe til enten Win2000 eller WinXP. Det er kun med Office pakken, at man ikke længere kan få en opdatering efter de nye licensregler 30. juli 2002.

Dog er priserne på en upgrade til eksempelvis WinXP ret høj. Jeg anbefaler derfor at man køber en OEM version af XP Pro. Den koster ca. 30-40% mindre end upgrade. For at kvalificere sig til en OEM version skal man købe enten en ny pc eller ekstra RAM eller en harddisk eller et bundkort eller en CPU til sin eksisterende pc.