Avatar billede nutman Nybegynder
16. august 2002 - 09:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

"Klik" mellem sange med flydende overgang

Jeg har lavet 2 sange, som skal fade over i hinanden, uden man kan høre at der skiftes.

Jeg har derfor smeltet de 2 sange sammen i en wave-editor (Cool Edit Pro) og har splittet dem, dér hvor de nu skal splittet.

Jeg har så startet Nero Burning Rom (version 5.5.9.0) og har sat track silence ned til 0 sekunder mellem de 2 tracks og har derefter brændt CD'en.

Alligevel kan man høre et skarpt klik når CD-afspilleren skifter mellem de 2 sange!!!

Jeg har en HP 9100i+ brænder (med DAO support) og jeg har prøvet at afspille CD'en i flere afspillere, hvilket gav samme resultat.

Jeg har også prøvet et andet program (CDRWIN), men her blev resultatet også det samme.

Kan det virkeligt passe, at man ikke selv kan lave flydende overgange mellem de forskellige sange???
Avatar billede white_wolf70 Nybegynder
16. august 2002 - 10:29 #1
Hvorfor ikke lave sangene som et enkelt nummer? Derved undgår du cd nummer skiftet, men får dog kun vist 1 track i cd-afspilleren.
Avatar billede syswatch Novice
16. august 2002 - 11:47 #2
Jeg tror jeg ved hvorfor den gør det, det er højst sandsynligt en fejl i din brænders interne software, du skal derfor opdatere din brænder med den nyeste version, som du finder på HP's hjemmeside...
Prøv derefter igen, det virkede for mig....
Avatar billede nutman Nybegynder
16. august 2002 - 12:28 #3
Ok, det vil jeg prøve.