Avatar billede mmmtm Nybegynder
15. august 2002 - 21:57 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Offline foretrukne til cd-rom

Jeg har en "foretrukken side" oprettet som "offline" - hvilket fungerer fint. Men jeg vil gerne have siden ned på en cd-rom, så den kan åbnes andetsteds fra. Jeg har prøvet at brænde mapperne "temporary internet files" samt "Offline webpages" på cd-rom og derefter overskrive disse på en anden pc - men får ikke "lov" til det af windows.
Hvordan får jeg ovst. til at fungere ?
Jeg ønsker et konkret svar, og 2./3./osv parts software er ok - det skal bare FUNGERE! (ikke noget med:...prøv at ...osv)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
15. august 2002 - 22:13 #1
jeg er ikke helt sikker på hvad det er du har gjordt, men her er en metode til at gemme en side på harddisken:

I Internet Explorer (og ligende browsere)

1) Skriv adressen på siden i adressefeltet
2) Vælg menuen "Filer" > "Gem som..."
3) Vælg et sted hvor du vil gemme siden,
4) Skriv et navn til dokumentet
5) Vælg "Webpage" som type (hedder nok noget andet på dansk).

Der oprettes 1 html fil og en mappe med navnet på html filen + "_filer" (eng: "_files"). F.eks. "minside.html" og "minside_filer". Mappen indeholder billeder og CSS filer der er blevet bruget på siden.

6) Brænd disse 2 objekter over op CD'en. Kopiere de 2 objekter over på den anden PC.

7) Dobbelklik på html filen for at se siden med de rigtige billeder og farver.

/theSurfer.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
15. august 2002 - 22:15 #2
I punkt 5 menes der "Webpage, complete".. IKKE "kun html".

/theSurfer.
Avatar billede rasmus_bertelsen Nybegynder
15. august 2002 - 22:37 #3
du kan ikke
Avatar billede thesurfer Nybegynder
15. august 2002 - 22:46 #4
Hvis det er den løsning du ønskede, kan du sætte pointsne ned til 15 - 30 points.

122 points er alt for meget.

/theSurfer.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
15. august 2002 - 22:47 #5
rasmus_bertelsen> Et lidt mere detaljeret svar vil være godt..

Hvad mener du med dit svar "du kan ikke" ?

/theSurfer.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
15. august 2002 - 22:50 #6
mmmtm> Du har afvist mit svar. Hvad er din begrundelse ?

/theSurfer.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
15. august 2002 - 22:51 #7
Thesurfer:Nej - Jeg kan IKKE "nøjes" med at gemme som - det giver mig kun een side og ikke de sider der linkes til derfra. DUER IKKE!.
Bertelsen: Det er for lusket at give et svar som "du kan ikke" - når jeg beder om en konkret LØSNING!.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
15. august 2002 - 22:54 #8
NU tror jeg, jeg ved jeg hvad du mener !

Du vil have HELE sitet! Ikke kun den side du kigger på!

Download programmet "Webzip" fra http://www.spidersoft.com/

/theSurfer.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
15. august 2002 - 22:58 #9
Programmet Webzip downloader alle sider fra det site du ønsker. Det er meget nemt at bruge.

Du kan derefter dobbelklikke start filen og navigere til de andre sider via de links der er på sitet. Webzip er en offline browser.

Et alternativ er Black Windows. Men det har et lidt kikset (og ikke særlig pænt, brugervenlig) interface. Og det er lidt kompliceret.

Jeg kan helt klart anbefale Webzip.

Jeg håber det er det svar du ønskede. Hvis ikke, må du komme med en bedre beskrivelse af det du ønsker.

/theSurfer.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
15. august 2002 - 22:58 #10
Rigtigt!. Jeg tjekker det lige - og funker det er det alle 122 points værd. Men hav lidt tålmodighed, har ikke tid før i løbet af weekenden.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
15. august 2002 - 23:03 #11
mmmtm>

Jeg har lagt et svar.. så hvis du mener at du kan bruge mit svar til noget, kan du bare give points.. selvom jeg måske ikke lige er i nærheden :)

/theSurfer.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. august 2002 - 09:25 #12
mmmtm>

ADVARSEL!!: PRØV IKKE PÅ AT DOWNLOADE EKSPERTEN.DK!

Se:  http://www.eksperten.dk/spm/237845

/theSurfer.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
17. august 2002 - 13:42 #13
Uha nej. Sikke dog en ballade!.
Nåh - har testet det og det var lige det jeg skulle bruge.