Avatar billede muffet Nybegynder
15. august 2002 - 18:00 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

skabelon med form-felter...

Hvordan laver man et dokument, som virker sådan at når man åbner det, skal der komme en boks op, hvor man skal udfylde felterne, hvorefter værdierne bliver sat ind på deres respektive pladser?

Hvor kan man finde tutorials om det?
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
16. august 2002 - 17:35 #1
så skal du ind og programmere - bruge VBA
faktisk ret sjovt :D

mhh kan anbefale dig en dansk bog der hedder

Word 2000 programmering med VBA, forlag IDG
isbn 87-7843-359-2
koster Kr. 299,00

http://www.idgforlag.dk/

er en udemærket intro, og der er både små og større opgaver
man kan downloade resultatet så man kan se hvad man har gjort galt, hvis man er kørt fast
20. august 2002 - 10:06 #2
http://www.vbatutor.com/vbatutor.htm - eller ta på kursus / købe skabelonen hos mig  :-)
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
20. august 2002 - 17:25 #3
>>flemming er jo også en mulighed ;)
Avatar billede rvm Nybegynder
20. august 2002 - 23:43 #4
Men hvorfor ikke bare bruge Words formularfelter??
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
21. august 2002 - 17:06 #5
>rvm hehe må være fordi jeg er miljøskadet LOL

Bogen som jeg anbefaler 16-08 giver en rigtig god forklaring på bl.a. formularfelter.
Men hvis man bruger formularfelter får brugeren jo ikke adgang til en userform......
22. august 2002 - 08:10 #6
I 99 ud af 100 skabeloner jeg laver bruger jeg aldrig formularfelter, men igen - det er måske bare mig :-)
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
22. august 2002 - 13:46 #7
>>flemming næh, jeg bruger dem også selv yderst yderst sjældent ;)
men de er selvfølgelig lidt lettere at bruge end VBA
Avatar billede rvm Nybegynder
22. august 2002 - 13:54 #8
I 100 ud af 99 skabeloner bruger jeg formularfelter (eller bogmærker med indhold) *S*

Fordelen ved formularfelterne er at jeg kan aktivere kode, afhængig af brugerens valg i f.eks. en dropdownliste eller afhængig af, hvor brugeren står i skabelonen. Dette giver mig meget større fleksibilitet end bare at fremkomme med dialogbokse og indsætte data under opstarten af skabelonen *S*
23. august 2002 - 08:43 #9
hihi - sådan er vi jo så forskellige *S*

muffet - er du med endnu ?
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
23. august 2002 - 17:02 #10
>>rvm ret sjovt der er så stor forskel på hvordan man som bruger anvender word :)

Det du beskriver kan man jo også i VBA. Om det er mere fleksibelt skal jeg lade være usagt, da jeg yderst sjældent bruger formularfelter LOL
Avatar billede muffet Nybegynder
09. november 2002 - 15:15 #11
kunne ikke rigtig bruge svarene til noget...