Avatar billede ruvaldo Nybegynder
14. august 2002 - 14:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Engelsk-Dansk Ordbog på nettet

Finders der en Engelsk-Dansk ordbog på nettet..Der kan oversætte engelske sætninger som man skriver til dansk??
Avatar billede ladyhawke Novice
14. august 2002 - 14:51 #1
Der findes nogle få steder, MEN det er sjældent med godt resultat! èn ting er ét ord ad gangen, noget helt andet er hele sætninger, der er alt for mange sproglige finesser...

se evt:
http://www.eksperten.dk/spm/243485
Avatar billede ruvaldo Nybegynder
14. august 2002 - 14:55 #3
takker
Avatar billede ladyhawke Novice
14. august 2002 - 14:57 #4
ruvaldo>> har du prøvet at oversætte en sætning med det værktøj?

Iøvrigt var der også en del henvisninger til online ressourcer under spørgsmålet, men dem kunne du måske ikke bruge...
Avatar billede ruvaldo Nybegynder
14. august 2002 - 15:27 #5
skulle bare bruge et link til en dk-engelsk ordbog på nettet..og det gav han mig et link til...

du er bare lidt mopset, fordi du ik fik point :D
Avatar billede ladyhawke Novice
14. august 2002 - 15:50 #6
Nah, men egentlig er dine point spildt for hvis du have søgt på ekspertens spørgsmål ville du have fundet det spørgsmål jeg henviste til og der var flere forskellige muligheder...

Mit svar var i øvrigt også ment som en venlig advarsel. Jeg har set adskillige forsøg på at snyde i skoleopgaver og den slags, ved at bruge en sådan oversættelse og de bliver altid opdaget fordi oversættelsen (online) ikke har alle finesser i sprogene med og desuden mangler der hele tekstens kontekst. Der er jo forskel på hvad et ord betyder afhængig af hvilken sammenhæng det indgår i...

Jeg bruger selv en online ordbog (engelsk-engelsk) (ikke sætningsoversættelse). Den er god til at få forklaret lidt mere vanskelige/komplicerede ord og ofte vil får man adskillige valgmuligheder mht. mulige oversættelser af det enkelte ord....
Avatar billede ladyhawke Novice
14. august 2002 - 15:51 #7
Avatar billede ruvaldo Nybegynder
14. august 2002 - 15:54 #8
ok..takker for dine gode kommentare
Avatar billede ladyhawke Novice
14. august 2002 - 18:37 #9
Helt i orden :o) Det var bare for at du skulle undgå fælden med at stole for meget på auto oversættelser. God fornøjelse med oversættelserne