Avatar billede michael.h Nybegynder
13. august 2002 - 20:30 Der er 10 kommentarer

Bærbar kan ikke se hinanden over netværk

Hej..
Jeg har 2 bærbar som jeg skal have til at se hinanden over netværket, men jeg kan ikke få dem til at se hinanden, jeg har set på alle indstilliger, men jeg kan bare ikke for dem til at se hinanden, nogen der ellers ved hvad jeg kan gøre.
Avatar billede been Nybegynder
13. august 2002 - 20:34 #1
Har du slået fil & printdeling til i egenskaber for netværk ?
Og er de "medlem" af samme arbejdsgruppe = arbejdsgruppen på begge maskiner har samme navn ?
Avatar billede michael.h Nybegynder
13. august 2002 - 20:41 #2
Ja kun fil deling er slået til. og de er i samme arbejdesgruppe, men de kan bare ikke se hinanden, jeg kan heller ping dem begge 2
Avatar billede been Nybegynder
13. august 2002 - 20:51 #3
Har de samme ip-range ?
Samme subnetmask ?

Og virker begge netkort ?
Avatar billede michael.h Nybegynder
13. august 2002 - 21:03 #4
Ja de har også samme ip range og subnet. og begge netkort skulle gerne virke
Avatar billede been Nybegynder
13. august 2002 - 21:07 #5
Sidder de på en hub/switch eller direkte forbundet - lige eller krydset kabel ?
Avatar billede michael.h Nybegynder
13. august 2002 - 21:09 #6
De sidder på en switch med et patch kabel og der er link på begge
Avatar billede johs_j Novice
13. august 2002 - 22:18 #7
Hvis du har en Firewall på kan det være skylden.
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2002 - 09:30 #8
Installere IPX/SPX på begge og sæt rammetypen til 802.3
Så burde det virke :)
Avatar billede been Nybegynder
24. august 2002 - 22:55 #9
IPX/SPX skal bestem ikke installeres....

Det er fuldstændigt unødvendigt med mere end en protokol, medmindre det er absolut nødvendigt - og det er det ikke i dette tilfælde, da det kun er et problem at de ikke kan se hinanden.
Avatar billede loctar Nybegynder
25. august 2002 - 00:20 #10
Kan den enkelte computer se sig selv i andre computere

har du prøvet at søge efter computeren ved navn, i start under søg efter computer

kan den finde den anden pc'er ?

hvis den kan, er det muligt at lave en genvej til den bærbar og på den måde kan du "se" den anden computer.