Avatar billede spiers Nybegynder
13. august 2002 - 15:18 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

.bmp der ikke vil slettes..

Hej, jeg sidder her på en af mine venners maskine, han har downloadet et eller andet lort som hedder en masse ting man ikke vi lhave mor og far til at se ;)

den hedder en hel masse ord der handler om p0rn.bmp

Men når vi prøver at slette den, så højreklikker vi > men der er ikke en ting der hedder Slet eller delete eller noget i den retning. Det hjælper ikke at trykke Delete når man har makeret ikonet.

Når man så trykker på billedet kommer der ikke noget frem (Jeg har XP, så den der viewer kommer frem med en meddelse: " No preview available ".

Jeg har også prøver at slette den gennem DOS-promten, men da mine DOS skills ikke er noget at prale med, kunne jeg ikke få det til at virke.

Det er noget med at man skal skrive starten af navnet~1.bmp ikk ? Well - det kunne jeg ikke få til at virke...

Med håb om snarligst svar

Lasse Munk Sørensen :)
Avatar billede loonz Nybegynder
13. august 2002 - 15:20 #1
har du prøvet en online virusscanning? den her plejer at finde det meste snavs: http://housecall.antivirus.com
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
13. august 2002 - 15:20 #2
de første 6 tegn~1.bmp

del xxxxxx~1.bmp

Men noget jeg selv nogen gange oplever med XP er at jeg er nødt til at genstarte det inden jeg kan slette filer. Prøv at genstarte og så prøv at slette den igen.
Avatar billede milo Nybegynder
13. august 2002 - 15:21 #3
Hvis det er dos promt er der auto-complete på. Dvs. at du bare ka skrive det første tegn fra billedenavnet og så trykke på tabulator, så skriver den det korrekte navn selv. Er der flere med samme navn tykker du bare på tabulator indtil det rigtige filnavn kommer frem.

Har du prøvet at boote? Hvis ikke, det hjælper nok ;)
Avatar billede spiers Nybegynder
13. august 2002 - 15:23 #4
Hvad mener du med "boote" ?
Avatar billede milo Nybegynder
13. august 2002 - 15:23 #5
Genstarte.
Avatar billede realize Nybegynder
13. august 2002 - 15:24 #6
du kunne lave en mappe og smække dem ind i den og slette mappen v.h.a en
cmd-prompt.
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
13. august 2002 - 15:25 #7
Har hørt at kommandoen "format c:" skulle virke... ;o)
Avatar billede spiers Nybegynder
13. august 2002 - 15:28 #8
Jeg kan intet ikke slette/kopire/flytte alt det man kan normalt.. De eneste muligheder jeg har i windows er preview og edit. og så "send to"..

Hvad så når man prøver tricket med tabulatorknappen og den siger "extetion or filename is to long" ?
Avatar billede spiers Nybegynder
13. august 2002 - 15:29 #9
realize > Hvad er commands hvis den ligger i C:\program files\Kazaa Lite\My Shared folder\xxxxxxxxxxxxxxxxxxx.bmp og den fx skal flyttes til c:\lort\xxxxxxxxxxxx.bmp så jeg bare kan bruge deltree ??
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
13. august 2002 - 15:30 #10
win98 bootdisk

slet via dos UDEN at åbne XP
http://www.nu2.nu/bootdisk/
Avatar billede spiers Nybegynder
13. august 2002 - 15:30 #11
vi kan forresten godt snakke flere points til den der finde løsningen..!!
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
13. august 2002 - 15:32 #12
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
13. august 2002 - 15:33 #13
deltree c:\lort\*.*
Avatar billede spiers Nybegynder
13. august 2002 - 15:33 #14
Jamen jeg skal jo lige flytte filen først.... hvordan det ?
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
13. august 2002 - 15:34 #15
Man kan sgu da ikke flytte med deltree - det kan jeg egentlig ikke huske cmd til...
Avatar billede ellert Nybegynder
13. august 2002 - 15:35 #16
I sku' ha holdt jer fra det snavs fra starten af :P :)
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
13. august 2002 - 15:35 #17
move C:\program files\Kazaa Lite\My Shared folder\xxxxxx~1.bmp c:\lort tror jeg...
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
13. august 2002 - 15:36 #18
Avatar billede spiers Nybegynder
13. august 2002 - 15:50 #19
Hmm... Nyt problem.. Jeg kan heller ikke slette mappen filen ligger i..!!! Og den siger et eller andet fejl i syntax eller sådan noget når jeg prøver move cmd..!
Avatar billede loonz Nybegynder
13. august 2002 - 15:51 #20
Avatar billede realize Nybegynder
13. august 2002 - 16:19 #21
prøv at starte com'en i fejlsikret tilstand, tryk F8 under opstart.
Avatar billede milo Nybegynder
13. august 2002 - 16:53 #22
spiers, hvis du har kazaa åbent imens du prøver at slette, så prøv a lukke kazaa...
Avatar billede summer Mester
13. august 2002 - 17:21 #23
Hvis du har mulighed for det, så hent F-PROT http://www.avirus.dk Den fylder 2 disketter og scanner fra dos - inden windows aktiverer nogen vira eller små lumske programmer. Jeg tror ikke der er tvivl om at du har virus. Jeg tror heller ikke der er tvivl om, at pornosiden har lagt et program ind i registry. Du kan manuelt gå ind i registry og søge på navnet/navnene og så slette dem. Du kan også prøve om Ad-ware kan finde det http://www.lavasoft.de/index.html
Avatar billede perhaps Nybegynder
14. august 2002 - 08:32 #24
Det hjælper dig ikke af med din malware, men jeg kan som altid opfordre til ALDRIG at benytte Kazaa eller KazaaLite for den sags skyld. Prøv summers forslag. Og Ad-aware er et fantastisk program til at fjerne spyware med.
Avatar billede spiers Nybegynder
15. august 2002 - 13:26 #25
Hvad er malware ??????
Avatar billede spiers Nybegynder
15. august 2002 - 13:27 #26
Og jeg har prøvet med ad-aware
Avatar billede loonz Nybegynder
15. august 2002 - 13:28 #27
Jeg prøver igen:
Har du prøvet http://housecall.antivirus.com/ ??
Avatar billede perhaps Nybegynder
15. august 2002 - 14:33 #28
Definitionen på malware der indstalleres på pc kan være: Programmer der uden brugerens viden indstalleres på pc'en og hvis hensigt er på forskellig måde at lave rod på pc'en. Eksempelvis kan det være en pornoside der lægger sig på computeren som startside og som vanskeligt kan fjernes, men det kan være så meget andet. Man kan ikke sige det er en virus og man kan heller ikke sige det er genveje for reklamer (spyware/adware) der skal køre når man bruger et free/shareware-program. Malwareprogrammer har kun én eneste hensigt: At lave rod og irritere dig. For det meste følger de usynligt med når du downloader noget som du VIL downloade. Håber du forstår. Jeg er nok ikke så god til at forklare mig.
Avatar billede summer Mester
15. august 2002 - 15:39 #29
loonz, han vil eller kan ikke scanne for virus. Houscall er fin. Hvis ikke den klarer det er en dos-scanninge med F-PROT god, da windows og evt. små prg. som kan sætte antivirusprg. ud af funktion, ikke bliver aktiveret.
spiers, kan vi få lidt respons m.h.t. scanning for vira?
Avatar billede spiers Nybegynder
15. august 2002 - 16:32 #30
Virker ikke...

Perhaps > Jo det var foklaring nok ;)
Avatar billede summer Mester
16. august 2002 - 17:50 #31
Du skal prøve F-PROT. Hvis ikke du kan hente den fra http://www.avirus.dk kan du/I måske modtage mail. Så skal jeg sende de 2 disketter som vedhæftede. Det er selvudpakkende Zip-filer, så det er meget enkelt. Hvis I vil, må jeg lige have en mail-adresse, så har i F-PROT på no time.
Avatar billede spiers Nybegynder
20. august 2002 - 16:38 #32
lms@net.dialog.dk
Avatar billede summer Mester
20. august 2002 - 17:28 #33
F-PROT afsendt 1729 Håber det lykkedes :)
Avatar billede ipol Nybegynder
15. september 2002 - 23:05 #34
Efter opstart på bootdisk
Har du da prøvet med " attrib -r -s -a porn.bmp "
for dernæst at slette med "del"
Jeg ved ikke om det virker på Win Xp, men det er dog forsøget værd.
Avatar billede spiers Nybegynder
18. september 2002 - 23:47 #35
Tak for hjælpen drengen, maskinen er formateret nu, men ellers mange tak

Dette spørgsmål er lukket