Avatar billede bruno Nybegynder
31. august 2000 - 22:20 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Bundkort til AMD thunderbird 1000?

Jeg er ved at få bygget en monster pc men er lidt i tvivl om hvilket bundkort der er bedst sammen med en AMD thunderbird 1000 mhz. (prisen er underordnet). Jeg havde oprindeligt tænkt mig asus k7v men forhandleren der bygger min pc siger at dette bundkort ikke er godkendt af AMD og at han har oplevet at brænde 2 processorer af sammen med dette bundkort.... Han mente at asus k7v bundkortet kun egnede sig sammen med processorer op til 900 mhz? Han anbefalede derimod et biostar m7kvb bundkort som han påstod var anbefalet af AMD sammen med thunderbird 1000 mhz processor. Hvad mener i er bedst? P.S. Jeg har ikke tænkt mig at rode/tune med processor hastigheden.
Avatar billede lorx.dk Nybegynder
31. august 2000 - 22:26 #1
Hejsa!
Jeg kan kun anbefale tomshardware.com... Kanon gode artikler, også om bundkort.

http://www.tomshardware.com/mainboard/index.html
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
31. august 2000 - 22:28 #2
Asus A7V (??), K7V er da til Slot A, mens T-Bird kører Socket A (som A7V)
Avatar billede bruno Nybegynder
31. august 2000 - 22:41 #3
hej tigerdyr. du har selvfølgelig ret jeg mente også A7V. Men bortset fra det, hvilket/hvilke bundkort skal jeg vælge?
Avatar billede jonasj Nybegynder
01. september 2000 - 06:43 #4
AMD godkender/anbefaler ikke bundkort.
Jeg har selv ca. 15 computere med Asus A7V, heraf 3 med Tbird 1000. Bl.a. den jeg sidder ved nu.
Ingen problemer overhovedet, meget stabilt og fuld fart på! Jeg har ingen erfaringer med Biostar, men mange års god erfaringer med Asus.

- Mon ikke din forhandler bare har en højere avance på Biostar end på Asus???
Avatar billede danneck Nybegynder
01. september 2000 - 07:55 #5
Jeg ville også vælge et Asus A7V jeg har da i hvert fald aldrig hørt noget negativt om dette bundkort.
Jeg har selv lige lavet en 700Mhz T-Bird og den er der ingen problemer med.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
01. september 2000 - 09:15 #6
Jeg kan da også kun sige at min egen T-bird 1GHz kører fint med A7V...(men jeg skal da ikke afvist at der kan være problemer, det kan der jo med alt)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
01. september 2000 - 10:22 #7
AMD anbefaler faktisk bundkort til både Classic og T-bird\'en.. Sjovt nok anbefaler de ikke A7V til T-bird\'s over 900 MHz med ATX Form Factor. Tjek selv.

http://www1.amd.com/athlon/mbl
Avatar billede jonasj Nybegynder
01. september 2000 - 23:03 #8
Jeg bøjer mig i støvet :-/
Det er højst et halvt år siden jeg læste på www.amd.com, at AMD ikke officielt rekommandere et board frem for et andet, men situationen og markedet var selvfølgelig også lidt mere speget i Athlons ungdom. Asus ville jo nærmest ikke indrømme deres K7V. Helt frem til februar/marts i år fik vi dem leveret i neutrale hvide æsker, man skulle kende en hemmelig URL på asus.com.tw for at dl\'e ny bios osv osv...
Det er heldigvis anderledes nu :-)

Hvorfor så A7V ikke skulle kunne anbefales til >900MHz forstår jeg bare ikke. (det KAN jo også tænkes at være en fejl?).

Jeg synes det fungerer fremragende. Den PC jeg sidder ved nu (A7V+Tbird1000+W2KPro) har ikke været slukket i 22 dage (siden jeg installerede den sidste driver). Jeg bruger den til alt muligt mærkeligt, og den VIL bare ikke gå ned :-) Det kunne man ikke påstå om dens forgænger, en Asus P2B+P3/450+W98SE (-: men det er jo nok OS-skiftet, der har betydet mest :-)
Hvis der har været, er eller opstår kompatibilitetsproblemer med Asus\'s produkter ville det undre mig meget hvis de ikke løses af Asus, enten med en BIOS-update eller ny revision af boardet og fri ombytning. Sådan kender jeg Asus gennem lang tid, og jeg har ikke lyst til at skifte mærke uden der er *RET* solide argumenter for det...

Hmmm... det ligner en reklame det her - det må I undskylde :-)

Avatar billede xtom2 Nybegynder
01. september 2000 - 23:20 #9
jonasj > Jam jeg er da helt enig med dig, jeg foretrækker sgu også Asus fremfor de andre fabrikanter. Selv om MicroStar har tjek på tingene. Med hensyn til AMD\'s database er det nok ikke en fejl; en ven hos et unavngivet computerblad kunne ikke få et A7V fra Asus til test af en T-bird 1100. De ville ikke rykke ud med det :/
Avatar billede yonzie Nybegynder
02. september 2000 - 21:33 #10
På Asus\'s hjemmeside står der godt nok \"Supports AMD® ThunderbirdTM / DuronTM 550MHz ~ 1GHz CPU.\"... Zgummelt...
http://www.asus.com.tw/products/Motherboard/socketa/a7v/index.html
Avatar billede th Nybegynder
02. september 2000 - 21:37 #11
Prøv at kigge på nogle bundkort fra Gigabyte. De laver i hvertfald nogle gode bundkort, og de er også forholdsvis billige. www.giga-byte.com
Avatar billede barney Nybegynder
06. september 2000 - 00:49 #12
Der er jo også mulighederne fra Epox, de \"kører\" også godt.
Avatar billede strych9 Praktikant
06. september 2000 - 05:41 #13
øhm den forhandler har vist prøvet at binde dig noget på ærmet ;)
Nåja.. Jeg vil sige at hvis du skal bruge et kort nu og her så er a7v absolut ikke noget dårligt valg. Asus og abit er det bedste til prisen i disse dage, men det har jeg vel snart prædiket nok her på eksperten.
Til gengæld skal du regne med at de næste to måneder bringer en masse nye chipsets. Via, Ali, amd og nvidia kommer alle med nye. Omkring november skulle der være motherboards masseproduceret med disse nye chipsets, og det absolut fede ved dem er at de har support for ddr266 sdram.
Hvis du kan vente, og ikke er bange for priserne på ddr sdram (som først kommer ned på menneske niveau i januar 2001), så er det værd at gøre det. Alene tanken om 266 og 333 MHz fsb... yummy.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
06. september 2000 - 10:38 #14
Jeg synes niveauet er OK allerede. Prøv selv at regne lidt på priserne, hehe :) -- Infenion & Samsung har også DDR Moduler ude.

http://www.crucial.com/ddr/order.asp
Avatar billede xtom2 Nybegynder
08. oktober 2000 - 01:24 #15
Afslut spørgsmålet?