Avatar billede sebryaa Nybegynder
12. august 2002 - 14:16 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hvordan reder jeg mine data fra min startdisk som ikke vil monute

Min Start-HD er nede og vil ikke mounte.

Har forsøgt at reparere den med Norton Disk Doctor uden held. (Det der ud til at HD'en har fået nogle "bad blocks")

Har en lumsk ide om at HD'en er defekt, men er ikke sikker.

Hver gang jeg starter Mac'en op, får jeg mulighed for at formattere min start-HD.
Dette er IKKE gjort endnu da jeg selvfølgelig gerne vil kopiere mine data over på slavedisken inden.

Hjælp hjælp hjælp!

Hvordan mounter jeg min Startdisk og reder mine data???

Sebastian!!
Avatar billede tre Nybegynder
12. august 2002 - 14:18 #1
Tjaaa - du kan jo prøve alverdens diskværktøjer fra en ende af. Hvad med det indbyggede Disk Førstehjælp i Mac OS??
Avatar billede pilfinger Nybegynder
12. august 2002 - 14:19 #2
hvis du vil kan du bruge et program som hedder easyrecoverydisk det kan redde dinne data efter at du har formateret din HD.
Avatar billede tre Nybegynder
12. august 2002 - 14:20 #3
Så skal det da i hvert fald kun være en QuickFormat!!
Avatar billede Spotgun Seniormester
12. august 2002 - 14:20 #4
Prøv at boote op fra din MacOS CD, og se om du derfra har mulighed for at kopiere dine data over på en anden disk/anden mac på netværket.

Prøv evt. også MacOS' eget rescue-tool. Det ligger under "Hjælpefunktioner" på MacOS cd'en... Kør "Diskførstehjælp" og se om den evt. kunne være så heldig at reparere de fejl disken har!
Avatar billede dorkstar Nybegynder
12. august 2002 - 14:42 #5
Prøv evt. DiskWarrior (Easyrecoverydisk er et PC-program) eller start fra en Norton CD med systemmappe på. Har selv været i samme situation, hvor Norton reddede mine data...

Held & lykke

D
Avatar billede sebryaa Nybegynder
12. august 2002 - 14:50 #6
Jeg har forsøgt alt inden for reparation og SyQuest-mountning.

Hvor finder jeg easyRecoveryDisk henne? Ligger den på Mac OS CD'en eller er dette en del af Norton pakken??

Hvor laver jeg denne Quick format henne??
Avatar billede sebryaa Nybegynder
12. august 2002 - 14:53 #7
D

Hvor finder jeg DiskWarrior henne??
Avatar billede tre Nybegynder
12. august 2002 - 15:36 #8
Guide til en "Quick Format":

Start fra din system cd
åbn mappen hjælpeværktøjer
start programmet "Diskværktøj"
Tjek i menuen Funktioner -> Valg til formatering, at der IKKE er flueben
Vælg disk og formater.

DiskWarrior findes på http://www.alsoft.com/
Avatar billede dorkstar Nybegynder
12. august 2002 - 16:54 #10
pentium4: Check lige det forum du er i - al den software du foreslår er til PC...

DorkStar
Avatar billede pentium4 Juniormester
12. august 2002 - 16:59 #11
Sorry - My mistake.
Avatar billede egonspock Seniormester
12. august 2002 - 18:54 #12
Disk Warrior er klart det bedste. Norton sucks. Desværre.
Avatar billede sebryaa Nybegynder
12. august 2002 - 20:31 #13
Hvor er det smukt!

DiskWarrior reder dagen og data for en glad Mac'ejer!
Redningsaktionen var også lige på et hængende hår.

NB! Harddisken som nu er helt til hundene og hedder FUJITSU.....så det mærke må i hellere holde fingrene fra.
Desværre er den under garanti og så ombytter de den sgu nok bare til en ny FUJITSU HD.
Avatar billede tre Nybegynder
13. august 2002 - 08:16 #14
Må jeg kongratulere :-)
Avatar billede dorkstar Nybegynder
13. august 2002 - 15:49 #15
Sebryaa:

Hvad med lidt points?

D
Avatar billede tre Nybegynder
13. august 2002 - 15:59 #16
Så vil jwg også have lidt :-)
Avatar billede sebryaa Nybegynder
14. august 2002 - 17:10 #17
D

Håber du har fået hvad du ville ha'

Er lidt ny her, og gætter mig frem til kommandoerne
Avatar billede dorkstar Nybegynder
14. august 2002 - 18:50 #18
Alt i orden - glad for at det lykkedes!

DorkStar