Avatar billede nird Nybegynder
11. august 2002 - 15:46 Der er 11 kommentarer

Netværk mellem 2 windows xp computere vha. twisted pair

HJÆLP!

Kan ikke finde ud at forbinde to pc'ere begge med windows xp.

Kan gost se hinanden.

Fejlmeddelse når man forsøgere at gå ind på den anden pc: (noget i retning af) Du har ikke rettigheder til at tilgå den valgte resource kontakt administrator.

- har aktiveret gæstekontoen

- har tjekke af at netværket skal godkende som gæst når bruger- eller computeroplysninger ikke er tilgængelige.

Hvad kan der være galt...?
Avatar billede jay Nybegynder
11. august 2002 - 15:49 #1
Får du ikke en box op hvor du kan indtaste kode, når du forsøger at gå ind på den anden computer?
Avatar billede nird Nybegynder
11. august 2002 - 15:51 #2
nej
Avatar billede jay Nybegynder
11. august 2002 - 15:55 #3
har i kode på gæstekontoen?
Avatar billede nird Nybegynder
11. august 2002 - 15:57 #4
nej
Avatar billede jay Nybegynder
11. august 2002 - 16:03 #5
Ved godt nok ikke lige hvad der er galt, har bare fået det til at virke hjemme hos mig selv...
Håber der er en anden der har nogen gode idéer.
Avatar billede jay Nybegynder
11. august 2002 - 16:20 #6
Off Topic: Afliver lige en misforståelse som mange gør.
Twisted pair er ikke krydset kabel... twisted pair er kabeltypen, og hedder det fordi ledningerne inden i kablet ligger snoet om hinanden parvis = twisted pair.
Krydset kabel er også twisted pair kabel, men nogen af ledningerne er forbundet forskelligt i stikkene, så modtager ledningen går til sendeledningen i den anden ende, dette bruges når der ikke er en switch eller hub imellem computerne.
Avatar billede redbaron Nybegynder
12. august 2002 - 11:38 #7
Kender du noget til netværk?
Som jeg har skrevet andet sted, brug home eller me. Vil du ikke det skal du oprette en user, under administrator i kontrolpanel på "serveren". Pc'erne skal være i samme arbejdsgruppe. Angiv en adgangskode.
Avatar billede sanded_shadow Nybegynder
20. august 2002 - 09:17 #8
Jeg ville oprette samme bruger på begge pc, og bruge samme bruger begge steder, da du opretter en bruger lokalt så opretter du samtidig en bruger på netværket, kender folk din lokale bruger så kender de også din netværks bruger! det burde gerne virke! du skal bare logge ind som den bruger du har lavet på begge maskiner og det skulle virke!

Sanded
Avatar billede daquar Nybegynder
02. oktober 2002 - 11:18 #9
Er du klar over at man kan aktivere gæstekontoen to forskellige steder? (På login-skærmen og på netværket)

Den der skal aktiveres finder du inde i computer maintenance -> local users & groups (eller noget i den retning)

Men jeg har også selv set det gå galt før, sanded shadow's løsning kan også bruges (i små netværk) :)
Avatar billede prip10 Nybegynder
02. marts 2003 - 17:01 #10
Check netkabler. Og lav netværksnumrene ordentligt....!
Avatar billede sirdux Nybegynder
04. december 2003 - 17:00 #11
et par ting skal være i orden, netværks share skal stå rigtigt i permissions, og derefter skal mappen også have de rigtige permissions. Dvs at hvis du har full i netværks permission til everyone, men ikke i folder permissions så vil den anden computer ikke komme igennem.