Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
11. august 2002 - 12:35 Der er 76 kommentarer og
4 løsninger

www.frip.dk

Hejsa allesammen

Ville bare lige høre om der var nogen der kunne tænke sig at fortælle mig hvad i syntes om frip.dk ?.. hva syntes i om sitet?, designet?, systemet generelt.. hvilke ting mangler der og hvad kan forbedres :)

Mange Tak

MVH

// Kasper
Avatar billede paviuz Nybegynder
11. august 2002 - 12:45 #1
www.frip.dk

Så ska folk ikke skrive noget op for oven :D
Avatar billede paviuz Nybegynder
11. august 2002 - 12:45 #2
Juhu!!! endelig et sted som gider at Hoste..
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
11. august 2002 - 12:47 #3
hehe :) ja du kunne jo også skrive:

www.friplads.dk
www.gratisplads.dk

;)

// Kasper
Avatar billede paviuz Nybegynder
11. august 2002 - 12:49 #4
Nice ;)
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
11. august 2002 - 12:55 #5
Det ser godt ud :)

Det ser ud til at kunne hvad det skal, og designet er nydeligt :)

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede dennism Nybegynder
11. august 2002 - 12:55 #6
Flot side, med et moderne design!
Dog synes jeg ikke at toplogoet passer ind til resten af designet!
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
11. august 2002 - 12:57 #7
er der ikke nogen som vil prøve at oprette sig som bruger og køre vores system stille og roligt igennem og se hvad der er godt og dårligt =? :)

// Kasper
Avatar billede paviuz Nybegynder
11. august 2002 - 12:57 #8
Nice side du har fået lavet.. har lige afprøvet mit Mail script der.. det dur!

Tak for at du gider at hoste... Tror det blir et godt sted at ha hjemmeside !

Så lige i Server status at der var FTP
Men hvor står der hvilke indstillinger man skal bruge..?

Måske sku der udybes lidt mere i reglerne

Og den der med:
Ved brud på ovenstående regler vil Frip.dk lukke det pågældende website,
hvorefter ejeren vil blive kontaktet!

det er fair at den blir lukket, men at man også blir kontaktet tror jeg at mange brugere ike gider at oprette sig
Avatar billede paviuz Nybegynder
11. august 2002 - 12:58 #9
jeg har oprettet mig:D
http://paviuz.frip.dk/paviuz/form1.php

Det er det jeg har derinde :D
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
11. august 2002 - 13:01 #10
Vi bliver desværre nødt til at kontakte brugerne hvis de bryder reglerne .. på denne måde håber vi også på at kunne skaffe os nogle mere seriøse brugere :)..

// Kasper
Avatar billede pryds Nybegynder
11. august 2002 - 13:02 #11
netstuff>

Jeg har også oprettet mig som bruger, og det er virkelig rart at se af folk der ikke bruger IE også kan være med :)

Dog ville det nok være smart om ens kodeord og brugernavn stod i den mail man fik.
Avatar billede paviuz Nybegynder
11. august 2002 - 13:03 #12
har fundet en fejl!

Når jeg prøver at logge ind på MYSQL står der:
Fejl
MySQL returnerede:

Access denied for user: 'paviuz@localhost' (Using password: YES)

Bruger samme Pass som Når jeg logger ind på frip.dk

Men i Mailen står der intet om at man ska bruge samme pass og hvis ikke hvilket pass man ska bruge :(
Avatar billede paviuz Nybegynder
11. august 2002 - 13:04 #13
Pryds-->
DEt gør den da også i nr. 2 mail du fåR: )
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
11. august 2002 - 13:05 #14
logger du ind via det link der fremkommer når du ER logget ind på dit site ?.. ellers så skulle dit MySQL password gerne være i den 2. mail du modtager :) måske du ikke har set den endnu :)

// Kasper
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
11. august 2002 - 13:05 #15
Så er jeg oprettet....  det virker fint  :D

http://www.startfirma.frip.dk/
Avatar billede pryds Nybegynder
11. august 2002 - 13:07 #16
uh, how smart :)

ftp adgang ville nok også være en go' ide
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
11. august 2002 - 13:08 #17
yep ftp adgang og mail er sådan set noget af det sidste vi mangler tror jeg :)..
Avatar billede paviuz Nybegynder
11. august 2002 - 13:11 #18
hey.. nu tror jeg jeg kom ind i MYSQL .. troede bare den kode man fik var til at Connecte til MYSQl fra php

Men når jeg logger ind står der

Fejl
MySQL returnerede:

Access denied for user: 'paviuz@localhost' (Using password: YES)

2 steder:

En søjle til venstre og et stort rum til højre..
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
11. august 2002 - 13:11 #19
vi har lavet sådan at når man skriver

din-side.frip.dk så åbnes

din-side.frip.dk/din-side

dvs. at din side ligger faktisk i biblioteket din-side.frip.dk/din-side

grunden til at vi gør det på denne måde er ren sikkerhed.. men det gør jo heller ikke noget da man bare smider en default fil op i din-side.frip.dk/din-side og så åbnes siden jo bare ved at skrive:

din-side.frip.dk

hvis det er med til at gøre sikkerheden bedre hva syntes i så ?.. er det ikke fair nok metode?.. du får jo dit subdomæne alligevel men er det for indviklet ?..

// Kasper
Avatar billede paviuz Nybegynder
11. august 2002 - 13:12 #20
har faktisk skrevet den med FTP længere oppe :)
Avatar billede paviuz Nybegynder
11. august 2002 - 13:15 #21
Jeg synes ikke at det er så nice med den der din-side.frip.dk/din-side
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
11. august 2002 - 13:17 #22
det er jo bare ren sikkerhed ?

og du laver jo alligevel en default fil i mappen

din-side.frip.dk/sin-side

og så åbenes det jo bare ved at skrive

din-side.frip.dk

hvad er problemet ved det ?

// Kasper :)
Avatar billede paviuz Nybegynder
11. august 2002 - 13:17 #23
Lige en ting til: Når man Downloader default.asp hedder den maneger.htm

Lidt forvirrende.. :D

OG så synes jeg ikke det ser så godt ud at den hedder default.asp så hellere index.php

;)
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
11. august 2002 - 13:18 #24
paviuz >> så fx du havde denne fil:

http://paviuz.frip.dk/paviuz/form1.php

prøv at kald den index.php

så kan du kalde den ved bare at skrive

paviuz.frip.dk

// Kasper ;)
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
11. august 2002 - 13:19 #25
hehe okay :)..
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
11. august 2002 - 13:19 #26
paviuz>

Du kan også bare slette default.asp og uploade en index.html så virker det som hos mig www.startfirma.frip.dk
Avatar billede paviuz Nybegynder
11. august 2002 - 13:19 #27
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
11. august 2002 - 13:20 #28
hov! ... ja der var da en fejl med download af filer :) den må vi lige have rettet ;) hehe
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
11. august 2002 - 13:21 #29
hehe er det så ikke fair nok paviuz ? :)..
Avatar billede paviuz Nybegynder
11. august 2002 - 13:24 #30
hmm..
Men så hvis jeg ska vise nogen hva jeg har fået lavet i PHP så begynder det jo.. :D

Så ska jeg skrive en 6 bogstaver længere url + en /

Og så er der jo Støre chance for at jeg staver forkert :)
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
11. august 2002 - 13:25 #31
hehe lol okay :)
Avatar billede paviuz Nybegynder
11. august 2002 - 13:25 #32
Avatar billede pryds Nybegynder
11. august 2002 - 13:26 #33
lige et spørgsmål, hvad tjener i penge på?
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
11. august 2002 - 13:28 #34
hehe vi tjener skam ikke penge :).. men det kunne selvfølgelig være rart at komme til det en dag, hehe :)..
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
11. august 2002 - 13:30 #35
Jeg har oprettet en testbruger og kigget lidt på siden - jeg er nået til følgende konklusion:

1. Husk at udrydde de steder på siden hvor der står æ, ø og å. Altså erstat dem alle med æ, ø, og å

2. Under "Opret bruger" står der "Inden du opretter dig som bruger på frip.dk, SKAL du være 100% indforstået med vores regler!". Her kan I evt. lave ordet "regler" om til at link til reglerne i stedet for at man skal lede efter reglerne i menuen - blot en lille detalje.

3. Når man er logget ind synes jeg de tre overskrifter "Webhotel information", "Fil manager" og "Upload" er placeret for langt til venstre i de blå bokse. Det er som om der mangler lidt af bogstavet yderst til venstre i hver af de tre bokse.

4. Måske I skulle gøre sådan så man ikke kan oprette brugernavne der indeholder danske bogstaver (æøå), for hvis man opretter en sådan side kan man ikke se noget af det der ligger på den. Prøv bare at gå ind på:
http://www.abcæøå.frip.dk/abcæøå/default.asp
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
11. august 2002 - 13:35 #36
aahhh.. tusind takker.. vil lige lave nogle små rettelser så :) hvorfor lave ÆØÅ om ?..
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
11. august 2002 - 13:39 #37
netstuff.dk -> Jamen kan du da åbne linket:
http://www.abcæøå.frip.dk/abcæøå/default.asp

Hvis det er punkt 2 du henviser til, så er det fordi visse browsere ikke kan finde ud af at vise æøå ordentligt på hjemmesider.
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
11. august 2002 - 13:41 #38
ahh okay :).. hehe.. tusind takker..
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
11. august 2002 - 13:43 #39
Så lidt :)
Avatar billede paviuz Nybegynder
11. august 2002 - 15:29 #40
Im Back :)

Hvornår regner du med at få FTP til at du...?

Fordi du kan godt regne med at jeg blir der et stykke tid :D

og bruger min konto
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
11. august 2002 - 15:32 #41
det kan jeg desværre ikke rigtigt svare på da vi først skal have lavet systemet til det og have tjekket sikkerhed igennem med det osv..

:)

// Kasper
Avatar billede paviuz Nybegynder
11. august 2002 - 15:34 #42
Hvorfor er der enelig mere sikkerhed når det hedder paviuz.frip/PAVIUZ

?

altså med paviuz til sidst..!
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
11. august 2002 - 15:39 #43
hehe det er en meget lang historie som er rimelig kompliceret og svær at forklare :).. desværre :(

// Kasåer
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
11. august 2002 - 16:03 #44
Jeg takker mange gange for de gode ris, ros og råd ! :)

MVH
Kasper
Avatar billede paviuz Nybegynder
11. august 2002 - 16:10 #45
Det er da vist mange af dine historier der er ;)

Blandt andet den der med include php i en Html fil :D

Tak for point!
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
11. august 2002 - 16:12 #46
hehe :)..
Avatar billede loonz Nybegynder
11. august 2002 - 16:32 #47
netstuff> du burde vist lave en "Gentag Password"...
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2002 - 16:32 #48
Jeg har oprettet mig for ca. 10 min siden, der er endnu ingen mails kommet :(
Avatar billede dennism Nybegynder
11. august 2002 - 16:35 #49
Takker for point...
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
11. august 2002 - 17:32 #50
du får jo alligevel password i email medmindre du har opgivet FORKERT email! ;)
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2002 - 17:40 #51
Det virker stadig ikke. Glemt password sender password til min adresse, men det kommer aldrig frem :(
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
11. august 2002 - 18:10 #52
hvad er dit brugernavn og hvad er din email adresse ?
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2002 - 18:14 #53
el_barto

pilehave@mail1.stofanet.dk
Avatar billede paviuz Nybegynder
11. august 2002 - 18:30 #54
Hvis jeg lige ka fange dig Netstuff.dk så har jeg lige fundet en dum fejl :(
Avatar billede paviuz Nybegynder
11. august 2002 - 18:31 #55
http://www.paviuz.frip.dk

Kan du se at title ikke dur der..?
så se:

http://www.paviuz.frip.dk/paviuz

Det er den samme fil, men title dur ikke på den første...!
Avatar billede paviuz Nybegynder
11. august 2002 - 18:36 #56
og lige en ting til:
ved Menu punktet ret bruger kan man ikke rette E-mail.. Ordn lige det ;)
Avatar billede xyborx Nybegynder
11. august 2002 - 18:39 #57
Det med at title ikke dur er pga frameset..
http://www.paviuz.frip.dk
--
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"><html><head><frameset  rows="0,*"><frame name=top scrolling=auto frameborder=0 noresize border=0><frame name=page src="http://paviuz.frip.dk/paviuz" scrolling=auto frameborder=0 noresize border=0></frameset></head><body></body></html>
--
Den slags kan jeg ikke rigtig lide. Kan man ikke lave noget med redirecting i stedet for?
Avatar billede paviuz Nybegynder
11. august 2002 - 18:40 #58
Den slags er jeg heller ikke meget for :)
Avatar billede paviuz Nybegynder
11. august 2002 - 18:50 #59
Det forvirre mig nemlig ;)
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2002 - 10:15 #60
Jeg har fået denne mail tilsendt (efter jeg oprettede bruger nummer 2!):

Velkommen til frip.dk!

For at du kan bruge din konto skal du klikke på nedenstående link, for at vi kan være sikre på at din email ER din og at den virker. Hvis du ikke kan klikke på linket skal du kopiere hele adressen og indtaste den i adresse feltet i din browser, og trykke ENTER.

href="http://www.frip.dk/validate_email.php?email=mj@mmd-group.dk" http://www.frip.dk/validate_email.php?email=mj@mmd-group.dk&mailfrom=mj@mmd-group.dk">target="_new">http://www.frip.dk/validate_email.php?email=mj@mmd-group.dk

Med venlig hilsen,
Frip.dk

Uanset hvad jeg skriver, klikker, trykker eller taster siger den bare

"Fejl!

Din konto kunne ikke aktiveres!"

Hvor fedt er det?
Avatar billede paviuz Nybegynder
13. august 2002 - 14:52 #61
Måske har du brugt samme mail?

og lige for at holde mig til dit spørgsmål!

- Ikke særlig fedt!

___________________
PaviuZ - It's too simple\
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2002 - 20:46 #62
Nej, jeg har ikke brugt samme mail. Nu har jeg fået den mail med glemt password, men da kontoen aldrig er blevet aktiveret kan jeg ikke logge ind.

Altså:

2 forsøg på at oprette konto, 2 forskellige e-mail adresser og 2 forskellige maskiner.

Succesrate: 0%
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
13. august 2002 - 21:12 #63
beklager da skuffelsen men jeg har lige tilsendt mailen til mig selv fra netop DIN bruger og valideret den og det virkede helt fint.. så nu kan du altså logge ind.. har valideret for dig :)

// Webmaster frip.dk
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2002 - 21:35 #64
Tak for det. Nu har jeg også fået mailen... :)
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2002 - 21:36 #65
Måske skyldes den svære validering at jeg bruger et HTTP baseret mailprogram på skolen.

Men du bør ikke bruge HTML i e-mails, da langtfra alle kan læse HTML i e-mails.

Så hellere et rent tekstbaseret :)
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2002 - 21:46 #66
hehe...glæden var kort:

Fejl
MySQL returnerede:

Access denied for user: 'pilehave@localhost' (Using password: YES)

Og jeg har prøvet med både mit alm. brugernavn og password, og det der er specificeret under MySQL.
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
13. august 2002 - 21:50 #67
Ehh du skal selvfølgelig bruge det MySQL password som du har modtaget i mail eller som er blevet vist ved oprettelse.. men ikke det du logger ind i manageren med.. luk så browseren og åbn det hele igen og log ind igen ..

http://mysql.frip.dk/

du skal logge korrekt ind første gang! ;)
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2002 - 21:54 #68
Det gør jeg skam også.

Fejl
MySQL returnerede:

Access denied for user: 'pilehave@localhost' (Using password: YES)
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
13. august 2002 - 22:24 #69
jeg har selvfølgelig undersøgt sagen og jeg logger fint ind på din mysql konto når jeg bruger dit mysql password :)

http://mysql.frip.dk <-- Prøv lige en sidste gang!

Ellers så send en mail til webmaster@frip.dk hvori du skriver det brugernavn og det password som du selv benytter til at logge på din MySQL database så skal jeg fortælle dig hvad der er galt :)

// Webmaster Frip.dk
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2002 - 22:31 #70
øhm...nu virker det...weird... :)
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2002 - 23:14 #71
Hvordan skal jeg connecte til MySQL via ASP? I har åbenbart ikke ODBC driverne installeret (de er altså ret nemme og gode)
Avatar billede paviuz Nybegynder
13. august 2002 - 23:39 #72
Netstuff.dk nu når du endelig er her, så skal du altså lige kommentere:
fra 18:31:38
til 18:39:02

Smutter iseng!
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
14. august 2002 - 16:05 #73
Vi er ligenu ved at installerer ODBC driver så mysql kan benyttes via ASP.. jeg mener at vi testede .Zip komponent fra 18:31 - 18:39 hvilket resulterede i at NTVDM.EXE brugte hele 100% af CPU'en og der var i perioder (når filen blev kørt) svært ved at få kontakt med serveren..

// Kasper
Avatar billede paviuz Nybegynder
14. august 2002 - 17:53 #74
Netstuff--> Inogrere du mig bare...?

Title dur IKKE når man ikke skriver paviuz/frip.dk/paviuz ....

Og det er jo et problem.. kommenter det nu..
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
14. august 2002 - 17:57 #75
hovsa.. glemte det helt.. beklager.. arbejder lige på sagen : ):..

// Webmaster
Avatar billede paviuz Nybegynder
15. august 2002 - 14:13 #76
Du er sku da ikke Webmaster :D

Kun på din side... du kan ikke skrive Webmaster herinde :P
Avatar billede paviuz Nybegynder
20. august 2002 - 14:40 #77
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
20. august 2002 - 16:03 #78
har sendt dig password til samme email som du oprettede din bruger med ! :)

Og har også ordnet det med titel nu og lavet sådan at subdomænerne er så det er nemmest altså så man kan skrive paviuz.frip.dk/fil.html

// Kasper
Avatar billede paviuz Nybegynder
20. august 2002 - 19:08 #79
Jeps! det har jeg opdaget :D
Avatar billede paviuz Nybegynder
20. august 2002 - 19:12 #80
Nu kan jeg ikke logge på FTP :(