Avatar billede maxburner Nybegynder
10. august 2002 - 23:38 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Søger hjælp til webben

Hej

Jeg søger en der er villig til at hjælpe en lille butik og den hjemmesiden, evt fede og nye ideer til at køre forretningen videre med.

Jeg søger en der er god til php, design og god til at skrive om alt mulig. evt til at skabe et forum.
Programmering er ikke det vigtigste, kan selv kode, men mest at skabbe fedt indhold, fed layout og villig til at være et team der driver forretningen til det bedre.

Du skal være god til at skrive, selvopsøgende efter informationer og ikke mindst sans for fedt grafik, banner mm...

Da det er en lille butik, der næsten lige er startet, ville beløningen ikke være så stor, men efterhånden som tiden går og får mere indhold og ansvar følger der selvfølge en god belønning for dit arbejde.

Det er til siden http://www.cyberbox.dk da jeg er alene om siden, kunne jeg godt tænke mig hjælp og dele opgaven med en anden.

Sponsorer/inverstore er også meget velkomne, da jeg ville meget gerne videre med forretningen.

Jeg håber virkelig at nogen kan hjælpe mig,
Gerne nogen med referencer.

Jeg har også overvejet at sætte noget hardware på spil, til det bedste grafik/web forslag med indhold

ps. der er mange der synes nu at siden er fed som den er nu, men jeg synes den mangler mere...
Avatar billede been Nybegynder
10. august 2002 - 23:58 #1
Cyberbox er en seriøs forretninger der er igang med at blive bygget op, der er også tilknyttet en rigtig fyssisk forretning i københavn.

Ret lig "fyssisk" til fysisk - ment som en hjælp = positivt.
Avatar billede maxburner Nybegynder
11. august 2002 - 00:03 #2
thanx :)
Avatar billede webcreator Nybegynder
11. august 2002 - 00:03 #3
Hej.

Jeg synes det er et pænt, simpelt og let-tilgængeligt site du har. Det kræver ikke meget kendskab til nettet, at navigere der. Altid en god ting.

Det lyder som et spændende projekt du har gang i - men må jeg ikke give dig et råd? Lad være med at have sponsore-reklamer i toppen - det vil nok give folk et indtryk af, at din butik ikke er helt seriøs - Jeg kender i hvertfald en del der har det på den måde.

Det lyder næsten som om, at du vil skifte hele dit site ud med noget nyt. Men du har jo allerede fået min mening om sitet. Så det er op til dig selv. Men prøv at se, hvad de andre brugere på Eksperten siger. Så kan du bedre danne dig et billede af folk mening om designet :o)

/webcreator
Avatar billede webcreator Nybegynder
11. august 2002 - 00:05 #4
Smid evt. et spørgsmål under "SiteVurdering" - Så kan du jo se hvad folk siger :o)
Avatar billede webcreator Nybegynder
11. august 2002 - 00:06 #5
Jeres shoppingsystem er i øvrigt ganske godt :-)
Avatar billede maxburner Nybegynder
11. august 2002 - 00:18 #6
webcreator.

Tak for ros..
Jeg kan selv godt lide designet på min side.. men måske er farverne for skarpe... hvis designet kan blive bedre end dette så vil jeg overveje, men eller ville jeg gerne have mere indhold på siden, nu tænker jeg mest om artikler, informationer mm.

vedr shoppingsystem, så har jeg fået programmeret den sidste weekend. og er selv meget tilfreds med systemet, der skal ændres lidt på det. ellers synes selv den skulle være nem at styre. Mangler lige at angive fragt beløb.. det kræver bare at alle varene får vægttabel.
Avatar billede webcreator Nybegynder
11. august 2002 - 00:22 #7
ok :o)

Jeg synes ikke farver er for skarpe..

Mere information om hver hardware-del ville nok være en god ting. Jeg tror folk vil foretrække at handle i en butik, der oplyser om hardwarens egenskaber osv.
Avatar billede maxburner Nybegynder
11. august 2002 - 00:32 #8
Ja, det har du helt ret i, men jeg knokler så godt jeg kan, har meget der skal laves, ikke kun på nettet, men også alle de ordre der skal sendes ud mm....også en af grunde at en hjælp til siden ville gøre arbejdet lettere for mig..
Avatar billede webcreator Nybegynder
11. august 2002 - 00:34 #9
Ok, forstås godt.

Kan du ikke præcisere lidt nærmere, hvad arbejdet vil gå ud på ? Mere eller mindre at beskrive de forskellige hardware dele? Og lidt rettelser i ny og næ? For hvis siden ikke skal laves om, så kan jeg ikke se, hvorfor man skulle have kendskab til PHP.
Avatar billede maxburner Nybegynder
11. august 2002 - 00:46 #10
Til at skrive artikler, anmeldelser, evt kode et forum til siden, vedligeholde nyheder mm. komme med nye ideer, grafik, reklamer og banner ny og næh. Kode nye grupper til siden
Opsamle indformationer til siden om hardware, opsøge nye produkter mm..

grunden til php er fordi hele siden er opbygget i php moduler.
Avatar billede webcreator Nybegynder
11. august 2002 - 00:52 #11
Ok.

Det er jo en hel del forskellige ting og sager :o)
Jeg har selv arbejdet en del med web-administration, men er først lige begyndt på PHP, så det er jeg ikke videre stærk i. Har dog arbejdet en del med det de sidste par uger + en smule MySQL.

Men det andet burde ikke være et problem.
Da jeg går i 2. G og er ved at tage en HTX uddannelse, så er det desværre småt med tiden - men jeg vil gerne skrive lidt for dig en gang i mellem, hvis det kunne have interesse. Jeg kan ikke garantere dig, at jeg kan stå til disposition et vist antal timer hver uge, så opgaverne må kommer sådan lidt derhenad vejen.

Men nu kan du jo se, om der er andre der melder sig.

.. Jeg kender muligvis et par gutter. Smider dem lige en URL til spørgsmålet her.
Avatar billede maxburner Nybegynder
11. august 2002 - 01:02 #12
PHP er ikke så svært... selv om mit indkøbskurv drillede en del, så var den køreklar på 2 dage..

I starten er der nok ikke så meget, men kunne godt overdrage ansvar over til en af forside, indhold, reklamer mm...

Takker... yepper.. lyder cool...

Ja, andre er stadig velkommen til at skrive til mig..
Avatar billede digitalmann Nybegynder
12. august 2002 - 22:54 #13
først: dette er blot min mening om butikken (med fare for at blive upopulær)
men du spørger til ærlige meninger, og jeg har selv haft megen glæde af den kritik jeg har fået til mine sider
HUSK dog at sortere i det du får.

Desigtn : Virker på mig lidt "klasket" (kender ikke et bedre beskrivende ord) = ideen i menuen kan jeg godt se, men den der firkandt inde i de ovale menuer ?
selve butiksdelen funger flot, og er meget let forståelig.
Du har gjort et flot arbejde (mange timer) med at smide produkter og gode beskrivelser ind (det med beskrivelsen glemmer mange - og det er et KÆMPE plus for din side)
Personligt ville jeg nok sætte et lille kikbart billede (thumbnail) ind ved hver vare istedet for kameraet, jeg hader persolig det der med at klikke på på et stykke grafik for at få et billede frem.
Måske skulle du også ændre de kedelige standard knapper (grå submit knapper) til noget der passer lidt bedre ind.
mht. design igen, jeg ved godt at frames er ved at være et fy-ord, men efter min mening virker netop en butik meget bedre hvis man er fri for alle de "blink" der kommer hver gang man rører ved et menupunkt, så et "body" frame vil få det til at glide lidt bedre.
Måske lidt mere dæmpede farver og et lidt mere stilrent design ??
ok det var mine ideer om din site.
Sidst vil jeg lige igen nævne at alt i alt ser det faktisk meget flot og lovende ud.
Ville en evt. partner blive medejer ? eller er det timebetaling eller ren hobby(/fornøjelse ?
Avatar billede maxburner Nybegynder
15. august 2002 - 10:44 #14
Jeg synes det er fedt at I kommer med ærlige meninger, det skal der gerne være plads til, vi er allesammen kun mennesker, alle kan fejle og vi alle gøre vores bedste at yde det bedste.

Du har ret at designet ser klasket ud, det synes jeg også selv, men det er måske også fordi jeg er i fuld gang med at programmere videre og sætte flere produkter til min hjemmeside.

Jeg er selv fuld tilfreds med indkøbskurv, der skal bare lige laves små ændringer. men alt tager tid - system skal nemlig selv udregne fragten mm, det kræver bare at jeg lige lægger vægt data på hvert enkelt produkt. Datainformationer om produkterne ville jeg også meget gerne have op.

Jeg står helt alene om det hele, derfor er det meget hårdt at skulle lave alt på engang, men gøre det bedste.

Farven synes jeg selv er kraftig, selv om mange kan lide siden som den er.
Frames er jeg gået forlængst væk fra, også fordi jeg synes jeg har mere kontrol over PHP-moduler på siden.. det giver mig mere frihed og control.

Jeg arbejder kraftigt på at få cyberbox forretningen op og køre på den bedste måde... cyberbox skal være til den enkelte der lige mangler noget anderledes og mere til...

Jeg søger også kraftigt efter en god grafikker der vil hjælpe mig med designet/layout, da jeg kunne godt tænke mig at skifte web'skin' ud med noget der mere cool og enkelt at se på...
Avatar billede bonzaialex Nybegynder
20. august 2002 - 16:45 #15
hey maxburner jeg har sendt dig en email med et forslag til et design hvis du er intereseret.
Så skriv til mig.
Hvis du ikke har fået emailen så kig evt her
http://www.clanboa.dk/axeltorv/cyberbox.htm
Avatar billede webcreator Nybegynder
20. august 2002 - 17:12 #16
Lækkert design der, Bonzaialex !
Avatar billede bonzaialex Nybegynder
20. august 2002 - 17:14 #17
mange tak der er lige kommet en lille kurv også nu :)
Avatar billede webcreator Nybegynder
20. august 2002 - 17:17 #18
Yeps, ser ski godt ud :-)
Avatar billede becko Nybegynder
21. august 2002 - 15:15 #19
Stavefejl i chat og forum, er ok. Men på en hjemmeside, der går den ikke.
"Cyberbox er en seriøs forretninger" læs den, så forstår du hvad jeg mener.

I vores firma, har vi indført en politik, der siger at alt skal læses igennem af 2 personer, før det må forlade kontoret (også direktøren).
Vi laver nemlig alle fejl !!!