Avatar billede spasserbent Nybegynder
10. august 2002 - 10:49 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Registreret domæne

Jeg sidder her og har for nogle dage siden ( 7/8-2002 ) bestilt et webhotel hos cliche med et tilhørende domæne ( bottiger.dk ).
Nu har jeg lige udfyldt sedlen til dk-hostmaster, og skal til at sende den, men så så jeg at bottiger.dk var blevet registreret, den 8/8-2002 ?

informationerne er sparsomme, men lidt får man da:

Det er undrer mig er følgende:

Hvis det er cliche som har noget at gøre med handlen:
Hvorfor ligger de på nameserveren younameit.dk og ikke på cliche.dk som jeg har set andre af cliches hostede sider gør?

Hvis det er IKKE cliche som har noget at gøre med handlen:
Skal jeg så bare smide sedlen til DK-hostmaster i papirkurven ?

Det hele virker nemlig lidt mystiks på mig, er jo både ting som taler for og imod, at om det er cliche eller en anden som har registreret det.

For:
Registreret dagen efter jeg indsendte min bestilling.
Der står ingen oplysninger om kontaktpersonen.
Hvem eller skulle købe bottiger.dk ? (Da, det lyder dumt og min familie er den næsten den eneste i danmark som hedder böttiger)

Imod:
nameserverene hedder ns1.younameit.dk og ns2.younameit.dk
younameit.dk er et eller andet webhoting
Jeg har endnu ikke indsendt min 'bekræftelses" af køb af domænet til dk-hostmaster.

________________________________________________

Domænenavn: bottiger.dk
Registreret: 2002-08-08

Registrant:
Informationen er ikke tilgængelig.

Fuldmægtig:
Informationen er ikke tilgængelig.

Betaler:
Informationen er ikke tilgængelig.

Navneservere:
ns1.younameit.dk YA2-DK
ns2.younameit.dk YA2-DK
Avatar billede imjustme Nybegynder
10. august 2002 - 10:52 #1
Fordi at domain navnet er Optaget...
Avatar billede imjustme Nybegynder
10. august 2002 - 10:52 #2
I think
10. august 2002 - 10:57 #3
det kan være navnet kun er reserveret.. kontakt DK hostmaster og spørg
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
10. august 2002 - 11:05 #4
Når jeg plejer at bestille et domæne igennem mit webhotel foregår det sådan at de registrerer det først, for at være sikre på at få det. Så sender de en overdragelses erklæring til mig, så det bagefter kommer over i mit navn.

Hvad er det for en seddel du skal sende til dk hostmaster??
Avatar billede spasserbent Nybegynder
10. august 2002 - 11:08 #5
mhoffmann : Det er bare en seddel, men navn, adresse, telefon, e-mail, domæne, og underskift.

Men findes der så en rationel forklaring på at nameserveren hedder younameit.dk ?
og går man ind på younameit.dk findes man ud af at de også har et webhostingsfirma.
Avatar billede annikadk Nybegynder
10. august 2002 - 11:11 #6
Tror nogle andre har fået samme tanke som du - bare lidt før :\
http://www.bottiger.dk/ viser den er oppe, da den findes (Desværre ikke noget aktivt på endnu)
Avatar billede fangel Nybegynder
10. august 2002 - 11:12 #7
hmm... lydder lidt som om en anden har købt det... cliche laver intet før de har fået den seddel + betaling...
Avatar billede spasserbent Nybegynder
10. august 2002 - 11:43 #8
annikadk & dea_pg :
Jeg tror desværre i har ret, men prøv at tænk over det.

Domænet bottiger.dk er jo ikke ligefrem et meget eftertraktet domæne. Nemt at huske er det ikke, Böttiger, kommer af Bötger, som er en tøndebinder (eller sådan noget), så betydningen af bottiger.dk er jo heller ikke ligefrem noget at råbe hurra for.

bottiger.dk har sikkert aldrig været registreret før, og nu, men kun få dages mellemrum er der en som har købt det for næsen af mig :-/

Man kunne hurtigt fristes til at tro det stikker noget under.
---------------------------------

Nå, jeg tror jeg prøver at give younameit.dk et kald og høre hvorfor de pludselig har fundet på at købe bottiger.dk ?
Nogen som kan finde åbningstiderne for dem ?